با ما ارتباط برقرار کن

تبلیغات آنلاین

۶ استراتژی تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

۶ استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک

۶ استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید باید در مورد کمپین تبلیغاتی خود واقع بین باشید. به طور معمول کسانی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستند به دنبال تبلیغات موثر و کم هزینه می گردند ولی بعید است که شما روشی را بیابید که هر دوی این مزیت ها را داشته باشد.
بدین منظور شما باید برای تبلیغات خود بودجه ی بخصوصی را در نظر بگیرید. هزینه ی کانال های تبلیغاتی مناسب را پرداخت کنید تا نتایجی را که می خواهید بدست آورید.
از آنجا که هزینه ی ماهانه خود را از قبل برآورد کرده اید ، می توانید اثر بخشی تبلیغات هر کانال را اندازه گیری کنید. با توجه به نیاز شما برای بهینه سازی تبلیغاتتان، در اینجا بهترین راهکارهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک را به شما آموزش می دهیم.

۱-نیاز مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

شاید خوشایند به نظر نیاید ولی واقعیت این است که محصول و خدمات خاصی که شما ارائه می کنید با نیازهای افراد جامعه مطابقت ندارد. بسیاری از شرکت های کوچک کمپین های هدفمندی را دنبال نمی کنند. در صورتی که هدف گذاری یکی از مزایای اصلی تبلیغات آنلاین است.
برای این کار شما باید مشخصات و اطلاعات دقیقی از مشتریان مورد نظر خود داشته باشید .بر اساس این اطلاعات شما می توانید از نظر آمارهای جمعیتی و روانشناسی کمپین هایی را برای جلب مشتری بیشتر آغاز کنید.
انتخاب کنید که می خواهید به صورت آنلاین تبلیغات انجام دهید یا آفلاین و پس از آن مطمئن شوید که می دانید با چه نوع مشتریانی می خواهید کار کنید .این امر به هدفمندی شما کمک می کند.

۲-تبلیغات خود را پیگیری و اندازه گیری کنید

صاحبان کسب و کارهای کوچک معمولاً نمی دانند که تبلیغاتی که انجام داده اند موثر بوده است یا نه. پلت فرم های تبلیغاتی آنلاین مانند Google AdWords و Facebook آمار دقیقی را در مورد تبلیغاتتان به شما می دهند و این آمار به شما کمک می کند که میزان تاثیر تبلیغاتتان را اندازه گیری کنید. البته این امر به این معنی نیست که شما نیازی به تجربه و آزمایش ندارید.
ممکن است ساخت یک تبلیغ مناسب برای مشتریان هدف، به زمان زیادی نیاز داشته باشد ولی شما می توانید در خصوص اهداف بعدی خود تصمیمات سریعی بگیرید.
فرقی نمی کند که به صورت آفلاین تبلیغ می کنید یا آنلاین شما باید یک آدرس ایمیل و یک شماره تلفن داشته باشید تا مشتریان بتوانند راحت تر شما را پیدا کنند.

۳-بدانید که چه زمانی باید تبلیغ کنید

در نگاه اول شاید قرار دادن بودجه ای ماهانه برای تبلیغات کار عاقلانه ای باشد .اما اگر بیشتر فکر کنید می بینید که نمی توانید برای آن زمان خاصی را از قبل تعیین کنید. هیچ راهی برای حفظ یک طرح بازاریابی و تبلیغاتی مشابه در طول سال وجود ندارد.
اگر محصولات شما مخصوص فصل خاصی هستند باید در همان فصل های و یا قبل از شروع آنها تبلیغات خود را آغاز کنید. در تبلیغات خود باید به تعطیلات ، مناسبات ، عیدها و … نیز توجه کنید.

۴-برندسازی کنید

آیا مشتریان می توانند تبلیغات شما را از روی رنگ ، لوگو یا فونت نوشته ها تشخیص دهند ؟ اگر این سوال برای شما بی معنی است به برند های بزرگ نگاه کنید . شما می توانید تبلیغات آنها را فقط از روی رنگشا ن تشخیص دهید.
با گذشت زمان مشتریان شما با مدل تبلیغات شما ارتباط برقرار می کنند و با آن آشنا می شوند. شاید وسوسه شوید که هر از گاهی مدل تبلیغات و برند خود را تغییر دهید ولی بدانید که این امر ممکن است مشتریان شما را گیج کند و تبلیغاتتان اثر خود را از دست بدهد.
هدف شما باید این باشید که در مکان های مورد انتظار مشتریان ، تبلیغاتی که برای آنها شناخته شده است را قرار دهید که آنها به طور مداوم آن را ببینند و به خاطر بسپارند.

۵-از منابع تبلیغاتی خود به خوبی استفاده کنید

شما اهمیت رتبه بندی در موتورهای جستجو را می دانید . اما ممکن است منابع و زمان کافی برای تولید محتوای جدید و آموزنده نداشته باشید. در این شرایط شما بهتر است از سرویس های Google Adword و Bing Ads استفاده کنید. با استفاده از آنها بدون اینکه به دنبال کلمات کلیدی باشید می توانید رتبه ی خود را ارتقا دهید.
ارزیابی منابع موجود و استفاده ی بهینه از آنها در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می کند.

۶- در مکان های مناسبی تبلیغ کنید

شاید شما با دیدن یک برنامه ی تلویزیونی به این فکر بیافتید که بیشتر مشتریان شما نیز آن را دوست دارند ، پس بهتر است تبلیغاتتان را مابین آن انجام دهید ولی این کار را نکنید .شما کسب وکار کوچکی دارید و هزینه هایتان محدود است. اگر پولهای خود را در جای اشتباهی سرمایه گذاری کنید به هدر می رود.
شما باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید ، اگر می خواهید خارج از محیط اینترنت تبلیغ کنید ، بدانید که مشتریانتان چه مجلات و کتابهایی را می خوانند و به چه پادکست ها و برنامه های رادیویی علاقه مندند.سپس با توجه به بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اید به تبلیغ بپردازید.
فرصت های زیادی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات وجود دارد. کلید آن این است که شما مشتریان هدف خود را بشناسید، بدانید به چه چیزهایی علاقه دارند، کجا می توانید افراد بیشتری مانند آنها را پیدا کنید ودر آخر روی آن کانال های خاص برای تبلیغات سرمایه گذاری کنید.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا