با ما ارتباط برقرار کن

مقالات

۷استراتژی موفق در ساخت یک وبلاگ کاری

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

۷استراتژی موفق در ساخت یک وبلاگ کاری

بدون توجه به عنصر افزایش ترافیک و ارتقای سطح رقابتی در وبلاگ ،هیچ استراتژی کامل نمی شود. کسانی که از این ابزار نوآورانه سربلند بیرون می آیند ، فرصت طلایی برای افزایش ROI خود بدست می آورند.
برای افزایش ارتباط با مخاطب و تعداد بازدیدکننده بهترین راه وبلاگ نویسی است. ۷استراتژی موفق در ساخت یک وبلاگ کاری
البته برای اینکه یک وبلاگ نویس موفق شوید باید بیش از ۵۰۰ کلمه در هر دو هفته بنویسید که این امر به نوبه ی خود یک کار نیمه وقت است. اهمیت داشتن وبلاگ برای هر کسب و کاری در سالیان اخیر به طرز قابل توجهی افزایش یافته است به گونه ای که ۸۲ درصد از بازاریابانی که روزانه وبلاگ می نویسند ، یک مشتری خود را از طریق وبلاگ بدست می آورند.

 

۷استراتژی موفق در ساخت یک وبلاگ کاری

 

یک وبلاگ نویس ایده آل کسی است که محتوای خود را بر حسب تغییرات و نیازهای مخاطبان و جامعه ی هدفش می نویسد. در اینجا ۷ استراتژی که می تواند در ایجاد یک وبلاگ کاری به شما کمک کند را آورده ایم.

۱-وبلاگ مناسب با نیازهای مخاطبان بنویسید

در ابتدا باید مخاطبان خود را بشناسید و بر حسب نیازهای آنها محتوایتان را تنظیم کنید. بسیاری از وبلاگ های کسب و کار محتوای خوبی دارند، اما اگر محتوای شما نیازمندی های مخاطبانتان را تامین نکند، ارزش زیادی ندارد. محتوای وبلاگ های عالی درباره ی منافع ، نیازها ، علاقه مندی ها و احتیاجات خوانندگان صحبت می کند و پستی ارائه می دهد که به مخاطبانشان نیز سود برساند.
سعی کنید به تمامی سوالات مخاطبان در وبلاگتان پاسخ دهید. پاسخ گویی به سوالات احساس رضایت و امنیت را به کاربر القا می کند و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل می نماید.

۲-اهدافتان را مشخص کنید

برای وبلاگ نویسی خود اهدافی را مشخص کنید که کسب و کارتان را تعریف می کند و شما را به آنچه می خواهید می رساند. این امر باعث می شود که شما اهداف واقع بینانه تری را دنبال کنید و محتواهای غیر ضروری را در وبلاگ خود به اشتراک نگذارید.

۳- یک استراتژی برای محتوایتان داشته باشید

پس از آنکه مخاطبانتان را شناختید و اهداف خود را تعیین کردید نوبت آن رسیده که با جمع آوری اطلاعات کافی و تحلیل رقبای خود یک استراتژی برای محتوای خود طرح ریزی کنید.
در ابتدا باید تکلیف خود را با اصل پیامی که می خواهید برسانید و نیز ارزش های اصلی که همان اهداف کسب و کارتان است، روشن کنید .سپس محتوایی را تنظیم کنید که حاوی اطلاعات مفید ، جذاب و سرگرم کننده باشد تا مخاطبانتان را به تحسین وادارد.

همچنین بخوانید  منابع و ابزارهای تولید محتوا

۴- یک برنامه ی وبلاگ نویسی را دنبال کنید

در این مرحله ثبات بسیار مهم است. هر چه بیشتر پست بگذارید، وبلاگ شما موفق تر خواهد بود. ارسال حداقل یک پست در روز ایده آل است. سعی کنید برای سه ماه آینده خود برنامه ریزی کنید و زمان انتشار پست ها ، بروز رسانی ها و باز نشر برخی از اطلاعات را در نظر بگیرید.
زمان های ویژه را از یاد نبرید. فروشندگان خرد باید در تقویم خود زمان اعیاد و مناسبت های خاص را یادداشت کنند و فعالین تجاری بزرگ باید زمان نمایشگاه ها و کنفرانسها را به یاد داشته باشند.

۵-محتوای خود را گسترش دهید

محتوای وبلاگ شما باید قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و منابع معتبر را داشته باشد. این امر باعث افزایش ترافیک وبلاگ شما می شود .به خاطر داشته باشید شبکه های اجتماعی یکی از ستون های مهم در بازاریابی مدرن هستند ، پس سعی کنید محتوا یا بخشی از آن را در شبکه های اجتماعی خود قرار دهید و لینک آن را در انتهای پست بگذارید تا مخاطبان بیشتری به وبلاگ شما مراجعه کنند.

۶-به وبلاگتان شخصیت بدهید

برای جلب اطمینان خوانندگان و افزایش اعتبارتان ، سعی کنید عکس خودتان و یا مدیران اجرایی شرکت را در وبلاگتان قرار دهید. خوانندگان دوست دارند بدانند چه کسانی در پشت صحنه ی وبلاگ شما فعالیت می کنند.
توجه داشته باشید محتوای شما بیان کننده ی ایده ، نظرات و شخصیت شماست پس در تهیه ی آن دقت کنید. همچنین می توانید گاهی اخبار شرکت و کسب و کارتان را در وبلاگ قرار دهید تا مخاطبان احساس نزدیکی بیشتری با شما پیدا کنند.

۷- محتوای آموزشی در وبلاگ خود بنویسید

محتواهای آموزشی امروزه بسیار پر طرفدار هستند. شما می توانید در قالب این آموزش ها به خوانندگان بگویید که چگونه می توانند مرحله به مرحله یک فعالیت را انجام دهند. محتوای آموزشی در افزایش آگاهی و شناخت برند شما بسیار موثر است. شما می توانید یک محتوای بصری مانند ویدئوی آموزشی تهیه کنید و آن را در وبلاگ خود قرار دهید. این کار کمک بسیاری به جذب مخاطب شما می کند و ترافیک وبلاگتان را بالا می برد.

 

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا