با ما ارتباط برقرار کن

رسانه های اجتماعی

بازاریابی چریکی در شبکه های اجتماعی

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

به طور سنتی، بازاریابی چریکی راه ارزان و خلاقانه برای انتشار پیام کسب و کار شما است.

امروزه شبکه‌های اجتماعی نیز همانند مغازه‌ها و بازارهای سنتی به مکانی شلوغ برای عرضه ی انواع کالا و خدمات تبدیل شده‌اند و شاید امروزه بهتر باشد به جای عبارت “بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی”، عبارت “بازاریابی چریکی در شبکه‌های اجتماعی” را به کار ببریم.

بازاریابی چریکی در شبکه‌های اجتماعی به معنی نگاه هوشمندانه در استفاده از ابزارهاست.

شبکه‌های اجتماعی یک مغناطیس برای جذب افراد هستند و این امر هم یک فرصت و هم یک تهدید تلقی می‌شود. فرصت از جهت جذب تعداد افرادی که با برنامه‌ریزی و اجرای هوشمندانه می‌توانند به مشتریان واقعی تبدیل شوند و تهدید از این جهت که علیرغم صرف هزینه‌های گوناگون که مهم‌ترین آن زمان است، نتیجه مورد نظر عاید نشود و افزایش محسوسی در تعداد مشتریان فعال و حقیقی را نداشته باشند.

چند اصل مهم در بازاریابی چریکی در شبکه‌های اجتماعی

۱) استفاده از عناوین با کیفیت و حرفه‌ای در کلیه محتواهای ارسالی

۲) مشخص کردن دقیق بازار و یا بازارهای هدف

۳) استفاده از پیام‌های مرتبط و تخصصی در خصوص بازاریابی شما

۴) گسترش تدریجی از یک بازار به بازار بهتر و مؤثرتر

۵) توسعه رابطه ی استراتژیکی شبکه شما با مخاطبان

۶) توجه به مدیریت صحیح همراه با اهداف چند وجهی، فعالیت و تولید محتوا

در نظر داشته باشیم توسعه کسب وکار بر مبنای شبکه های اجتماعی در عصر حاضر، بیش از یک کارشناس، احتیاج به یک رهبر دارد. رهبرانی که با خلاقیت، فرآیندها را به طور مستمر مدیریت می کنند.

ربات‌هایی که فالو و آنفالو می‌کنند، دیگر حس خوبی را به کاربران نمی دهند و اعضای یک کانال تلگرام، برندسازی مؤثر و ماندگار به ارمغان نمی‌آورد.

رهبران شبکه‌های اجتماعی، نوعی نفوذ را در جامعه مشتریان به وجود می‌آورند که این نفود منجر به ماندگاری هر کسب‌وکاری خواهد شد.

استراتژی چریکی شبکه‌های اجتماعی

رویکرد یک نام تجاری به میزان کمیت و کیفیت تعامل با مشتریان بستگی دارد و به همین دلیل تیم و یا مدیر متخصص توسعه بازار شما، باید به طور مستمر کلیه فرایندها را کنترل و هدایت نماید و این همان معنی هدایتگری کشتی کسب‌وکار در اقیانوس بازار است.

تمرکز بر بازاریابی محصول بسیار بااهمیت است، اما یک کسب‌وکار چه نام تجاری را باید به بازار معرفی نماید تا بتواند فروش بیشتری را کسب کند؟

بازاریابی چریکی در شبکه‌های اجتماعی، استانداردهایی را دارد که هر کسب ‌وکاری با کمک متخصص این موضوع می‌تواند از آن‌ها استفاده نماید. فراموش نکنید ، شبکه های اجتماعی کسب‌ وکار شما، نباید مانند برندهایی همانند کوکاکولا و یا اَپل مدیریت و رهبری بشوند.

محتوای خوب در یک شبکه اجتماعی، سبب افزایش حداکثری تعامل مخاطبان با برند و جایگاه تجاری شما می‌شود که این افزایش حداکثری، فراتر از اصول اولیه و بدیهی حضور در شبکه‌های اجتماعی است.

هر کسب‌وکاری باید با توجه به ویژگی‌های خاص خود، ارزیابی رفتاری در بازه ی زمانی معین را داشته باشد تا بتواند محتواهایی با بیشترین پتانسیل تعاملی را تولید نماید.
پست‌های حمایتی و فرصت‌های فروش، باید به طور استراتژیک و نه یک رویه معمول مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

در نهایت اینکه فراموش نکنید شبکه‌های اجتماعی(فارغ از نگاه شخصی و یا کسب‌وکار) یک ابزار ارتباطی هستند که با ارائه ی فرصت‌هایی، سبب ایجاد و رشد یک شبکه از افراد می‌گردند.

بنابراین به طور فزاینده ای دسته‌بندی هر محتوا و فرایند باید به طور دقیق تحلیل و سپس اجرایی شود. حتی یک مسابقه و یا یک محتوای خنده‌دار باید بر مبنای استراتژی فروش شما تهیه و سپس به طور عمومی منتشر گردد.

چند تاکتیک بازاریابی چریکی برای رسانه های اجتماعی

۱- در هر استراتژی شما باید به وضوح مزایایی را که کسب و کار شما برای مشتریان بالقوه ارائه می دهد و نحوه ارتباط آن مزایا را تعریف و مشخص کنید.

۲- به عنوان یک کارآفرین باید مسئولیت همه اعضای کسب و کار خود را به عهده بگیرید. به یاد داشته باشید، ایجاد مسئولیت پذیری در شبکه های اجتماعی برای همه اعضای کسب و کار بر عهده ی شماست.

۳- حضور آنلاین داشته باشید . شما می توانید برای بیان نظرات و دیدگاه خود از وبلاگ نویسی شروع کنید. شما می توانید در وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود سیستم های نظر سنجی نصب کنید .نظر سنجی ها به شما کمک می کند تا از آنچه مورد نیاز و خواست مخاطبانتان است آگاه گردید.

۴- از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تعامل با مشتری استفاده کنید. از آنها فقط برای معرفی نام تجاری و کسب و کار خود بهره نبرید بلکه بیشتر به مشتریان بالقوه خود و نیازها و مشکلات آنها بپردازید.

۵- با اعضای تیم خود تا آنجا که ممکن است گفتگو کنید و سعی کنید از نقطه نظرات آنها در تولید محتوا و چگونگی ارتباط موثر با مشتریان بهره مند شوید.

آگهی بازاريابي محتوا