با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی اینترنتی

بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای کوچک

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای کوچک

داشتن استراتژی در بازاریابی اینترنتی از اهمیت بسزایی برخوردار است . برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک این امر اهمیت بیشتری دارد.بازاریابی اینترنتی در کسب و کار های کوچک می تواند شامل بسیاری از روش های تبلیغاتی محلی و آنلاین باشد اما نیازمند به یک استراتژی قوی در اقتصاد امروز برای به حداکثر رساندن فروش است.
یک کسب و کار کوچک که بیشتر فعالیت های خود را به صورت اینترنتی انجام می دهد در درجه اول باید استراتژیی را داشته باشد که بتواند از طریق آن مخاطبان بیشتری را جذب خود کند .

 

بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای کوچک

در اینجا ۵ زمینه اصلی بازاریابی اینترنتی وجود دارد که به طور بخصوصی در کسب و کارهای کوچک موثرند.

۱-بازاریابی موتوهای جستجو

این بخش بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک حیاتی است. با دیده شدن در موتورهای جستجو شما این شانس را دارید که با شرکت های بزرگ تر رقابت کنید.
از آنجایی که افراد برای پیدا کردن محصول و یا خدمات مورد نیاز خود از موتورهای جستجو کمک می گیرند مهم است که شرکت شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی در بالا قرار بگیرد.شرکت های بازاریابی حرفه ای اینترنتی به این خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو می گویند.
اگر شما اطلاعات کافی در زمینه ی سئو ندارید ، می توانید از مربیان و مشاوران دراین زمینه کمک بگیرید و سئوی خود را ارتقا دهید.در نهایت اطمینان حاصل کنید که کسانی که به دنبال محصول شما هستند ، می توانند شرکت شما را در موتورهای جستجو به راحتی پیدا کنند.

۲-بازاریابی جستجوی محلی

در این روش شما وب سایت خود را برای نتایج جستجو ارتقا می دهید .در این روش شما می توانید ازعملکرد نقشه های موتورهای جستجو کمک بگیرید. برای مثال گوگل می تواند با استفاده از برنامه ی نقشه خود مکان شرکت شما را دقیقا به مشتریانی که احتیاج به بازدید حضوری دارند ، نشان دهد.
شما باید آدرس و شماره تلفن خود را در وب سایتتان قرار دهید تا در دسترس بیشتر مشتریان قرار بگیرید و اگر کسی نیاز به کمک و اطلاعات بیشتر در خصوص محصول شما دارد ، بتواند راحت تر با شما ارتباط برقرار کند.

همچنین بخوانید  سه پرسش اساسی که باید قبل از راه‌اندازی بازاریابی محتوای شرکتی از خود بپرسیم

۳-بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به معنای ارائه اطلاعات به مشتریان احتمالی در مورد محصول و یا خدمات شماست . محتوای شما باید به گونه ای باشد که مخاطبان را به خرید محصولات و خدمات شما تشویق کند. بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارد . شما می توانید اطلاعات خود را در قالب محتوای متنی ، نمودارها ، تصاویر ، ویدئوها ، اسلایدها و … به مخاطبتان ارائه کنید.
در دنیایی که هر کسب و کاری در تلاش برای فروش محصول خود است ، کسانی موفق ترند که اطلاعات کامل تر و بهتری را در اختیار مشتری قرار دهند. این امر سطح اعتماد مشتری را بالا می برند و در ارتقای سطح اعتمادسازی برند شما بسیار موثر است.
بازاریابی محتوا در گذشته شامل بروشورهای چاپ شده و کتاب های راهنما بود . اما امروزه می توان آنها را در وب سایت خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند در صورت نیاز آنها را دانلود کنند.

۴-بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

شما می توانید از شبکه های اجتماعی به منظور ارتقای سطح کسب وکارتان استفاده کنید. نوع شبکه ی مورد استفاده و نحوه ی استفاده از آن بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. برای برخی از شرکت هایی که با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند و اخبار محصولات خود را به صورت آنلاین در اختیار آنها قرار می دهند ، استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند یک عنصر مهم برای موفقیت باشد.
کسب و کارهای دیگر مانند رستوران های محلی ، موفق شده اند با استفاده از شبکه های اجتماعی آخرین تغییرات منوی خود را در اختیار مشتریان قرار دهند. شما نیز می توانید محتوای متنی و بصری خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید و آدرس وب سایت خود را در انتهای آن بگذارید تا از این طریق ترافیک وب سایت شما بالا رود و بهینه سازی موتورهای جستجو صورت گیرد.
یکی از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی این است که مشتریان شما محتوای مورد علاقه ی خود را در آن به اشتراک می گذارند و این امر به بازاریابی ویروسی شما نیز کمک می کند و باعث افزایش فالوورهای شما می شود.

۵-ایمیل مارکتینگ

از این نوع بازاریابی میتواند برای کسب وکارهای آنلاین و آفلاین استفاده کرد. شما می توانید لیستی از ایمیل های مشتریان قدیم و بالقوه خود تهیه کنید و اطلاعات و اخبار جدید در مورد محصولتان را برای آنها ایمیل کنید.
هر چقدر لیست شما به روزتر شود ارزش آن بالاتر می رود. بسیاری از متخصصان بازاریابی می گویند که این استراتژی در بلند مدت برای خرده فروشی ها بسیار موثر است.
اگر شما یک کسب وکار کوچک راه انداخته اید بهتر است به ۵ مورد فوق توجه کنید. ترکیب آنها با تلاش هایی که خودتان در ارتقای سطح کسب و کارتان می کنید ،بسیار موثر خواهد بود. اگر زمان کافی برای رسیدگی به همه ی آنها را ندارید ، میتوانید از نیروهای انسانی متخصص در این زمینه ها نیز کمک بگیرید.

 

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا