با ما ارتباط برقرار کن

رویای هر بازاریاب محتوا ، تولید محتوای ویروسی است اما چگونه؟

علی رضا نوابی

منتشر شده

روی

رویای هر بازاریاب محتوا

رویای هر بازاریاب محتوا ، تولید محتوای ویروسی است اما چگونه؟

شما می خواهید محتوایی ایجاد کنید و آن را با موفقیتی قابل توجه منتشر نمایید، می خواهید مخاطبان جدیدی را به دست آورید و فروش محصولاتتان را افزایش دهید ، می خواهید آنقدر محتوایتان تاثیرگذار باشد که مورد توجه هزاران نفر قرار بگیرد و به اشتراک گذاشته شود. این چیزی است که هر بازاریاب محتوایی می خواهد به دست آورد، اما تنها افراد کمی موفق می شوند که محتوای ویروسی تولید کنند.

 

یکی از مهم ترین اهداف بازاریابی محتوا جذب مخاطب است و از آنجایی که در دنیای دیجیتال محتواهای بسیاری وجود دارد و همه به دنبال یک هدف هستند، در نتیجه رقابت بسیاری در این زمینه صورت می گیرد و کسی در این رقابت پیروز خواهد شد که قادر باشد محتوای با کیفیت تری تولید کند.

 

اشتراک گذاری سبب بیشتر دیده شدن محتوا، افزایش ترافیک سایت و به عبارت دیگر باعث ویروسی شدن محتوا می گردد که نتیجه ی آن فروش بیشتر محصولات و پیشرفت و موفقیت کسب و کار است.

بنابراین برای ایجاد محتوای ویروسی باید سوالی را مشخص کنیم و آن این است که چرا افراد محتوا را به اشتراک می گذارند؟
باید توجه داشته باشید که مردم زمانی محتوا را به اشتراک می گذارند که از نظر آنها جذاب باشد. به جرات میتوان گفت که محتوایی برای به اشتراک گذاری مناسب است که عنوان مناسبی داشته باشد و یا توسط نشریه یا افراد شناخته شده، منتشر گردد.

در این بین محتواهایی نیز وجود دارند که از سطح کیفی کمتری برخوردارند و افراد تنها به دلیل سرگرم کننده بودنشان آنها را به اشتراک می گذارند. البته توصیه می شود که از تولید این گونه محتوا بپرهیزید زیرا هوش و فرهنگ شما به سرعت توسط دیگران مورد قضاوت قرار می گیرد و می تواند به ضرر کسب و کارتان باشد.
چرا اینقدر به اشتراک گذاری اهمیت می دهیم؟

وقتی محتوایی را تولید کنید که اطلاعات سودمندی را در اختیار مخاطب قرار دهد و نقطه ی مبهمی را برایش روشن کند، محتوای شما شانس زیادی برای به اشتراک گذاری دارد و این خود باعث بهبود کسب و کار شما می شود.

 

اما سوال اصلی اینجاست، برای تولید محتوای ویروسی چگونه باید عمل کنیم؟

 

۱- ایجاد محتوای کوتاه :

محتوای کوتاه شانس بیشتری برای ویروسی شدن در مقایسه با محتوای بلند دارد، زیرا اگر محتوا بلند باشد افراد به دلیل کمبود وقت آن را مشاهده نمی کنند و نمی خوانند. در نتیجه نرخ اشتراگ گذاری کم می شود و شانس زیادی برای ویروسی شدن ندارد.

۲- ایجاد محتوای بصری :

همانطور که محتوای کوتاه عملکرد بهتری را در مقایسه با محتوای بلند دارد، محتوای بصری نیز عملکرد بهتری را نشان می دهد.
برای همه ی ما پیش آمده که روی مقاله ای کلیک کرده ایم و تنها با متنی بلند و بدون هیچ گونه محتوای بصری مواجه شده ایم. در این شرایط معمولاً دو یا سه خط آن را می خوانیم و آن را رها می کنیم.دلیل آن چیست ؟

دلیل بسیار ساده ای دارد و آن این است که افراد بیشتر تمایل به دیدن دارند تا به خواندن. بنابراین سعی کنید از جلوه های بصری زیادی در مقالات و وبلاگ خود استفاده کنید مانند استفاده از عکس های گوناگون، ویدئوهای مرتبط و نمودارها. اینگونه موارد باعث می شود محتوای شما بیشتر دیده شود و احتمال ویروسی شدن آن نیز افزایش می یابد.

۳- ارائه ی یک محتوای رایگان :

صاحبان کسب و کار برای جذب مخاطب محتواهایی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند. این کار آنها باعث فروش بیشتر محصول و علاوه بر آن شناخته شدن برند خواهد شد و افزایش درآمد را در پی دارد ،این نوع استراتژی می تواند باعث ویروسی شدن محتوا شود.

۴- ارسال محتوا به لیست ایمیل :

لیست ایمیل شما توانایی بالایی برای ویروسی کردن محتوای شما دارد. حتی اگر لیست ایمیل عظیمی ندارید یا اگر نرخ کلیک بالایی ندارید، باز می توانید برای بازاریابی محتوا روی آن حساب کنید. افرادی در این لیست هستند که به کسب و کار شما علاقه مندند و می توانند با به اشتراگ گذاری محتوایتان باعث شناخته شدن بیشتر کسب و کارتان شوند.

۵- قدرت نفوذ محتوای تولید شده توسط کاربر:

استفاده از این راهکار به دو دلیل حائز اهمیت است:
۱)لازم نیست خودتان محتوا را تولید کنید.
۲)این محتوا شانس ویروسی شدن زیادی دارد.

۶- انجام تبلیغات :

وب سایت ها و صاحبان کسب و کار پولی را پرداخت می کنند تا در ازای آن مخاطب جذب کنند و محصولاتشان را به فروش برسانند ،این راهکار علاوه بر اینکه باعث فروش محصول می شود، می تواند باعث ویروسی شدن محتوا هم بشود و این دقیقا همان چیزی است که صاحبان کسب و کار به دنبال آن هستند.

۶- اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

در حال حاضر بیشترین شانس برای ویروسی شدن محتوا ، اشتراک گذاری آن از طریق شبکه های اجتماعی و مخصوصا پیام رسان تلگرام می باشد. و این نکته را فراموش نکنیم که فایل های صوتی بیشتر و فایل های تصویری و ویدئویی به مراتب بیشتر شانس ویروسی شدن را دارند.

علی رضا نوابی مدیر تولید محتوای "حاوب وب" . او کارشناس تولید و بازاریابی محتوا است و متخصص مارکتینگ شبکه های اجتماعی می باشد. تا کنون چندین کسب وکار اینترنتی موفق راه اندازی کرده است و مدیر چندین شبکه اجتماعی با بیش از چند ده هزار مخاطب می باشد.در حال حاضر تجربیاتش را از طریق کارگاه و کلاس های آموزشی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا