با ما ارتباط برقرار کن

رسانه های اجتماعی

افزایش فروش در شبکه های اجتماعی

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

همان‌طور که از نامش پیداست ، فروش در شبکه‌های اجتماعی به معنی کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی برای فروش است . این فروش اغلب از طریق تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ، آگاهی ‌رسانی و تعامل مستقیم با مشتری امکان ‌پذیر می‌شود.

فروش در شبکه های اجتماعی مزایای بسیاری برای کسب ‌وکارها دارد، با این‌حال یک فعالیت بسیار سخت و تخصصی است.

حال به بررسی راه های افزایش فروش در شبکه های اجتماعی می پردازیم :

۱) برنامه ریزی و زمانبندی مناسبی برای تبلیغات خود داشته باشید

دلایل برنامه ریزی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی را می توان اینگونه بیان کرد .
صرفه جویی در زمان
ساده تر شدن کارها
انجام سریعتر کارها
بنابراین سعی کنید بر روی یک یا چند فعالیت تمرکز کنید تا بتوانید آنها را بهتر و سریعتر و کارآمدتر انجام دهید .

۲) شبکه ی اجتماعی خود را بررسی کنید

به منظور دستیابی به اطلاع دقیق از سوالات و کامنت های مخاطبانتان در زمانیکه وقت چک کردن در شبکه ی اجتماعی خود را ندارید می توانید از ابزاری نظیر mention.com استفاده کنید.

۳) متنوع باشید

پست های تکراری و یکنواخت حالت کسل کنندگی را در مشتریان ایجاد کرده و از رغبت آنها برای دیدن و توجه کردن به تبلیغات شما می کاهد.

۴) با محتوای مناسب سعی کنید احساسات کاربران را تحریک کنید

تحریک احساسات کاربران باعث به اشتراک گذاری بیشتر تبلیغات در بین افراد میشود. در هنگام تولید محتوا برای تبلیغات خود به این مسئله توجه داشته باشید.

۵) کانال‌های اجتماعی مرتبط را بیابید

شما می‌توانید به سادگی در هر شبکه‌ی اجتماعی جدیدی عضو شوید و در آن فعالیت کنید. اما موفقیت از آن کسانی است که در همان شبکه‌ی اجتماعی که کاربران‌شان هستند، فعالیت کنند. پس با شناسایی مخاطبان بالقوه‌ی خود و کانال‌های محبوب آن‌ها کار را شروع کنید.

۶) بیش از حد از برند خود صحبت نکنید

کاربران این حق را دارند تا از محصولات و خدمات شما به میزانی که نیاز دارند اطلاعات بدست آورند. همچنین سعی کنید با مطالب خود احساس نزدیکی بیشتری با کاربرانتان پیدا کنید.

۷) فرهنگ مردم را در تبلیغات در نظر بگیرید

فرهنگ مردم هر کشور و حتی هر شهر با هم متفاوت است. بنابراین باید در تبلیغات خود این مسئله را توجه داشته باشید .

۸) نظرهای منفی را به مثبت تبدیل کنید

نگاه منفی مشتریان به شما بهترین دلیلی است که به واسطه آن می توانید شبکه ی اجتماعی را در اولویت کارهای خود قرار دهید. مخاطبان درباره ی محصولات شما نظر میدهند و اگر متوجه شوند که شما به آنها توجه نمی کنید ، به سراغ محصولات مشابه میروند و این امر باعث کاهش فروش شما می گردد. بنابراین باید به تک تک نظرات توجه کنید تا مشتریان از محصولات شما رضایت کافی حاصل نمایند .

۹) تعامل با کاربران را بیشتر کنید

شما می توانید با فراهم آوردن مسابقات تعامل خود را با کاربران بیشتر کنید و باعث شوید که آنها از تجربیات خود بیشتر حرف بزنند.

۱۰) برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی استراتژی داشته باشید

سعی کنید در بیان تبلیغات خود اهداف واضح ، مخاطبان مشخص ، سیاست رسانه اجتماعی و … داشته باشید. بدون داشتن یک استراتژی ، وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد .

۱۱) از کلمه ی “شما” یا  نام مشتری برای برقراری ارتباط استفاده کنید

منشن کردن یا ذکر نام مشتری هنگام برقراری ارتباط در شبکه‌های اجتماعی و فرآیند بازاریابی تاثیر مثبتی بر روی ذهن او دارد. زیرا شخصی‌سازی پیام برای مشتری سبب ارسال یک پالس عاطفی مثبت می‌شود. همین امر نیز سبب شکل‌ گیری تعاملات بیشتر و در مجموع فروش بیشتر خواهد شد .

۱۲) در شبکه های اجتماعی نظم و تمرکز داشته باشید

در ابتدای کار سعی کنید که بر روی یک شبکه ی اجتماعی تمرکز کنید و بعد از آن فعالیت خود را بر روی شبکه های متعدد گسترش دهید. ارسال پیام های تبلیغاتی ناهماهنگ در شبکه های متنوع شما را خسته و به مرور باعث عدم جذب شدن کاربران و بی اعتمادی آنان میشود.

۱۳) ارتباط سازنده با سایر کسب و کارها داشته باشید

یک مدیر موفق با برقراری ارتباط موثر با سایر کسب و کارهای مرتبط از تخصص و تجارب آن‌ها برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده می‌کند. آگاهی از اطلاعات مربوط به کسب و کارهای دیگر و نظرات مخاطبان نقش موثری در اعتمادسازی در شبکه‌های اجتماعی دارد و به واسطه ی آن میزان فروش محصولات نیز افزایش می‌یابد. اما این نکته را فراموش نکنید که حین ارتباط با صاحبان کسب و کارها شنونده خوبی باشید و سعی کنید بیشتر از تجربه‌ی کار تیمی آن‌ها استفاده کنید.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا