با ما ارتباط برقرار کن

تولید محتوا

اصول تیترنویسی -چگونه تیترهای جذاب بنویسیم؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

تیترها از اهمیت زیادی برخوردارند . اولین چیزی که نظر خوانندگان را جلب میکند و باعث ترغیب خواننده میشود تیتر ها هستند.اگر تیتر خوبی نداشته باشید کسی به محتوای شما نگاه نمیکند.بنابراین تیتر ها به عنوان نقطه ی تصمیم گیری هستند که باعث می شوند خواننده متن شما را بخواند .

حال به بررسی اصول تیترنویسی قدرتمند و موثر می پردازیم.

 

۱) طرح سوال

 

سوالاتی که کنجکاوی ما را برمی انگیزد بسیار تاثیر گذار هستند و باعث میشوند خواننده به خواندن متن تمایل پیدا کند .

 

۲) تیتر های کوتاه

 

تیتر، هر اندازه که کوتاهتر باشد، بهتر است. البته کوتاهی آن نباید باعث ابهام و گنگی شود .به عنوان یک نویسنده باید توانایی این را داشته باشید که تیتر خود را حداقل در پنج کلمه خلاصه کنید زیرا افراد زمان زیادی را برای خواندن تیتر ها صرف نمیکنند .بنابراین باید تیتر شما طوری باشد تا خواننده با یک نگاه کلی آن را بفهمد .

 

۳) تیتر باید ساده و روشن باشد

 

تیترهای ساده و روشن سعی بر توضیح بیش از حد ، بازی با کلمات و … ندارند . به طور کلی تیترهای ساده و روشن بسیار تاثیرگذارتر از تیترهای پیچیده و عجیب و غریبی هستند که اغلب استفاده میشوند .

 

۴) استفاده از اعداد و ارقام در تیتر

 

هر زمان که در تیتر از اعداد و ارقام استفاده شود و میزان و تعداد چیزی بیان شود ، نشان دهنده ی معتبر بودن آن است .

 

۵) از صفات جذاب و گیرا استفاده کنید

 

صفت ها می توانند به تیتر ما رنگ و بوی تازه ای از هیجان بدهند .
این یک لیست از صفات جذاب است که میتوانید در تیترنویسی استفاده کنید:
آسان ( ساده )
سرگرم کننده
رایگان
شگفت انگیز
باورنکردنی
قدرتمند
خلاقانه
هوشمندانه
کامل ( بی عیب و نقص)

 

همچنین بخوانید  دوره بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی (Content Marketing: Blogs)+ویدئو

۶) در تیتر نویسی از افعال معلوم استفاده کنید

 

یک تیتر خوب تیتری است که افعال آن معلوم باشد زیرا اینگونه افعال واضح تر و قانع کننده تر هستند .البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که تیترهای خود را با فعل آغاز نکنید تیتر مورد نظر باید با فاعل متن آغاز گردد .

 

۷) اطلاعات مفید ارائه دهید

 

خوانندگان شما قدردانی خواهند کرد اگر اطلاعات باارزشی را در تیتر ارائه دهید و در محتوای عنوان خود وعده ی خود را به مخاطبان بگنجانید.

 

۸) از تصاویر برای تکمیل کردن تیتر استفاده کنید

 

تیترها میتوانند تنها راه برای معرفی مقاله شما به جهان باشند. بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک،Pinterest و اخیرا توییتر، امکان اضافه کردن تصاویر در کنار سرفصل های لینک شما را ایجاد کرده اند. این خبر بسیار جذاب است، زیرا تصاویر به شدت قدرتمند هستند و می توانند به شدت به پیشرفت تیترهای شما کمک کنند .

 

۹)استفاده از عبارات منفی

 

همه می دانند که صفت هایی مانند “بهترین”، “بزرگترین” در سرفصل ها مؤثر هستند ، اما بعضی اوقات صفت های منفی مانند “بدترین” می توانند قوی تر باشند. احتمالا این به این دلیل است که منفی ها در مقایسه با مثبت ها غیرمنتظره هستند و بنابراین موجب شگفتی مخاطبانتان می شوند.

 

۱۰)عنوانتان را جذاب کنید

 

اینکه تیترتان دقیق باشد هیچ تعارضی با جذابیت آن ندارد. شما می‌توانید با کمی خلاقیت، تیتر دقیقتان را از ماشینی بودن خارج و آن‌ را کمی انسانی کنید. البته اینکه تیتر شما از چه نظر می‌بایست زیبا باشد،به میزان زیادی به پرسونایی که به دنبال جذبش هستید بستگی دارد.

 

همچنین بخوانید  تست A/B چیست و در بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد ؟

۱۱) از کلمه ی” چطور” استفاده کنید

 

نوشتن مقالاتی با تیتر “چطور” و “چگونه ” بسیار برای مردم جذاب هستند.
زمانی که شخصی در گوگل دنبال چیزی می گردد به احتمال زیاد آن را با یکی از دو کلمه ی “چطور” و یا “چگونه” آغاز می کند. پس اگر چنین تیترهایی برای مقالات خود انتخاب کرده باشید شانس فوق العاده زیادی برای خوانده شدنشان دارید.

 

۱۲) نوشتن تیتر پس از خبر

 

تیتر را باید متناسب با شرح خبر برگزید و نباید دارای مضمون ها ، پیام ها یا نکاتی خارج از متن خبر باشد. پس باید تیتر را پس از پایان خبر، با در نظر گرفتن مضمون آن بنویسید و نباید تنها بخشی (بویژه بخش کم اهمیت خبر)از تمام خبرمد نظر باشد، این بی توجهی باعث سلب اعتماد خوانندگان می شود.

 

۱۳) یک قول بدهید

 

زمانی که ما در تیتر مقاله مان یک قول ۱۰۰% به مخاطبمان بدهیم او با اطمینان کامل روی مقاله ما کلیک می کند و مشغول خواندن آن می شود.
یکی از نگرانی های اکثر بازدیدکننده گان این است که زمانی در گوگل دنبال پیدا کردن پاسخ سوالی هستند، نمی دانند کدام سایت بهترین پاسخ را برای آن ها نوشته است. حال زمانی که شما در تیتر خود یک قولی را به بازدیدکننده می دهید او با خیال راحت شما را انتخاب می کند.

بهترین فرمول برای نوشتن تیتر عالی چیست ؟

اعداد + صفت + عنوان مقاله + قول = تیتر عالی
هر وقت از این فرمول استفاده کردید مطمئن باشید، یک تیتر بی نظیر را خلق کرده اید.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا