با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی محتوا

تست A/B چیست و در بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد ؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

تست A/B (که با عنوان‌های Spliting Testing و Bucket Listing نیز شناخته می‌شود) روشی است که با آن می‌توانید دو نسخه از یک وب‌سایت یا اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه کنید تا بدانید کدام یک از نسخه‌ها عملکرد بهتری دارند .

در حقیقت، تست A/B روشی فوق ‌العاده جهت تعیین بهترین استراتژی‌ تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین برای کسب ‌و‌کار شماست که بر پایه ‌ی مقایسه ‎ی حالات مختلف بنا شده است. در این روش ، دو نسخه از یک صفحه ی وب سایت ایجاد می‌شود که در یک نسخه عنصر مورد آزمایش به شکل A و در نسخه‌ ی دیگر به شکل B قرار داده شده است. سپس این صفحات ، در یک بازه زمانی معین ، معمولاً بین ۳ تا ۱۰ روز به صورت تصادفی به کاربران نمایش داده می‌شوند. به این معنی که یک کاربر ممکن است صفحه ی A و کاربر دیگری صفحه ی B را به صورت همزمان مشاهده کند و در نهایت ، با مقایسه‌ ی عملکرد کلی هر دو نسخه می‌ توانید نسخه ی نهایی وب‌ سایت را به گونه ‌ای طراحی کنید تا بالاترین نرخ تبدیل کاربر به مشتری را دریافت نمایید.

تست A/Bدر بازاریابی محتوا :

۱)سرفصل ها :

ابتدا سعی کنید عنوان های خود را (از جمله مواردی که در پست های وبلاگ شماست) تست کنید . سر فصل ها میتوانند توجه مشتریان را جذب کنند و آنها را به سمت خرید محصول سوق دهند .

۲) تصاویر:

تصاویر بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما می باشند و بسیار مهم هستند. آنها “ارزش هزار کلمه” را دارند.

چند ایده برای تست تصاویر:

• یک تصویر کاملا متفاوت تست کنید.
• به جای تصویر یک گرافیک را امتحان کنید.
• یک تصویر مشابه را آزمایش کنید.

۳) فرم انتخابی :

اشکال انتخابی یا فرم ثبت نام یک راه عالی برای ساخت لیست اشتراک شما و افزایش ترافیک به وب سایت شما است. با این حال، یک فرم ثبت نام ،میزان اشتراک را به تنهایی افزایش نمی دهد. در حقیقت، تنها داشتن یک فرم انتخاب در وب سایت شما ممکن است هیچ ارزشی نداشته باشد . از این رو،تست A/B در فرم انتخابی ضروری است.

۴) فراخوانی برای اقدام :

یک فراخوان مهمترین بخش پست شماست . مهم نیست که محتوای شما چقدر عالی است ، اما نمیتواند خوب تبدیل شود ، مگر اینکه با یک فراخوان بزرگ پشتیبانی گردد.
تست A/B در شبکه های اجتماعی هم شامل مواردی است که در بازاریابی محتوا مورد استفاده قرار میگیرد و هم شامل موارد ذکر شده در زیر است :

فرمت آگهی‌های تبلیغاتی

باید این موضوع را با جزئیات بسنجید تا به درک درستی از مؤثرترین شیوه‌ ی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی دست‌یابید. با این روش می توانید ببینید استفاده از چه مواردی برای رساندن پیغام تبلیغاتی شما به گوش مخاطب موفق‌تر عمل می‌کند.

هشتگ‌ها

آزمون A/B روی هشتگ‌ها فقط مربوط به استفاده یا عدم استفاده از آنها نیست، بلکه باید استفاده از هشتگ‌های چندگانه در برابر یک هشتگ آزموده شود و همچنین مشخص گردد آیا هشتگ‌ها در وسط متن مؤثرتر هستند یا انتهای آن .اگر فقط از هشتگ برند خود استفاده می‌کنید، حتما تأثیر استفاده از هشتگ‌های مرتبط با حوزه ی‌‌ فعالیت خود را هم بیازمایید.

مخاطبان هدف

این گزینه کمی متفاوت از سایر مواردی است که تاکنون در مورد آنها صحبت کرده ‌ایم زیرا در آن به ‌جای اینکه یک تبلیغ با اندکی تغییرات به گروه‌های شبیه به هم نمایش داده شود ، یک تبلیغ یکسان به مخاطبان مختلف با هدف گذاری‌های گوناگون نشان داده می‌شود تا دریابیم این تبلیغ روی کدام گروه از مخاطبان تأثیر بهتری دارد . خصوصیاتی که می‌توانید بر اساس آن مخاطبان خود را برای اجرای این نوع از آزمون A/B دسته ‌بندی کنید متفاوت است. مثلا می‌توانید مخاطبان هدف را بر اساس جنسیت ، زبان ، رسانه‌ای که از آن استفاده می‌کنند یا منافع و رفتارهای آنها در شبکه‌های اجتماعی به گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی کنید. نتایج به‌ دست‌آمده بعد از تست A/B روی هر گروه ،به شما در ایجاد استراتژی‌های تخصصی بازاریابی محتوا برای هر دسته از مخاطبان هدف ، کمک خواهد کرد.

تست A/B چگونه به استراتژی بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند؟

منطق آزمون A/B در حقیقت پاسخ دقیق دادن به جزئیات است. آزمون A/B دقیقاً‌ زمانی مؤثر عمل می‌کند و پاسخ می‌دهد که می‌توان به آن استناد کرد و از آن بهره برد و درباره‌ ی تأثیر تغییر در ویژگی‌های خیلی کوچک از آن سؤال شود. ویژگی‌هایی مثل قرار‌دادن یا ندادن عکس در یک توییت یا مواردی شبیه به این.

بنابراین شما می‌توانید این آزمون را در تمام شبکه‌های اجتماعی خود روی محتوای به اشتراک گذاشته‌شده به اجرا دربیاورید. بدون شک بعد از آزمون A/B درک خواهید کرد که اصلا کدام ‌یک از شبکه‌های اجتماعی برای برند شما مناسب‌ تر بوده و اثر بخشی بیشتری روی مخاطبان خواهد داشت برای مثال ممکن است در ابتدا تصور کنید توییتر بهترین گزینه برای شما است، اما بعد از تست A/B به این نتیجه ‌برسید که خصوصیات برند شما به‌گونه‌ ای است که در Linkedln بیشتر خواهد درخشید.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا