با ما ارتباط برقرار کن

رسانه های اجتماعی

مردم در شبکه های اجتماعی به دنبال چه محتوایی هستند؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

شبکه های اجتماعی، نسل جدیدی از وب سایت ها هستند که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه ی جهانی اینترنت قرار گرفته اند. این گونه شبکه ها بر مبنای تشکیل اجتماعات آنلاین فعالیت میکنند و هرکدام، گروهی از کاربران اینترنتی را با ویژگی های خاصی گرد هم می آورند.

به عبارت ساده تر، شبکه های اجتماعی را گونه ای از رسانه ها می دانند که امکان دستیابی به نحوه ی جدیدی از برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری محتوا در اینترنت را فراهم آورده اند.

همه ی ما روزانه در معرض محتواهای مختلف قرار می‌گیریم. کتابها ، روزنامه‌ها ، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی که همه ی آنها به صورت دائمی ما را در معرض محتواهای تازه قرار می‌دهند. اما با گسترش شبکه های اجتماعی ، ما عملاً توسط انواع محتوا ، بمباران می‌شویم.

پیامهای تلگرام و واتس آپ ، عکس‌های اینستاگرام ، پست‌های فیس بوک و جملات توییتر، همه و همه ، ما را در زیر توده گسترده‌ای از محتوا مدفون می‌کنند. اما در این میان، محتواهایی هم وجود دارند که برای ما مثبت و ارزشمند هستند.

اما همچنان این سوال باقی است که محتوای برانگیزاننده و ارزشمند چیست ؟

انسانها معمولاً چه محتواهایی را دوست دارند ؟

۱) اطلاعات

پست های شبکه های اجتماعی یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم درباره ی محصولات و خدمات هستند .

۲) الهام بخش بودن

یک موضوع بسیار مهم و اساسی درباره ی پست های شبکه های اجتماعی الهام بخش بودن و منعطف بودن آنهاست که این موضوع می تواند در قالب یک مفهوم، عکس، ویدئو و … وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید  ۷ اشتباهی که نباید در استراتژی بازاریابی محتوای خود انجام دهید

۳) کوتاه بودن زندگی

انسانها از محتواهایی که به آنها یادآوری می‌کند زندگی کوتاه است، استقبال می‌کنند. این جنس محتوا به ما کمک می‌کند که در لحظه فکر کنیم. همه ی ما می‌دانیم که زندگی در لحظه و تجربه عمیق لحظات کوتاه زندگی، یک مهارت ارزشمند است. اما گاهی به تلنگری نیاز داریم که شجاعت این تجربه را پیدا کنیم.

۴) آموزش

کنجکاوی انسان یک چیز شگفت انگیز است و مقالات آموزشی آموزنده، اغلب در دنیای رسانه های اجتماعی بسیار شگفت آورند.

۵) چیزی که ما را می‌خنداند

یکی از جذاب‌ترین انواع محتوا برای ما، چیزی است که ما را بخنداند یا لااقل لبخند بر لبانمان بیاورد. همه ی ما می‌دانیم که خندیدن و شاد بودن، یک نیاز مهم و طبیعی است. اما به ندرت این فرصت یا انگیزه را پیدا می‌کنیم که برای لحظاتی هر چند کوتاه، لبخند بزنیم.

۶) پیشنهاد های ویژه

بهترین راه برای متقاعد کردن مخاطبان و افزایش آنها این است که با آنها ارتباط داشته باشید و پیشنهاد های ویژه نظیر تخفیفات ویژه را به آنها ارائه کنید .

۷) امکان محقق شدن رویاها

دلیل اینکه سایت‌های مثبت اندیشی یا صفحات مثبت اندیشی در شبکه‌های اجتماعی، عموماً پرطرفدار هستند همین است. وقتی با خودمان حرف می‌زنیم و می‌خواهیم خودمان را متقاعد کنیم که رویاهای ما می‌توانند روزی محقق شوند، ممکن است احساس کنیم که در حال فریب دادن خودمان هستیم. اما دریافت این محتوا از بیرون، این امنیت ذهنی را به ما می‌دهد که واقعاً می‌توانیم برای تحقق رویاهای خود تلاش کنیم و این شانس وجود دارد که به آنها دست پیدا کنیم.

همچنین بخوانید  اصول کپشن نویسی در اینستاگرام چیست؟

۸) محتوای نوستالژیک

برای مثال موسیقی برنامه ها ، یک نمونه از محتوای نوستالژیک محسوب می‌شود. تصاویر قدیمی شهرمان ، تصویر بازی‌های کودکی و هر چیزی که ما را به گذشته ببرد ، می‌تواند محتوایی جذاب برای مخاطب باشد.

۹) کتاب های اینترنتی

اکثر مردم کتاب های اینترنتی را دوست دارند زیرا از این طریق میتوانند مطالب زیادی را یاد بگیرند و زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند . از طریق شبکه های اجتماعی می توانید کتاب های اینترنتی خود را تبلیغ کنید .

۱۰ ) یادآوری نکات ساده و مهم فراموش شده

ما همیشه می‌دانیم که نکات ساده و مهمی هستند که آنها را فراموش کرده‌ایم. همه جا به دنبال آنها می‌گردیم. شاید هم نکات ساده و مهمی وجود داشته باشد که به آنها توجه داریم و همیشه دوست داریم که دوستانمان هم به آنها توجه کنند .شبکه های اجتماعی راهی است که دیگران هم میتوانند به نکات ساده و فراموش شده دست یابند.

در آخر

دسته بندی های فوق فقط به عنوان یک راهنما در اختیار شما قرار گرفته اند لازم نیست به تمامی آنها عمل کنید زیرا خلاقیت یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی است.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا