با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی اینترنتی

تکنیک های کاربردی بازاریابی اینترنتی

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی با مدیریت و برنامه‌ریزی وب‌سایت شما و استفاده از بهترین و کاملترین روش‌های بازاریابی اینترنتی، به فروش و ارائه ی بی‌نظیر محصولات شما کمک بسیار زیادی خواهد نمود. ما در اینجا شما را با برخی از مهم ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی آشنا می کنیم:

 

۱) بازاریابی با موتورهای جستجو 

 

هدف این نوع بازاریابی ارتقاء وب سایت ها با افزایش ترافیک و بالا آمدن در صفحات موتورهای جستجو می باشد. این روش به دو صورت رایگان و غیر رایگان انجام میشود.

روش رایگان : این نوع بازاریابی اینترنتی با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیک های سئو باعث میشود که وب سایت شما در نتایج جستجو نسبت به سایر وب سایت ها جایگاه بالاتری بدست آورد.

روش غیر رایگان : موتورهای جستجو مانند گوگل علاوه بر روش رایگان جستجو به کاربران خود این امکان را میدهد که با پرداخت هزینه برای یک وب سایت و یا یک عبارت خاص آن را در نتایج جستجو نشان دهد.

 

۲) بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی 

 

ابزار دیگر بازاریابی اینترنتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام ، تلگرام و غیره می‌باشد . در این روش فعالیت‌های منظم شما در شبکه‌ های اجتماعی کاربران را با برند شما و محصولاتی که ارائه می‌دهید آشنا می‌کند.

اگر شما به صورت مرتب در این شبکه‌ها حضور داشته باشید و محتوایی ارزشمند و مطابق با نیاز مخاطبین خود را منتشر نمایید ، نتیجه بسیار خوبی را از این شیوه ی بازاریابی خواهید گرفت و ترافیک بسیار زیادی را برای سایت خود بدست می آورید.

این روش بازاریابی می تواند در بالا رفتن رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM) ،کمک بسیار موثری به شما بکند ، زیرا یکی از فاکتورهای موثر در سئو حضور مرتب و موثر در شبکه‌های اجتماعی است.

 

همچنین بخوانید  چگونه با محتوای اجتماعی خود محصولتان را بفروشید؟

۳) بازاریابی از طریق وبلاگ

 

وبلاگ ها متفاوت از وب سایت های شرکت های بزرگ هستند چرا که آنها شامل پست های روزانه یا هفتگی در مورد یک موضوع خاص می باشند. بسیاری از شرکت ها از وبلاگ ها برای تقویت گفت و گو با مشتریان استفاده می کنند تا بتوانند ویژگی های محصولات و خدمات خود را از طریق آن توضیح دهند.

 

۴) بازاریابی ایمیلی

یکی دیگر از ابزارهای مهم و کاربردی بازاریابی اینترنتی ، ایمیل مارکتینگ است. این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیل‌های هدفمند و سلسله‌ وار به کاربران و یا بازدیدکنندگان سایت می باشد که خودشان ایمیلشان را به شما داده‌اند.

در این بازاریابی شما ابتدا افراد را تبدیل به علاقه ‌مندان کسب ‌وکار خود و سپس تبدیل به مشتری می‌نمایید.

ایمیل مارکتینگ اصولی دارد که رعایت تمامی نکات آن بسیار مهم است. بسیاری از افراد بازاریابی ایمیلی را ارسال ایمیل انبوه به تعداد زیادی مخاطب می‌دانند که این روش نه اصولی بوده و نه موفقیت چشمگیری را در پی خواهد داشت.

 

۵) بازاریابی با مقاله

 

بازاریابی مقاله، تبلیغاتی است که در آن شرکت ها مقالاتی کوتاه درباره ی صنعت خود می نویسند. این مقالات برای انتشار و توزیع در بازار عرضه می شوند. هر مقاله حاوی مراجع و اطلاعات تماس با نویسنده است.

مقالاتی که محتوای خوبی داشته باشند، باعث افزایش اعتبار آن کسب و کار در بازار خود و جذب مشتریان جدید می شوند.

 

۶) بازاریابی محتوا 

 

بازاریابی محتوا در واقع مهم‌ترین بخش بازاریابی اینترنتی است. موتورهای جستجو به دنبال محتوای با کیفیت هستند. شما به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می‌کنید، بازدیدکنندگان فراوانی را از طریق موتورهای جستجو به وب سایت خود هدایت می نمایید.
در صورتیکه این بازدیدکنندگان، محتوای شما را بپسندند آن را در وب‌سایت‌های دیگر و صفحات شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کنند و محبوبیت شما را افزایش می‌دهند.

 

همچنین بخوانید  دوره بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی (Content Marketing: Blogs)+ویدئو

۷) بازاریابی با ویدیو 

 

آموزش تصویری که به مراتب جذابتر و تاثیرگذارتر از آموزش نوشتاری است نوع دیگر بازاریابی اینترنتی می باشد. با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه‌های اجتماعی ویدیویی مثل یوتوب و غیره اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو‌های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می‌گردند.

در صورتیکه از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می‌دهید، ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آن‌ها را در اینترنت منتشر نمایید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا خواهند شد.

 

۸) بازاریابی ویروسی

 

بازاریابی ویروسی یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی است که آگاهی از نام تجاری را با استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش می دهد.
تبلیغات ویروسی ممکن است به شکل کلیپ های ویدئویی، کتاب های الکترونیکی، تصاویر، پیام های متنی و یا نرم افزار های معتبر صورت بگیرد.

 

۹) تبلیغات پولی 

 

این روش عملا جزو روش‌های بازاریابی اینترنتی نیست ، ولی چون تاثیر خوبی را می‌تواند در موفقیت وب‌سایت شما و بازاریابی اینترنتی شما داشته باشد، می توانید از آن استفاده کنید.

قراردادن بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌هایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند یکی از روش‌های جذب ترافیک برای وب‌سایت شماست. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ی ماهیانه برای درج بنر در بخش‌های مختلف وب‌سایت‌های پر بازدید می‌باشد.

آگهی بازاريابي محتوا