با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و صنعت گردشگری

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

همه ساله با آغاز فصل تعطیلات و گرم شدن بازار سیر و سفر و گردش، مبحث جذب مسافر و خدمات رسانی به گردشگران تبدیل به یک موضوع داغ می‌شود. تجربه نشان میدهد که امروزه یکی از بهترین راه‌های جذب مشتریان هدف، استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا است.

همچنین مدتی است که اینستاگرام به عنوان یک بستر آنلاین محبوب برای پیدا کردن و دیدن تصاویر و ویدئوهای جذاب از جاذبه های گردشگری در سراسر دنیا شناخته شده است. اینستاگرام به صورت طبیعی بهترین بستر برای محتواهای مربوط به سفر و گردشگری است.

در این میان بازاریابان تورهای مسافرتی نیز از این غافله عقب نمانده‌اند و در سال‌های گذشته با راه‌اندازی کمپین‌ها، وب‌سایت‌های اطلاعات گردشگری و … به دنبال جذب مشتریان جدید و همچنین حفظ مشتریان سابق خود بوده‌اند. از همین رو بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری بیش از پیش مورد توجه بازاریابان قرار گرفته است.

راز‌های موفقیت در بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری

۱)ساخت استوری در اینستاگرام

استوری اینستاگرام در مورد “بودن در لحظه” است و این نکته ای است که آن را از بقیه ی سرویس ها به نوعی جدا می سازد. بسیاری از موضوعاتی که می توانید آن را با استفاده از استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید، یک موضوع خود به خودی است . پس زمانی که در سفر هستید باید برای چنین صحنه های ناگهانی آماده باشید و آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

۲) تولید محتوا توسط کاربران

در مبحث بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری، محتوای تولید شده توسط کاربران و مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در صنعت توریسم ممکن است هر مخاطب در مورد یک سوژه ی ثابت، نگرش و دید متفاوت‌تر و خالص‌تری نسبت به سایرین داشته باشد.

سعی کنید در پایان هر هفته، بهترین تصویر ارسالی به همراه اطلاعاتی از آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی همچون اینستاگرام به اشتراک بگذارید . این روش علاوه بر ایجاد محتوای ناب و جدید، باعث افزایش تعامل و وفاداری کاربران یک برند نسبت به آن می‌شود.

۳) استفاده از مخاطبان برای برندسازی

موضوع انتشار محتوا دقیقا به اندازه کیفیت تولید آن اهمیت دارد. چرا که اگر محتوای شما (هرچند بسیار ناب و ارزشمند) به دست مخاطبان هدفتان نرسد، هیچ ارزشی نخواهد داشت. این موضوع در مبحث بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری نیز صدق می‌کند.

در پایان هر هفته تصاویر منتخب ارسالی از سفرهای کاربران و مناطقی که آنها بازدید کرده اند را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. از این رو هنگامی که کاربران تصاویر ارسالی خود را در این صفحه محبوب مشاهده می‌کنند، با ذوق و شوقی وصف ناپذیر اقدام به انتشار و به اشتراک‌گذاری آن می‌کنند. در نتیجه علاوه بر افزایش مشاهده محتوای صفحه توسط مخاطبان بالقوه، روز به روز به تعداد مخاطبان و علاقه‌مندان به این صفحه افزوده می‌شود.

۴) صفحه‌ ای فعال در تمامی طول سال داشته باشید

سفرهای طولانی‌مدت و دور و دراز معمولا در فصول خاصی از سال اتفاق می‌افتند. همچنین چنین سفرهایی معمولا یک یا دو بار در طول سال پیش می آیند. اما در عوض مسافران خاطرات و تجربیات زیادی به دست می‌آورند که می‌تواند برای بقیه نیز هیجان انگیز باشد.

با جمع‌آوری این محتوای فوق‌العاده ارزشمند از کاربران، میتوانید فعالیت خود را در تمامی طول سال (حتی در فصولی که مسافرت در آن کمتر اتفاق می‌افتد) حفظ نمایید. انتشار مرتب و متناوب محتوای ارزشمند، از اهمیت بسیار بالایی در بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری برخوردار است.

۵) محتوایی مناسب گروههای مشتری تولید و عرضه کنید

به سوالات زیر توجه کنید :

مخاطبان مورد علاقه من چه سنی دارند ؟
در طول سال چه قدر سفر می کنند ؟
بودجه آنها برای سفر چه قدر است ؟

تمام این سوالات به شما کمک می کنند تصویر دقیق مشتریان خود را به تصویر بکشید و تاثیر گذارترین آنها را هدف قرار دهید.

۶) ایده‌های خلاقانه در زمان و مکان مناسب

موفقیت در بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری به شدت به خلاقیت و ایده‌های نو بستگی دارد. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، باید همواره گوش به زنگ اتفاقات و خبرای های داغ روز باشند تا بتوانند از این خبرها به نفع خود استفاده کنند. در این صورت یک برند در صنعت توریسم قادر خواهد بود تا توجه رسانه‌ها را به سمت خود جذب کند.

۷) هر پلتفرم با قوانین مخصوص خود

در بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری، گستردگی انواع مختلف محتوا باعث شده است که بتوان از پلت‌فرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوناگونی بهره برد. اما باید به این نکته توجه داشت که مخاطبان هر شبکه ی اجتماعی، سبک خاصی را دنبال می‌کنند. پس برای موفقیت در یک شبکه اجتماعی باید با سلایق مخاطبان آن آشنا شد و بر طبق آن حرکت کرد.

در دنیای بازاریابی به هیچ وجه نباید از آزمایش روش‌های جدید ترسید! چرا که هر شکست در نهایت منجر به تجربه‌ای ارزشمند برای آزمایشات بعدی خواهد شد.

اگر یک وب‌سایت، یک صفحه‌ در شبکه‌های اجتماعی و یا در هر پلت‌فرم دیگری دارید که به گونه‌ای به صنعت گردشگری ارتباط دارد، وقت آن رسیده که با رویکرد‌های جدیدی از مخاطبان خود استقبال کنید!

آگهی بازاريابي محتوا