با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی محتوا

نرخ کلیک یا CTR در بازاریابی محتوا چیست ؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

CTR (مخفف click through rate) به نسبت کاربرانی که بر روی یک لینک خاص کلیک می کنند به تعداد کل کاربرانی که از یک صفحه ، ایمیل و یا تبلیغات دیدن می کنند گفته می شود . معمولا از CTR برای اندازه گیری موفقیت یک کمپین تبلیغاتی آنلاین برای یک وب سایت خاص استفاده می شود .

هدف از نرخ کلیک این است که بتوان نسبت کلیک به نمایش را برای تبلیغات آنلاین و ایمیل مارکتینگ اندازه گیری نمود . به طور کلی نرخ کلیک بالا بیشترین تاثیر بازاریابی را بر روی کمپین ها و جذب افراد به وب سایت شما دارد . دانستن نرخ CTR موضوع بسیار مهمی است چرا که اگر بفهمیم خیلی پایین است شروع به یافتن علت و رفع آن مشکل می کنیم و اگر ندانیم مشکل کارمان چیست ، در کسب و کارمان با شکست مواجه می شویم.

کسانی که به عنوان بازاریاب اینترنتی فعال هستند معیارهای مختلفی را برای سنجش کیفیت کمپین‌هایشان در نظر می‌گیرند که یکی از آنها همین CTR است.

فرمول محاسبه CTR بسیار ساده است :
۱۰۰ * (تعداد نمایش / تعداد کلیک) = CTR
مثلا اگر تبلیغی در سایتی مثل بلاگفا داشته باشیم که روزانه ۱۰۰۰۰۰ بار این آگهی نمایش داده می‌شود و تعداد ۲۰۰۰ کلیک بر روی آن صورت می گیرد ، نرخ کلیک ما عددی معادل ۲% خواهد بود.
۱۰۰ * (۱۰۰۰۰۰ / ۲۰۰۰) = ۲%
هر چقدر عدد CTR بالاتر باشد، یعنی ما موفق شده‌ ایم تعداد بیشتری از کاربران را به سمت سایتمان جذب کنیم ، همچنین نشان می دهد که کمپین ما تا چه میزان تاثیرگذار بوده است .

چند راه حل برای بهبودCTR یا نرخ کلیک

۱) ایجاد برندینگ قوی و شناخت کاربران از نام و برندتان
۲) عنوان مناسب و توضیح مرتبط یعنی توضیح اولیه ی ما مناسب با موضوع و در رابطه با آن باشد.
۳) استفاده از عنوان مناسب برای هر صفحه
۴) پرهیز از محتوای نامناسب و تکراری، خدمات بی کیفیت، ظاهری نا مناسب و … آموزش bounce rate را مطالعه کنید .
۵) ارائه محتوا و خدمات خوب به کاربر

چرا CTR مهم است ؟

CTR بالاتر منجر به کاهش هزینه های پرداخت به ازای کلیک می شود.
CTR بالاتر امتیاز کیفی بالاتر کلمات کلیدی را تضمین میکند.
هرچه CTR بالاتر باشد، احتمال تبدیلات و نرخ تبدیلات بهبود یافته نیز بیشتر است.

دلیل اهمیت گوگل به نرخ کلیک

هدف گوگل افزایش تمایل کاربران برای استفاده از این موتور جستجوگر برای وبگردی است. وقتی کاربران با جستجوی برندی بر روی سایت خاصی کلیک می کنند ،یعنی به آن سایت علاقه مند هستند و بلعکس اگر بر روی سایتی کلیک نشود ، نشان دهنده ی عدم علاقه ی کاربران به آن سایت کلیک نخورده خواهد بود. بنابراین گوگل سایت هایی که تعداد کلیک یا بازدیدکننده ی بیشتری دارند را در نتایج اولیه خود نشان می دهد تا کاربران خود را راضی نگه دارد و کاربران به سراغ موتور های جستجوگر دیگر نروند.

در این بین گوگل نیز پارامترهای محکمی برای رتبه بندی صفحات خود تعیین کرده است که با کمک CTR این کار را انجام می دهد .

نرخ کلیک یا CTR برای سایت چقدر باید باشد ؟

انتظار نداشته باشید نرخ CTR برای سایت شما ۱۰۰ درصد باشد.
بسته به نوع سایت و جایگاه آن در گوگل این نرخ نیز متفاوت است مثلاً نرخ CTR سایت شما زمانی که در لینک اول گوگل است با زمانی که در لینک دوم است بسیار متفاوت خواهد بود
برای وب سایتی که در لینک یک قرار داد، طبیعی است که نرخ CTR مابین ۱۰ الی ۳۰ باشد . البته با توجه به نوع و کاربرد وب سایت ها این نرخ متفاوت است.

آیا نرخ کلیک شما بهینه شده است ؟

اگر هنوز نمی دانید نرخ کلیک شما در چه جایگاهی است و آیا همان جایی است که باید باشد، از ابزارهای رایگانی که گزارش نرخ کلیک و دیگر معیارهای کلمات کلیدی را به شما می دهند استفاده کنید. آنالیز و تحلیل نرخ کلیک به آن آسانی ها که تصور می شود نیست و نیاز به ابزار دارد.

تقلب برای افزایش CTR

برخی سئو کاران روش هایی را به کار می برند که به کمک یک ربات نرم افزاری، CTR یک سایت را افزایش دهند. به این صورت که آن ربات در یک روز چند هزار بار در سایت گوگل کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو می کند و لینک تعیین شده را باز می‌کند، آنگاه CTR آن سایت افزایش می یابد اما آن‌ها غافل از این هستند که گوگل باهوش تر از این حرف‌هاست و می تواند ربات ها را شناسایی کند.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا