با ما ارتباط برقرار کن

تولید محتوا

چگونه محتوای حرفه ای برای سایت خود تولید کنیم؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

برای بسیاری از افراد تولید و نوشتن محتوای حرفه ای کار سخت و زمان بری است و همین امر باعث میشود که تولیدکنندگان محتوا پس از مدتی از این کار دست بکشند ، این افراد اگر روش های تولید محتوای حرفه ای را بیاموزند، این کار برایشان راحت و لذت بخش خواهد شد.

یک محتوای مطلوب و حرفه‌ای چیست؟

 

یک محتوای خوب دارای ۳ ویژگی اولیه است :

• ارائه اطلاعات مفید در فرمت مشخص به مخاطبان انسانی
• افزایش رتبه ی سایت در موتورهای جستجو
• جذب لینک‌های مفید از سایر وب سایت‌ها

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید اهمیت دادن به مخاطب انسانی در اولویت است و در ابتدای این لیست قرار دارد. بدین معنا که در قدم اول باید محتوایی تولید کنید که کاربران را جذب کند و ارزش خوانده شدن داشته باشد. در واقع برای تولید محتوای حرفه‌ای باید در بین رقیبان خود، حرفی برای گفتن داشته باشید.

 

راه های تولید محتوای حرفه ای 

۱) برای بهینه سازی سایت، محتوای کوتاه و مفید بنویسید

در سایت هیچ چیز بهتر از یک محتوای خلاصه و پر از اطلاعات مفید نیست. اگرچه تولید چنین محتوایی کاری چالش برانگیز و زمان‌بر است، ولی می‌تواند معجزه کند. محتوای طولانی به معنای محتوای حرفه ای نیست. اغلب نوشتن یک محتوای کوتاه سخت‌تر است و در واقع زمان بیشتری را باید برای نوشتن آن صرف کرد.

۲) افزودن تصاویر و ویدیو به محتوا برای ارتباط با مخاطب

استفاده از تصاویر، فیلم ها یا نمودارها به روشن کردن منظور شما کمک می کند. در همه ی محتوا‌ها از تصویر و ویدیو استفاده کنید. این تصاویر و ویدیو‌ها ارزش محتوای شما را بالا می‌برند. ولی از گذاشتن عکس‌های اضافی بپرهیزید. عکس‌های اضافی و غیر مرتبط، مخاطب را خسته می‌کنند.

۳) تمام اطلاعات مربوطه را ارائه دهید

وقتی افراد در وب جستجو می کنند، آنها به دنبال پاسخ هستند. اگر سایت شما حقایق را ارائه نکند، بازدید کننده به جستجوی بعدی در نتایج جستجو حرکت خواهد کرد. نگران نباشید بیش از حد به اشتراک بگذارید. مطالعات نشان می دهد وب سایت های غنی از اطلاعات در جذب بازدید کننده موفق تر هستند.

۴) محتوای خود را قابل اجرا کنید 

محتوا های حرفه ای به کاربران می‌آموزند که چگونه از اطلاعات استفاده کنند. وقتی به کاربری می گوییم، چگونه کاری را انجام دهد، به او توهین نمی‌کنیم، بلکه با احترام به او اطمینان می‌دهیم که با خواندن این مطلب یاد میگیرد، چگونه به بهترین نحو از مواد و ابزار مورد بحث استفاده کند.

۵) وب سایت خود را به روز نگه دارید 

بعضی مطالب قدیمی ارزش به‌روز کردن را دارند. می‌توانید آن‌ها را بدون دخل و تصرف، صرفا با تغییر تاریخ، به صفحه‌ی اول وبلاگ‌تان منتقل کنید. برخی دیگر هم نیاز به تغییرات جزئی دارند. مخاطبان فهیم شما، قدر توجه و دقت‌ نظر شما را می‌دانند و از این کارتان برداشت مثبتی خواهند داشت.

۶) تولید محتوای تفکر برانگیز و جذاب برای بهینه سازی سایت 

مخاطب مجذوب همه کلمه‌هایی که می‌نویسید یا می‌گویید، می‌شود. تنها راه رسیدن به چنین مخاطبان علاقه‌مندی، تولید محتوای جذاب است. اگر محتوا ارزش خواندن داشته‌باشد، اکثر مردم احتمالا در چند جمله ی اول تصمیم می‌گیرند آن را بخوانند. به مخاطبان بگویید که چرا باید به مطلب شما اهمیت بدهند و در این مطلب در مورد چه چیزی بحث خواهیدکرد. آن‌ها را ترغیب کنید مطلب را بخوانند. اگر محتوایی تولید کنید که موجب هیاهویی ناگهانی در دید افراد شود، موتورهای جستجو متوجه می‌شوند که محتوای شما مهم است و به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود و این امر باعث می‌شود موتور‌های جستجو بیشتر به سایت شما بازگردند.

۷) در تولید محتوا از اصطلاحات صنعتی اجتناب کنید 

از کلمات یا عباراتی که بازدید کنندگان شما ممکن است تشخیص ندهند، استفاده نکنید. از اصطلاحات آشنا استفاده کنید.

۸) تولید محتوای اصل برای بهینه‌سازی سایت 

اصل بودن محتوا به معنای اصالت داشتن محتوا است. ایده‌های شما باید اصل باشند. اگر مفاهیم مشابه یا پست های دیگران بارها و بارها اصلاح شوند، به معنای محتوای اصل نیست. به دنبال راه های آسان و کم هزینه ای مانند ایجاد یک ربات محرمانه و ترکیب مجدد مطالب با استفاده از کلمه‌های عجیب یا جمع آوری مقاله ها از سایت‌های مختلف و انتشار دوباره ی آن‌ها نباشید.

۹) تولید محتوایی که قادر به ارائه پاسخ باشد 

افراد به دنبال پاسخی هستند که دانش آن ها را افزایش دهد. نکته ی جالب این است که مردم فقط به دنبال پاسخ نیستند، بلکه می خواهند به سرعت پاسخ مورد نظرشان را به دست آورند. بنابراین محتوای خود را به نحوی تولید کنید که به راحتی بتوان آن را مرور کرد و قسمت های ضروری و مهم را برداشت نمود. به عبارت بهتر، با یک نگاه بتوان کلیت مطلب را متوجه شد. وقتی خواننده مطلبی را بخواند، در نهایت با سوال‌هایی روبرو می‌شود. پس از انتشار محتوا، کار نویسنده پاسخ‌ به سوال‌ها و پشتیبانی مطلب است.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا