با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی محتوا

۷ اشتباهی که نباید در استراتژی بازاریابی محتوای خود انجام دهید

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی امروز است. در بازاریابی محتوا کافی ست تمام آنچه را که نیاز دارید به مخاطبان خود بگویید در قالب یک محتوای مختصر ، کارآمد، عمیق و بهینه ساز موتورهای جستجو آماده کنید و از مزایای یک صنعت مستقل بهره مند شوید .
بازاریابی محتوا یک نوع بازاریابی اینترنتی است که می تواند در عین سادگی بسیار پیچیده و چالش برانگیز باشد. در اینجا چند اشتباه رایج در بازاریابی محتوا را به شما می گوییم که با توجه به آنها می توانید کمی جلوتر از کسانی که راه آزمون و خطا را در پیش می گیرند، قرار بگیرید.

 

 

استراتژی بازاریابی محتوا

اشتباه اول: محتوای شما عالی نیست

مهم نیست که محتوای شما چه زمانی منتشر شده است یا برای چه کسانی می نویسید. محتوای ضعیف خوب نیست. اگر شما خوش شانس باشید گوگل به راحتی آن صفحه را Sandbox می کند و یا آن را در صفحه ۴۹ نتایج جستجو قرار می دهد.
حتی در صورتیکه محتوای شما خوانده شود ،مخاطبان شما از آن استفاده ی چندانی نمی کنند. مخاطبی که درگیر اشتباهات گرامی و املایی شما باشد دیگر نمی تواند روی پیام کلی شما تمرکز کند، چه برسد به اینکه جذب محصولات و خدمات شما گردد و یا بخواهد از شما خرید کند.
برای بهبود محتوایتان سعی کنید سبک ثابتی را انتخاب کنید، محتوای خود را چندین بار ویرایش کنید تا اشتباهات گرامر و املایی نداشته باشد ، از تصاویر استفاده کنید و از همه مهم تر کیفیت محتوای خود را بالا ببرید.

اشتباه دوم :محتوای شما مفید نیست

ممکن است محتوای شما خوب باشد ولی مشکلی را حل نکند یا به سوالی پاسخ ندهد. گاهی اوقات شما مشکلی را شرح می دهید و در مورد عواقب ناشی از آن صحبت می کنید ولی در مورد راه حل آن صحبتی نمی کنید. مخاطب شما مجبور است برای پاسخ به سوال خود و کسب اطلاعات بیشتر در اینترنت جستجو کند . در این صورت شما شانس ایجاد ارتباط و تعامل با مخاطبتان را از دست داده اید.
شما باید در مورد موضوع محتوای خود اطلاعات کافی کسب کنید یا مشورت و مشاوره بگیرید. در قدم بعدی باید تلاش کنید ذهن مخاطب خود را بخوانید و سوالات و مشکلات احتمالی او را حدس بزنید و سعی کنید در مورد آنها اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهید.

اشتباه سوم: شما به جای آموزش می خواهید فقط بفروشید

در بازاریابی محتوا شما در درجه ی اول باید بر روی آموزش تمرکز کنید و سپس فروش. هدف شما باید آموزش مخاطب در حل یک مشکل باشد .برای مثال اگر مخاطبان شما بخواهند بدانند که چگونه می توان باتری یک ماشین را عوض کرد ،باید در پایان محتوای شما آن را یاد گرفته باشند.
توجه داشته باشید که اگر محتوای شما بتواند به مخاطبتان کمکی کند به احتمال خیلی زیاد آنها محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت .

اشتباه چهارم :محتوای شما قابل استفاده در شبکه های اجتماعی نیست

استفاده از شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوای شما می تواند بسیار موثر باشد. نکته ی مهم این است که هیچ دو شبکه ی اجتماعی یکسان نیستند. مخاطبان توییتر ، فیس بوک و اینستاگرام ممکن است به شدت با هم متفاوت باشند .اگر در یکی از کانال ها محتوای خود را انتشار می دهید بهتر است برای استفاده از کانال دیگر، محتوای خود را با آن کانال سازگار کنید.

همچنین بخوانید  بازاریابی محتوا و صنعت گردشگری

اشتباه پنجم: هدف از تولید محتوای خود را نمی دانید

آیا شما برنامه ای مشخص برای تولید محتوا و اهداف آن دارید؟ برای مثال اگر ویدئویی را از طریق شبکه های اجتماعی پخش می کنید باید بدانید که آیا می خواهید آن ویدئو به صورت ویروسی پخش گردد و یا تنها مخاطبان خاص شما از آن استفاده کنند. اگر هدف یک محتوای ویروسی است باید آن را جذاب تر بسازید تا افراد مختلف از هر قشری بتوانند آن را ببیند ، در مورد آن گفتگو کنند و در نهایت آن را به اشتراک بگذارند.
اگر برای مثال محتوایی برای سایت اصلی خود تولید می کنید ، باید بیشتر به فروش خود و یا موارد مربوط به آن بپردازید.

اشتباه ششم: محتوایتان همیشه سبز نیست

یک محتوای همیشه سبز محتوایی است که شما می توانید از مطالب آن تا حداقل ۱۰ سال آینده نیز استفاده کنید. این نوع از محتوا بسیار ارزشمند خواهد بود و شما می توانید آن را امروز در وبلاگتان پست کنید، فردا در کتاب الکترونی خود قرار دهید و بخشی از آن را هفته ی آینده و یا ماه دیگر در شبکه ی اجتماعی خود بگذارید.

اشتباه هفتم: شما از SEO برای بهبود بازاریابی خود استفاده نمی کنید

سئو به ترافیک سایت شما کمک می کند و هزینه های شما را کاهش می دهد. سئو چیزی بیش از استفاده از کلمات و عبارات کلیدی است با این وجود شما باید کلمات کلیدی خود را بشناسید و سعی کنید آنها در عناوین ، محتوا و برچسب های خود بگنجانید.
علاوه بر این ، شما باید بدانید که چگونه برای شبکه های اجتماعی خود محتوا تهیه کنید. با این کار میزان مخاطبان شما بالا می رود و آنها بیشتر به سراغ سایت شما می آیند تا با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و این فعالیت ها و افزایش بازدیدها سئو شما را بهبود می بخشد.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا