با ما ارتباط برقرار کن

تولید محتوا

۷ نکته ی داغ برای ایجاد یک محتوای ویروسی

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

۷ نکته ی داغ برای ایجاد یک محتوای ویروسی

 

هیچ چیز بدتر از این نمی تواند باشد که شما وقت خود را برای نوشتن محتوایی در وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود صرف کنید ولی کسی آن را نخواند.

کمبود توجه مخاطبان به محتوای انگیزشی ، یکی از مشکلات بزرگ برای بسیاری از افرادی است که کسب و کار آنلاین انجام می دهند.

اگر چه تمام جهان از طریق دستگاه دیجیتالی شما به نوک انگشتانتان می رسند ولی اگر محتوای جذابی نداشته باشید ، پاسخی از طرفشان دریافت نمی کنید.

خبر خوب این است که هر بار که شما یک بلاگ یا پستی در شبکه های اجتماعی می گذارید ، هیچ مانعی برای رسیدن آنها به یک محتوای ویروسی نیست. البته مواردی مانند نبود یک استراتژی مناسب برای شبکه های اجتماعی ، عدم توجه به زمان مناسب برای پست گذاری و محتوای خسته کننده می توانند چندین مانع بر سر راه یک محتوای ویروسی باشند.

در اینجا هفت راه وجود دارد که جدای از اینکه شما از چه پلت فرمی استفاده می کنید ، می توانید توسط آنها محتوای خود را ویروسی کنید.

۱-بحث برانگیز باشید

می توانید موضوعی را که مربوط به کار شماست از اخبار روز انتخاب کنید و یک محتوای بحث برانگیز در مورد آن بنویسید. مردم به این نوع محتواها بیشتر از مقالات پاسخ می دهند. زیرا بیان دیدگاه شما باعث می شود که مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند و حتی محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

توجه کنید که به صورت تهاجمی صحبت نکنید به جای آن اطلاعات خود را همراه با استدلال های منطقی بیان کنید تا موفق شوید.

همچنین بخوانید  بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO

۲-منحصر به فرد باشید

امروزه مقالات بسیاری درباره ی چگونگی نوشتن یک محتوای مناسب در فیس بوک و توییتر و اینستاگرام منتشر می شود. شاید یک یا دو بار این مقالات بکار شما بیاید و مخاطبانتان را زیاد کنند اما اثر آنها دائمی نیست. شما باید محتوای متفاوتی عرضه کنید . تیترهای هیجان انگیز یا سوال برانگیز بنویسید. موضوعی را انتخاب کنید که کمتر کسی در مورد آن می نویسد و سپس نقطه نظر خود را درباره ی آن بگویید.

۳-احساسات خود را بیان کنید

احساساتی که شما می توانید در محتوای خود خرج کنید تا آن را به یک محتوای ویروسی تبدیل کند ، می تواند از طیف وسیع احساسات انسانی باشد. شما می توانید مخاطب خود را بخندانید، گریه بیندازید ، عصبانی کنید ، امیدوار نا ناامید کنید و یا او را به فکر وادارید.

اگر شما احساس مخاطبتان را برانگیزید به احتمال زیاد محتوای شما را به اشتراک می گذارند زیرا آنها افرادی را می خواهند که درکشان کنند و آنها را دوست داشته باشند.

این همان چیزی است که به آن روابط انسانی می گویند و مردم برای آن زندگی می کنند.

۴-مشکلات را حل کنید.

محتوای مفید چیزی است که مخاطبان شما به دنبال آن هستند . پس به مشکلات آنها بیاندیشید و روش های عملی و مفیدی برای آنها پیشنهاد کنید . خلاق باشید و سعی کنید روش هایی را پیشنهاد دهید که در آنها از محصولات و خدمات شما استفاده شده است.

اگر روش های شما برای حتی یک نفر مناسب باشد می توان مطمئن بود که آن شخص آنها را به اشتراک می گذارد.

همچنین بخوانید  نگاهی عمیق به خلق و بهره‌گیری از شخصیت‌های خریدار B2B با Ardath Albee

۵-از دستور زبان درست استفاده کنید

اگر در محتوای شما دستور زبان به اشتباه استفاده شود یا علائم ناردست بکار ببرید ، خواندن آن برای مخاطبان دشوار می شود و آنها آن را نخوانده رها می کنند.اگر مهارت و زمان لازم برای نوشتن یک محتوای صحیح را ندارید، می توانید کسی را برای این کار استخدام کنید تا محتوای شما را از نظر گرامری اصلاح کند.

۶-از روش های بصری استفاده کنید.

نوشته های طولانی هیچ گاه مخاطبان زیادی را جذب نمی کند. محتوای شما باید شامل تصاویر مربوطه ، جملات کوتاه ، نقاط برجسته ، تیتر های جذاب و کلمات کلیدی باشد. از فونتی استفاده کنید که خواندنش آسان است. می توانید در این کار از متخصصان مشورت بگیرید.

۷-محتوای خود را ترویج کنید.

اگر شما می خواهید تا برند خود را گسترش دهید ، کافی است لینکی را به آخرین بلاگتان در صفحه ی فیس بوک اضافه کنید . از این طریق افراد بیشتری می توانند پست و بلاگ شما را ببینند و احتمال آنکه محتوای شما ویروسی شود بیشتر است. سعی کنید از سرویس های  بازاریابی استفاده کنید ، آنها به شما می گویند کجا محتوای خود را پست کنید تا افراد بیشتری آنها را ببینند.

در آخر اینکه اگر می خواهید کل دنیا شما را ببینند ، باید خلاق باشید و پیام خود را جهانی کنید .اگر نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید ، یک شرکت رسانه ای استخدام کنید و در نهایت اطمینان حاصل کنید که به اهداف خود در بازاریابی می رسید.

آگهی بازاريابي محتوا