با ما ارتباط برقرار کن

تولید محتوا

چند ایده برای پست های شبکه های اجتماعی

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

اگر میخواهید از شبکه های اجتماعی برای ترویج کسب و کارتان استفاده کنید ، باید توجه داشته باشید که مخاطبانتان چه پست هایی را می پسندند . برای همه پیش آمده که با ایده ای جذاب ، پستی را برای شبکه ی اجتماعی آماده میکنیم اما متاسفانه با بازخورد مناسبی رو به رو نمی شویم بنابراین بعد از مدتی انتظار برای دیدن عکس العمل افراد، ناامیدانه عمر مطلب مورد نظرمان به پایان می رسد و تمام تلاش و انگیزه ما زیر سوال می رود.

تولید محتوای تعامل برانگیز و به طور کلی استراتژی شبکه های اجتماعی یک چالش روزانه برای همه ی کسب و کارهای کوچک است .

هنگام پست کردن مطلبی در شبکه ی اجتماعی باید به سه نکته ی مهم زیر توجه داشته باشید :

 

• چه هدفی را برای مخاطب دارد ؟
• آیا روی آن کلیک می کند ؟
• آیا مربوط به کسب و کار مورد نظر است ؟

 

 

۱) از پست های خنده دار استفاده کنید

 

این پست ها می توانند شامل یک متن ساده ، یک داستان کوتاه و یا یک تصویر باشند . شما می توانید این گونه پست ها را با یک جستجوی ساده در گوگل به دست آورید و یا از خلاقیت خودتان برای ایجاد این گونه پست ها استفاده کنید.

 

۲) ترویج یک پیام مثبت

 

به عنوان یک برند شما مجبور به ایجاد یک ارتباط مثبت با مشتریان خود هستید. هنگامی که مخاطبان شما با پیام های برندتان احساس راحتی یا قدرت کنند ، شانس بسیار خوبی برای افزایش مشتری خواهید داشت. مثبت بودن در شبکه های اجتماعی می تواند برند شما را ارتقا دهد .البته اگر به درستی انجام گیرد.

 

همچنین بخوانید  تا چه میزان باید برای اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کنیم؟

۳)پست کردن اینفوگراف ها (نمودارها)

 

میتوانید این نمودارها را با توجه به محتوایی که در دست دارید تهیه کنید و با استفاده از آنها میتوانید مطالب بسیاری را در قالب عکس منتشر نمایید. مخاطبان شما میتوانند اطلاعات بسیاری را از اینگونه نمودارها به دست آورند .

 

۴) ویدیوهایی از کار روزانه

 

ویدیوهایی را به اشتراک بگذارید که مشتریانتان را سرگرم کند. تصاویری از پشت صحنه‌های کسب و کار شما که علاوه بر مشتریان حتی کسب ‌و‌کارهای دیگر را هم نسبت به کار شما کنجکاو و علاقه‌مند می کند، می تواند بسیار موثر و جذاب باشد.

 

۵)پیش نمایش از محصولات آینده

 

این میتواند چیزی باشد که مخاطبانتان از شما میخواهند . اگر محصول یا خدماتی پیدا کردید که ممکن است برای طرفداران شما مفید باشد، آن را منتشرکنید! برخی از افراد ممکن است از شما متشکر شوند .

 

۶) فرهنگ شرکت خود را به اشتراک بگذارید

 

داشتن برندی قدرتمند به چند دلیل برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است. یک برند قوی که محتوای آن به خوبی طراحی شده باشد ، می تواند فراتر از یک نام چشم‌گیر عمل کند. برای اینکه به خوبی شناخته شوید و فالوورهایی وفادار داشته باشید ، داستان شرکت خود را پست کنید .

 

۷) پست کردن نقل قول ها

 

نقل قولی را پیدا کنید و آن را با عکس شخصی که آن را بیان کرده به اشتراک بگذارید، زیرا این شیوه میتواند نظر مخاطبان را جلب کند. شما همچنین می توانید این کار را با نقل قول مشتریان خود و کامنت های آنها انجام دهید.

 

همچنین بخوانید  بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ چیست؟

۸)پست های مربوط به تعطیلات

 

میتوانید از پست های مرتبط با تعطیلات در صفحه ی مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید . این پست ها میتوانند در قالب عکس ، ویدئو و یا مقاله باشند . مخاطبانتان از شما قدردانی خواهند کرد زیرا کسب و کارتان شامل افرادی است که نسبت به تعطیلات هیجان زده خواهند شد.

 

۹)پاسخ به پرسش های متداول

 

به جای این که به یک سوال دائماً پاسخ دهید ، میتوانید سوال را با یک پست پاسخ گویید .

کلمه ی”پاسخ” را در بالای پست شبکه ی اجتماعی خود قرار دهید تا مخاطبان شما به راحتی بتوانند آن را ببینند.

 

۱۰) ویدیوی لایو اینستاگرام

 

تاثیرگذارترین شیوه برای به نمایش گذاشتن خودتان استفاده از ویدیوی لایو می‌باشد، مخاطبان می توانند خود حقیقیتان را بدون هیچگونه ادیت ببینند و با شما ارتباط زنده در لحظه برقرار ‌کنید .

 

۱۱) عکس های قبل و بعد یک روش مفید دیگر برای نشان دادن قدرت یک محصول است

 

این پست ها می توانند شامل عکس از دست دادن وزن حاصل از یک رژیم ، آمار ترافیک و … باشند. اگر نتایج برجسته بودند، می توانید آنها را به افرادی که این نتایج را برای خودشان می خواهند، ارسال کنید! و سپس با اجازه از آنها عکس هایشان را در پست خود بگذارید.

 

۱۲)پست های مسابقه ای

 

تشویق مردم برای شرکت در مسابقه ای که مربوط به کسب و کارتان است میتواند باعث افزایش مخاطبانتان شود. قبل از اینکه مسابقه خود را راه اندازی کنید، قوانین ساده را تعریف کنید.

آگهی بازاريابي محتوا