با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی اینترنتی

۷ ترفند برای بازاریابی موفق در اینستاگرام

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

بازاریابی موفق در اینستاگرام

 

هیچ جای شکی نیست که بازاریابی در اینستاگرام توانسته رتبه ی اول را در بین شبکه های اجتماعی دیگر در تلفن همراه به خود اختصاص دهد. امروزه افرادی که اکانت اینستاگرام دارند چندین بار در روز آن را چک می کنند. در صورتی که ممکن است چند روز یک بار سری به ایمیل های خود بزنند.
ایمیل مارکتینگ هنوز اصلی ترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی است ولی اطلاع رسانی ، جلب توجه مخاطب و بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی روز به روز آسان تر می شود.
آمارهای تبلیغاتی نشان می دهد ۵۰% کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را در آن فالو کرده اند و ۶۰% آنها می گویند از طریق اینستاگرام نحوه استفاده از یک محصول یا سرویس خاصی را یاد گرفته اند.

۷۵% از کاربران پس از بازدید یک پست تبلیغاتی در اینستاگرام از صفحه ی وب سایت آن دیدن می کنند. در اینجا ۷ ترفند برای بازاریابی بهتر در اینستاگرام را به شما می گوییم.

۱-اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید

پروفایل شما اولین قسمتی است که مخاطبان با باز کردن صفحه ی شما می بینند . سعی کنید تصویر پروفایلتان متناسب با نوع کسب و کار و برندتان باشد . بهتر است لوگو و برند شرکتتان را در آن بگنجانید و اندازه ی آن را به گونه ای انتخاب کنید که برای مخاطب قابل تشخیص باشد.

حتما آدرس وب سایت خود را در پروفایلتان وارد کنید .اگر آدرس وب سایت ندارید آن قسمت را خالی نگذارید . میتوانید آدرس تلگرام یا توییتر خود را در آنجا قرار دهید.
در قسمت بیوگرافی سعی کنید به طور واضح و کوتاه در مورد شرکت و برند خود توضیح دهید. برای این کار یک سوال ساده از خود بپرسید .چرا افراد باید شما را فالو کنند؟ سپس ببینید فالو کردن شما چه مزایایی برای آنها دارد .

کوتاه و واضح در مورد مزایای برند خود بنویسید و آن را به خوبی برای مخاطبانتان معرفی کنید.

۲-از تصاویر و ویدئو در پست های خود استفاده کنید

به طور کل محتوای بصری تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد.تا آنجا که می توانید تصاویر خود را با یک فیلتر پست کنید . در صورت امکان به صورت مستقیم تبلیغ نکنید .می توانید به جای آن تصاویری از افرادی را نشان دهید که محصول شما را استفاده می کنند.

تحقیقاتی روی ۱٫۱ میلیون تصویر تصادفی از کل تصاویر اینستاگرام انجام شد و نشان داد تصاویری که در آنها چهره ی افراد بکار رفته است ۳۸% لایک بیشتر و ۳۲% کامنت بیشتری دریافت کرده اند.
می توانید تصاویری از پشت صحنه ، کارمندان و نحوه ی تولید محصولاتتان نیز قرار دهید. همچنین بهتر است فیلم کوتاهی از آنها آماده کنید و در اینستاگرام خود قرار دهید. ویدئو های شما می توانند شامل نحوه آموزش استفاده از محصولات یا خدماتتان نیز باشند.
عکس ها و ویدئو های شما باید خلاقانه ، جذاب و با کیفیت انتخاب شوند تا بتوانید به وسیله ی آنها مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

۳-ارائه ی مطالب انحصاری

اشتباهی که بیشتر بازاریابان اینترنتی انجام می دهند این است که تمامی پست های خود را در تمام شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. پس از مدتی مخاطبان می بینند که شبکه های اجتماعی شما کپی یکدیگرند .بنابراین به این نتیجه می رسند که لزومی ندارد تمام آن ها را دنبال کنند.
البته گاهی لازم است مطلبی را در تمام رسانه ها منتشر کنید ولی سعی کنید در هر شبکه ی اجتماعی بنابر نوع مخاطب و سرویس های آن شبکه مطلب بخصوصی را قرار دهید.

۴-به زمان بندی و ترتیب پست ها اهمیت بدهید

زمان بندی و نحوه ی ارسال پست ها در اینستاگرام بسیار مهم است. سعی کنید از عکس ها و ویدئوهایی با مضمون تکراری استفاده نکنید . پس از چند پست تصویری یک پست ویدئویی قرار دهید و بلاعکس.
طبق تحقیقات بهترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام ۲ بامداد تا ۵ بعد از ظهر است.

۵-توضیح تصاویر و ویدئوها

در اینستاگرام شما می توانید برای تصاویر و ویدئوها توضیحاتی بنویسید .این توضیحات در جذب مخاطب نقش بسزایی دارند. سعی کنید محتوایی که انتخاب می کنید جذاب باشد و مخاطب را تشویق به خرید و یا آشنایی بیشتر با محصولات شما کند.

۶-فالوورهای خود را افزایش دهید

در ابتدای استفاده از اینستاگرام به عنوان یک کانال بازاریابی شما نیاز دارید صفحات مربوط به افراد مرتبط با حرفه و خدمات خود را فالو کنید . به طور کلی به ازای هر دو نفری که فالو می کنید ، یکی از آنها صفحه ی شما را فالو خواهد کرد.

تگ کردن افراد مختلف و کامنت گذاری برای دیگران صفحه شما را فعال تر نشان می دهد و فالوورهای بیشتری جذب شما می شوند.
استفاده ی درست از هشتگ ها نیز از شگردهای دیگر است.با ایجاد هشتگ اختصاصی و مرتبط با حرفه ی خود می توانید افرادی که مخاطب حرفه و محصولات خاصی هستند را به فالوورهای خود تبدیل کنید.

۷-بازدیدکنندگان سایت را به صفحه ی اینستاگرام خود دعوت کنید

شما می توانید لینک صفحه ی اینستاگرام خود را در سایتتان قرار دهید و یا بازدیدکنندگان را در اینستاگرام پیدا کرده و آنها را فالو کنید. با این روش بازدیدکننده شما به فالوورشما تبدیل می شوند و از این طریق می توانید در ارتباط بیشتری با آنها قرار بگیرید .زیرا در اینستاگرام بر خلاف دیگر شبکه های اجتماعی مطالب ارسالی حتما بر روی صفحه ی فالوورها قرار میگیرد.

 

همچنین بخوانید  چگونه شبکه های اجتماعی را در روند بازاریابی محتوا وارد کنیم

 

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا