با ما ارتباط برقرار کن

شبکه اجتماعی

چگونه شبکه ی اجتماعی اینستاگرام خود را کانال بازاریابی کنید؟

چگونه شبکه ی اجتماعی اینستاگرام خود را کانال بازاریابی کنید؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

چگونه شبکه ی اجتماعی اینستاگرام خود را کانال بازاریابی کنید؟

اینستاگرام امروزه یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی در دنیای بازاریابی شده است. اینستاگرام بیش از ۵۰۰ میلیون کاربرد فعال در ماه دارد که روزانه به طور میانگین ۹۵ میلیون پست به صورت عکس و ویدئو می گذارند و بیش از ۴٫۲ میلیارد پست را لایک می کنند.۵۰% برند های دنیا در حال حاضر در اینستاگرام فعالیت می کنند و موفق ترین آنها به طور میانگین ۵ بار در هفته پست می گذارند.
آمارهای تبلیغاتی نشان می دهد ۵۰% کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را در آن فالو کرده اند و ۶۰% آنها می گویند از طریق اینستاگرام نحوه استفاده از یک محصول یا سرویس خاصی را یاد گرفته اند. ۷۵% از کاربران پس از بازدید یک پست تبلیغاتی در اینستاگرام از صفحه ی وب سایت آن دیدن می کنند.

 

شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

تا اینجا دیدیم که آمار بسیار قدرتمند است و اینستاگرام یک بازار شلوغ به حساب می آید که اگر بخواهید در آن بازاریابی کنید باید استراتژی های خاصی را بلد باشید.در اینجا ۱۲ نکته برای پیشرفت کسب و کار و بازاریابی در این کانال اجتماعی فوق العاده آمده است.

۱-یک بیوگرافی قوی داشته باشید

تنها دو دهم ثانیه طول می کشد تا کسی در مورد برند شما در اینترنت ذهنیتی پیدا کند یعنی به اندازه ی یک نگاه .بنابراین برداشت اول بسیار مهم است. بیوگرافی شما باید توضیحی مختصر و مفید درباره شما یا نام تجاری شما باشد و این که شرکت شما دقیقاً چه کاری انجام می دهد . بیوگرافی اولین قدم برای ایجاد ارتباط با فالوورهای شماست.

۲-تصویر پروفایل واضح انتخاب کنید

تصویر پروفایل شما باید واضح باشد . سعی کنید علامت و یا لوگوی شرکتتان را در آن بگنجانید . اگر لوگو ندارید از نمادی استفاده کنید که کاربران بتوانند شما را با آن بشناسند .

همچنین بخوانید  بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ چیست؟

۳-از یک فیلتر برای تصاویرتان استفاده کنید

بر اساس گزارش رسانه های اجتماعی بصری ۶۰% از برندهای برتر دنیا برای همه ی پست های خود از یک فیلتر استفاده می کنند. می توانید از بین این سه فیلتر محبوب Earlybird ، Sierra و Ludwig یکی را که مورد علاقه ی شماست انتخاب کنید و از این بعد تنها از آن استفاده کنید . این امر به محتوای اجتماعی شما هویت می دهد.

۴-رنگ های متمایز انتخاب کنید

از سری رنگ هایی استفاده کنید که با هویت آفلاین برند شما هماهنگی دارد. رنگی که انتخاب می کنید می تواند تم ملایمی داشته باشد و یا مانند سوپرمارکت ها و رستوران ها از رنگ های تند و گرم استفاده کنید به هر حال رنگی که انتخاب می کند باید با سبک کار ، احساس و نوع نگاه شما مطابقت داشته باشد.

۵-همیشه از یک فونت استفاده کنید

سایز و مدل فونتی را که برای توضیح ویدئوها و عکس های خود انتخاب می کنید ، تغییر ندهید.بهتر است فونت انتخابی شما با فونت محتوای سایت و تبلیغات بازاریابی شما مطابقت داشته باشد . این امر باعث می شود برند شما به یاد مشتری بماند .

۶- زیر نویس های جذاب بنویسید

زیر نویس تصاویر و عکس های شما می تواند باعث بهبود محتوای شما شود . آنها را به پست های خود اضافه کنید تا مانند سرفصلی کوتاه برای آن ها شوند و یا می توانید توسط آنها از مخاطبان خود سوال بپرسید.شما می توانید از ۲۲۰۰ کاراکتر استفاده کنید پس بهتراست کلمات و جملات کوتاه تر بکار ببرید.

۷-یک هشتگ خاص ایجاد کنید

هشتگ ها نقش مهمی در عملکرد جستجو در اینستاگرام دارند و همچنین توسط آنها تمامی موضوعات و محتواهای مشابه را می توان در یک جا جمع کرد.برند های موفق ، هشتگ های خاصی را درست کرده اند و طرفداران خود را برای استفاده از آنها تشویق می کنند.برای مثال برند نایک از دو هشتگ #justdoit و #Airmax استفاده می کند.

۸-از چهره ها در پست خود استفاده کنید

مردم دوست دارند چهره ی افراد را در پست ها ببینند. تحقیقاتی روی ۱٫۱ میلیون تصویر تصادفی از کل تصاویر اینستاگرام انجام شد و نشان داد تصاویری که در آنها چهره ی افراد بکار رفته است ۳۸% لایک بیشتر و ۳۲% کامنت بیشتری دریافت کرده اند.

۹-مسابقه ترتیب دهید

شایع ترین روش برای جذب مخاطبان در اینستاگرام اجرای مسابقه است.این امر میزان تعاملات شما و مخاطبانتان را افزایش می دهد و صفحه ی شما را به یک پایگاه محرک و جذاب تبدیل می کند. همچنین شما می توانید به طرفداران وفادار برند خود هدیه دهید. برای مثال می توانید بابت خرید های بیشتر به آنها تخفیف دهید و یا کالا و خدماتی را به صورت رایگاه در اختیارشان بگذارید.

۱۰-محتوا و اخبار خود را به موقع پست کنید

این امر نشان می دهد که شما در جهت رسیدن به اهداف صنعت خود با سرعت پیش می روید .میتوانید برای اخبار و دستاوردهای جدید بحث راه بیاندازید و با این شیوه با مخاطبان خود ارتباط برقرا کنید.

۱۱-محتوای مخاطبانتان را پست کنید

مخاطبان خوشحال می شوند که محتوای خود را در صفحه ی یک برند خاص ببینند. یک روش بازاریابی قوی این است که محتوای کاربرانی که از محصول و خدمات شما استفاده کرده اند را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. با این روش اعتبار برند شما افزایش پیدا میکند.

۱۲-با برندهای دیگر همکاری کنید

بسیاری از برندها تلاش می کنند تا با هم محتوای مشترک تولید کنند .این امر سبب جذب مخاطبان یکدیگر میشود و روند برند سازی را آسان تر و سریع تر می کند.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا