با ما ارتباط برقرار کن

بازاریابی محتوا

ایده های تولید محتوا

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

داشتن یک ایده ی عالی، اصلی‌ترین بخش از کمپین یا پروژه ی بازاریابی محتوا محسوب می‌شود. علاقه‌ای که نسبت به یک ایده وجود دارد باعث می‌شود که شما در تولید آن، ثابت قدم باشید. هیجانی که در تولید محتوا برای یک ایده خوب وجود دارد، عاملی است که این روند را برایتان به یک ماجراجویی تبدیل می‌کند و باعث می شود مخاطبان شما بخواهند محتوای‌تان را بارها و بارها به اشتراک بگذارند.

۱) نقل قول

هر کس یک نقل قول خوب را دوست دارد ، سعی کنید نقل قول هایی را پیدا کنید که مرتبط با محصولتان باشد و به درد بازار هدف شما بخورد.

۲) اخبار آنلاین و مهم

هر چه قدر هم که سایت و یا وبلاگ شما تخصصی باشد نباید از موضوعات روز جهان غافل باشید. قرار دادن مطالب روز و مهم می تواند یک ایده ی بسیار عالی در زمینه ی ارسال محتوا باشد. حتی می توانید برخی از این مطالب را به کسب و کار خود ربط دهید.

۳) دیدگاه ها را بخوانید

دیدگاه ها و مقالات وبلاگ ها هر کدام منبع عظیمی از ایده های تولید محتوا هستند. به دنبال پرسش ها، بحث ها و همین طور لینک هایی باشید که افراد در دیدگاه های خود آنها را منتشر می کنند و از این موارد به یک ایده ی جدید برسید.

۴) نظرسنجی

نظرسنجی ها همواره در میان مخاطبین جذاب هستند. میتوانید درباره خود ، محصولاتتان و یا یک رویداد بزرگ نظرسنجی ایجاد کنید و از کاربران بخواهید در این کار مشارکت کنند. بعضی از نظرسنجی ها آنقدر مهم هستند که حتی جایزه های ویژه ای برای آن ها در نظر گرفته می شود.

۵) استفاده از سوالات

سوالات را برای فالوورها و خوانندگان خود مطرح کنید. این یک راه مطمئن برای درگیرکردن آنهاست .سعی کنید در طرح سوالات خود خلاقیت داشته باشید و بهترین پاسخ ها را نیز به اشتراک بگذارید .

۶) نکات مفید زندگی

مردم همیشه مشتاق هستند که راه های جدیدی برای ساده شدن زندگی خود پیدا کنند. بر اساس تجربه ی کاری و اینکه چگونه می خواهید خدمات خود را با برند تجاریتان به اشتراک بگذارید، میتوانید نکات ویژه ای را از درست کردن یک صبحانه ی مفید تا راه هایی برای درمان دیابت منتشر کنید.

۷) داستان های موفقیت مشتریان

مشتریان و همکاران خوشبخت شما بهترین عوامل بازاریابی هستند. به آنها توجه کنید و به دیگران بگویید که محصولات شگفت انگیز شما چقدر برای این افراد مفید واقع شده است.

۸) لیست ۱۰تایی

کسانی در اینترنت به دنبال محتوا میگردند همواره سعی می کنند مطلبی را بخوانند که کوتاه و جذاب باشد. ارائه ی لیست های ۱۰تایی از مطالب یکی از بهترین ایده های ممکن برای تولید محتوا است.

۹) یک تحقیق انجام دهید

در وبلاگ خودتان در مورد موضوع خاصی یک تحقیق انجام دهید. با این کار در یک زمان دو هدف را نشانه می گیرید یعنی علاوه بر اینکه در مورد موضوعی خاص نظر مخاطبان خود را می فهمید ، افرادی که به تحقیقات علاقه مند هستند را نیز به سمت وبلاگ خود جذب می کنید.

۱۰) اطلاعیه در مورد یک رویداد

با قرار دادن محتوایی درباره یک رویداد بزرگ که قرار است بزودی برگزار شود، کاربران خود را بسیار هیجان زده کنید تا هر روز سایت شما را رفرش کنند.

۱۱) استفاده از مطالب خنده دار و طنز

سری به گوگل بزنید و طنز هایی مرتبط با موضوع و صنعت خود پیدا کنید ، شوخی هم یکی دیگر از عواملی است که محتوا را اشتراک پذیرتر می کند.

۱۲) لیست محبوب ترین ها

افراد دوست دارند آیتم های محبوب را ببینند، زیرا آنها چیزی شبیه تضمین کیفیت آزمایش شده و اثبات شده را نشان می دهند. پرفروش ترین محصولات، بالاترین رتبه بندی ها، بیشترین آهنگ های دانلود شده و یا مواردی که بیشترین بازدید را در رسانه های اجتماعی نشان می دهند ، برجسته کنید.

۱۳) یک اینفوگرافیک بسازید

اینفوگرافیک ها هنوز هم محبوب هستند، می توانید با یک اینفوگرافیک اطلاعات زیادی در اختیار خوانندگان مطالب خود قرار دهید.

۱۴) کتاب الکترونیکی

هنگامی که محتوای کافی را جمع آوری کرده اید و میدانید موضوعات جالب تری برای کاربران دارید، می توانید از تمام دانش جمع آوری شده ی خود یک کتاب تهیه کنید. مردم همیشه از خواندن مطالب جالبی که می توانند به صورت رایگان دانلود کنند قدردانی می کنند.

۱۵) محتوای ویدئویی

برای تولید یک محتوای ویدیویی نیازی به یک فرآیند تدارکاتی پیچیده نیست. شما می توانید به سادگی با همراه داشتن یک گوشی هوشمند که قابلیت ضبط فیلم را هم دارد، هر لحظه برای ضبط ویدیو و تولید محتوای جالب خود اقدام کنید. می توانید در پاسخ به سوالاتی که در شبکه های اجتماعی پرسیده می شود، کسی را پیدا کنید که پاسخی دارد و ویدیوی ضبط شده و یا لینک آن را برای پاسخ دهی، در همان رسانه پخش کنید.

۱۶) از محتوای خود استفاده های گوناگون داشته باشید

تقریبا هر محتوایی که شما تولید می کنید قابلیت سازگاری با فرمت های گوناگون، استفاده ی مجدد، تغییر یافتن و انتشار مجدد را دارد. می توانید محتوای خود را به اشکال و فرمت های مختلف نشر دهید. اسلایدهای پاورپوینت را در لینکدین به اشتراک بگذارید و یا یک سری پست های وبلاگی تنظیم کنید که به یک موضوع مشخص می پردازد. همچنین می توانید متن مقالات قدیمی خود را با ویدیوهای جدید میکس کنید تا یک کتاب الکترونیکی ویدیویی (مولتی مدیا) داشته باشید.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا