با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی اینترنتی

ست گادین کیست؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

۱۲ست گادین نویسنده آمریکایی، کارآفرین، بازاریاب و سخنران عمومی است. او ۱۷ کتاب در زمینه های گوناگون بازاریابی، تبلیغات، شرکت های تجاری و رهبری نوشته است.

ست گادین در ۱۰ ژوئیه ۱۹۶۰ در نیویورک، ایالات متحده آمریکا متولد شد. هیچ اطلاعات خاصی درباره ی خانواده اش و دوران کودکی اش تا کنون منتشر نکرده است.

ست گادین در دانشگاه توفست مدرک علوم کامپیوتر و فلسفه را گرفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه ی مدیریت کسب و کار از استنفورد دریافت کرد.

ست گادین کار خود را با شرکت نرم افزاری Spinnaker آغاز کرد و در سال های ۱۹۸۳تا۱۹۸۶ مدیریت آن را بر عهده داشت.

ست گادین در سال ۱۹۸۶ مدیریت شرکت نرم افزاری را کنار گذاشت و شرکت خود را به نام Seth Godin Production، که یک شرکت بسته بندی کتاب بود، آغاز کرد. او برای خرید این شرکت ۲۰۰۰۰ دلار هزینه کرد. بعدها او این شرکت را به کارکنان خود فروخت تا تمرکز خود را روی Yoyodyne (یکی از اولین شرکت های بازاریابی مستقیم مبتنی بر اینترنت) بگذارد. کار اصلی آن شرکت رقابت و بازی های آنلاین بود. ست گادین مجوز بازاریابی را منتشر کرد که بیش از یک میلیون بازدید کننده داشت و شرکت های آمریکایی آنلاین، اکسپرس، مایکروسافت، پروکارت ، گمبل و سونی از خدمات آن استفاده کردند.

ست گادین را بیشتر به علت مطرح کردن مفهوم تبلیغ و بازاریابی با کسب اجازه از مخاطب می شناسند. به عنوان یک نویسنده، او نزدیک به ۲۰ کتاب نوشته است که همه ی آنها پرفروش بوده اند و تا به امروز به ۳۵ زبان ترجمه شده اند . ست گادین یکی از سخنرانان معروف نیز بوده است که یکی از معروف ترین سخنرانی هایش درباره ی کتاب الکترونیکی Unleashing the Ideavirusبوده و بیشتر مردم او را با این سخنرانی میشناسند.

همچنین بخوانید  مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ست گادین در سال ۲۰۱۲ یک پادکست مشاوره کسب و کار را در شبکه Earwolf به راه انداخت که به دنبال آن از ۳۰ کارآفرین مشتاق حمایت کرد. کتاب “همه ی بازاریابان دروغگو هستند“،که توسط Carine Alexis انتخاب شد ،یکی از شش کتاب اساسی است که هر بازاریاب باید آن را مطالعه کند و قوانین آن را اجرا نماید.

ست گادین Squidoo.com را در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرد و آن را در سال ۲۰۱۴ به Hubpages فروخت. در این وب سایت کاربران می توانستند لینک ها و اطلاعاتی در مورد ایده یا موضوع انتخابی خود را به اشتراک بگذارند. او ایده پردازی برای ساختن اطلاعات را برای همه در جهان فراهم می کند و یک گفتگوی جهانی در زمینه کسب و کار و بازاریابی راه می اندازد که در آن همه از همه جا می توانند فعالیت کنند.

ست گادین اخیرا دوباره فعالیت خود را در حوزه ی انتشار کتاب آغاز کرده و یک کتاب چهار جلدی با عنوان kickstarter منتشر نموده است که یکی از موفق ترین و پرفروش ترین کتاب ها در حوزه ی پروژه است . درآمد سالانه او محاسبه نمی شود زیرا هر ساله تغییر می کند.

 

کارهای مهم ست گادین:

 

۱)در سال ۱۹۹۸، Yoyodyne را به ارزش ۳۰ میلیون دلار به yahoo فروخت، پس از آن که شرکت خدمات چند ملیتی در زمینه ارائه خدمات بازاریابی به شرکت های چند ملیتی تبدیل شد،او به عنوان معاون مدیر یاهو انتخاب گردید.

۲)در سال ۲۰۰۳ کتاب گاو بنفش را منتشر کرد. ست گادین در این کتاب افکار خود در مورد شیوه های تبلیغات خلاق در دنیای امروز و کلاهبرداری هایی که از این طریق انجام میگیرد را بیان کرده است.

همچنین بخوانید  چگونه بانک ایمیل جمع کنیم ؟

۳)گادین در سال ۲۰۰۴ برای حمایت از ایده هایی که به آن اعتقاد داشت، وب سایت “ChangeThis” را با هدف گسترش دیدگاه ها از طریق فایل های PDF منتشر کرد.

۴)در سال ۲۰۰۶ست گادین وب سایت squidoo.comرا راه اندازی کرد. این وب سایت در CNN و در واشنگتن پست ثبت شده است و به سرعت به یکی از پربازدید ترین وب سایت ها تبدیل شد.

۵)در سال ۲۰۰۷ کتاب جیبی THE DIP را منتشر کرد. او در این کتاب درباره ی ایده ی “زمان مناسب ترک”نوشته است . این کتاب رتبه ی ۵ را در نشریه ی نیویورک تایمز به عنوان یکی از پرفروش ترین کتاب ها به خود اختصاص داده است.

۶)گادین در ادامه با ایده های جدید خلاقانه خود برای تشویق مردم در زمینه بازاریابی، در یک پست وبلاگ اعلام کرد که در سال ۲۰۰۸ در نیویورک یک دوره ی شش ماهه در زمینه ی مدیریت و بازاریابی برگزار میکند.

قطعاً ست گادین هم مانند هر متفکری منتقدی دارد. اما به هر حال ، چه او را دوست داشته باشید یا نداشته باشید ، می توان گفت که تعبیر استیو جابز در مورد نوابغ در مورد او کاملا ً مصداق دارد: می توانید او را قبول کنید . می توانید او را رد کنید . اما نمی توانید از او و حرف های او صرف نظر کنید.

آگهی بازاريابي محتوا