با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی اینترنتی

صفحه ی فرود یا لندینگ پیج چیست ؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

صفحه ی فرود یا لندینگ پیج یکی از صفحات مهم در وب می باشد که همانطور که از اسم آن نیز مشخص است، نقطه فرود کاربران است. این صفحه می تواند یک تک صفحه جهت تبلیغات، ارائه یک سری خدمات و غیره، یا اینکه یک صفحه از وب سایت یا وبلاگ شما باشد.

کاربران معمولا از راه های مختلف نظیر کلیک بر روی یک لینک تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو وارد این صفحه می شوند. در واقع می توان گفت، این صفحه به منظور ارائه یک سری توضیحات به بازدید کننده و تشویق آن برای انجام عملی (ثبت نام، دانلود، خرید محصول و غیره ) می باشد.

اهمیت صفحه فرود

صفحه فرود یا لندینگ پیج ویترین سایت و وبلاگ شماست. مخاطب بر اساس صفحه فرود، در مورد کار شما، نوشته شما، محصول شما و برند شما قضاوت می‌کند. با بزرگ شدن سایت یا وبلاگ شما، احتمالاً به سادگی نمی‌توانید همه‌ی صفحه‌های ورود خود را مدیریت کنید. بنابراین، احتمالاً باید تعدادی از صفحه‌های ورود کلیدی را انتخاب کنید و بر روی آن‌ها وقت بیشتری بگذارید.

آیا صفحه ی اصلی سایت همان صفحه ی فرود یا لندینگ پیج می باشد ؟

این نکته قابل توجه است که الزاما صفحه ‌ی فرود ، همان صفحه‌ی اصلی یا هوم پیج و بخشی از وب ‌سایت شما نیست . صفحه ‌ای که از طریق موتورهای جستجو به بازدید کنندگان معرفی می‌شود ، عملاً یک لندینگ پیج محسوب می‌شود .

هدف اصلی صفحه ی فرود، تشویق بازدیدکننده به انجام یک عمل خاص است . درحالی ‌که صفحه‌ی اصلی وب‌سایت شامل تمامی اطلاعاتی است که در آن وب‌سایت و شرکت تجاری وجود دارد و چندین هدف را دنبال می‌کند.

اگر در مورد اینکه آیا صفحه اصلی وب‌سایت شما می‌تواند جایگزین صفحه‌ی فرود باشد یا نه تردید داشتید، این دو سؤال را از خود بپرسید:

۱- آیا این صفحه، تنها یک هدف را دنبال می‌کند ؟
۲- آیا این صفحه تنها یک درگاه یا دکمه‌ی فراخوان برای فرایند تبدیل (مخاطب به مشتری) دارد ؟

 

همچنین بخوانید  چگونه به ازای هر بازدید کننده، بازدید های صفحه ی خود را افزایش دهیم ( بخش اول )

ویژگی های صفحه فرود مناسب :

 

۱) بهینه و سازگار بودن صفحه فرود برای تبلت و موبایل ها
۲) دادن پیشنهادی ویژه یا هدیه ای ارزشمند به بازدیدکنندگان
۳) تا حد امکان دریافت اطلاعات محدود از کاربر مثلا فقط یک ایمیل
۴) هدایت نکردن کاربران و بازدیدکنندگان از صفحه فرود به صفحات دیگر
۵) حذف تقریبا تمامی قسمت‌های سایت مانند هدر، فوتر، سایدبار، منوها و …
۶) دکمه Call To Action جذاب و استفاده از علائمی که به این دکمه اشاره میکنند
۷) استفاده از تصویر، ویدیو، نشانه، و متن های زیبا و جذاب برای جلب توجه و اعتماد کاربر
۸) تأکید به در امانت ماندن اطلاعات کاربر نزد شما و ارسال نکردن اسپم و نیز امکان لغو اشتراک

اهداف مختلف طراحی صفحه ی لندینگ پیج یا صفحه ی فرود عبارتند از :

۱- افزایش فروش
۲- افزایش مشتری
۳- ایجاد روابط تجاری
۴- دریافت اطلاعات شخصی از کاربران
۵- برندینگ

انواع لندینگ پیج :

۱)صفحه فرود Opt-In Landing Pages :

صفحات Opt-In Landing Pages که به اختصار Opt-in Page هم گفته می‌شود ، نوعی از صفحات فرود هستند. با این تفاوت که در زمان طراحی آن‌ها بخش‌های سایت مانند هدر، فوتر و سایدبار وجود دارند. و این نوع صفحات در جایی یا به یک فرمی است که اصولا در تمام صفحات به چشم کاربران میخورد .

۲)صفحه فرود Click Through :

صفحه فرود Click Through را می‌توان برای توصیف یک محصول با ارائه جزئیات کافی طراحی کرد. بنابراین به عنوان یک متقاعد کننده برای بازدید کنندگان عمل کرده و آن ها را به تصمیم گیری برای خرید نزدیک‌تر می‌کند.

۳) صفحه فرود Lead Generation :

صفحه فرود Lead Generation برای دریافت اطلاعاتی مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها هدف در طراحی این نوع صفحات فرود، جمع آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان است و آنها اطلاعات خود را در فرم موجود در لندینگ پیج وارد می‌کنند.

عواملی که باعث می شود یک لیندینگ پیچ موفق باشد :

۱) محدودیت بخش ها

هنگامی که کاربر وارد صفحه ی هدف شما می شود نباید گیج شود و راه دیگری به غیر از دادن اطلاعات خود به شما و خارج شدن نباید داشته باشد. صفحه ی شما باید ساده باشد ، عناصر داخل صفحه نباید کاربر را از هدف دور کند.

۲) ارزشمند باشد و هدف شما را بیان کند

هدف اصلی طراحی این صفحات گرفتن اطلاعات از کاربران و ارائه خدمات و محصولات به آن هاست .

۳) خلاصه اما مفید

متوسط ماندگاری مخاطبین در صفحه ی های هدف در بهترین حالت بین ۲ تا ۴ دقیقه است. پس سعی کنید مطلب را پیچیده نکنید.

۴) امتحان امتحان امتحان

امکان دارد در ابتدا در طراحی این صفحات نیاز شما برطرف نشده و به نتیجه نرسید. شاید بهترین افراد و متخصص ترین افراد هم چندین لندینگ پیج ساخته اند و آزمایش کرده اند تا به نتیجه دلخواد برسند. پس چندین بار صفحه ی فرود خود را امتحان کنید.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا