عضویت ورود

 بازی پوکمون گو

 

۵ استراتژی محتوا که می توانید از بازی پوکمون گو بیاموزید

 

این بازی چیزی بیش از یک بازی سرگرم کننده است. به شما یاد می دهد که چگونه می توانید استراتژی محتوای خود را به روش صحیح انجام دهید.

در دهه ی ۱۹۹۰ شاهد تولد سری بازی های پوکمون بودیم، در این بازی افراد به مکان های مختلفی سفر می کردند و هدف آنها گرفتن پوکمون با از بین بردن سردمداران باشگاه بود.

حالا باز می گردیم به سال ۲۰۱۶٫ پوکمون گو به سرعت جهان بازی را در بر گرفت. بازیکنان می توانند به صورت مجازی Poke Ball های خود را برای به چنگ آوردن هیولاهای جیبی پرتاب کنند.

اگرچه بازی ثابت کرده است که برای کسب و کار های اینچنینی بسیار سوده ده بوده است، همچنین می تواند به موسسان و بازاریابان آنلاین هم استراتژی های محتوایی کارا را بیاموزد. با دیدن طوفانی که این بازی به پا کرده است، برخی از شرکت ها حتی متخصصان پوکمون را به عنوان مدیران نیمه وقت استخدام کرده اند. در اینجا چند روش وجود دارند که می توانید از طریق آنها از الگوی این افراد استفاده کنید.

۱- خوانندگان خود را درگیر کنید.

با استفاده از GPS گوشی هوشمند خود، بازی یک نقشه ی جاده ی درگیری برای به دست آوردن پوکمون ایجاد می کند. ممکن است همه ی این ها ساده به نظر برسند، اما تنظیمات شامل مکان تقریبی کاربران نیز می باشند.در پارک، می توانید پوکمون های شبیه به علف بیابید.

در شب، احتمال بیشتری دارد که بتوانید نمایش شبانه ی موجودات را ببینید. و احتمال خیلی بیشتری وجود دارد که بتوانید یک “پوکمون آبی” نزدیک مکان های دارای آب بیابید.

بنابراین، یاد بگیرید که محتوای درگیر کننده چگونه با یک مقدمه یا معرفی نوید بخش شروع می شود، این محتوا قابلیت این را دارد که ذهنیت خوانندگان شما را تغییر دهد. این ۴ سوال را بپرسید تا سطح درگیر کنندگی را بفهمید:

 

• آیا پیغام شما بیش از حد رسمی است؟
• آیا انواع مختلف افراد را در یک مقاله هدف قرار داده اید؟
• آیا در محتوای خود بر ضمایر سوم شخص مثل “آنها” یا “مال آنها” تاکید کرده اید؟
• آیا قادر به برقراری ارتباط با گفتگویی که هم اکنون در سر خواننده ی شماست هستید یا نه؟

 

اگر پاسخ شما به هر کدام از ۴ سوال بالا بله است، پس حتما باید استراتژی محتوای خود را مورد تجدید نظر قرار دهید.

 

• یک تون مکالمه ای داشته باشید.
• هیچگاه سعی نکنید همه را با یک موضوع قانع کنید.
• با استفاده از کلماتی مثل “شما” و “مال شما” افراد را در محتوای خود سهیم کنید.
• بر نقاط ضعف و نیاز خوانندگان خود دست بگذارید.

 

هدف خود را در همان ابتدا مشخص کنید، خوانندگان را با برجسته کردن موضوعات و مشکلاتشان درگیر کنید. کاری کنید که احساس کنند در این مورد و مشکل تنها نیستند.

 

۲- داستانی حول محتوای خود بسازید.

 

چه چیزی باعث شده که پوکمون گو اینقدر موفق باشد؟ داستان سرایی عالی.

هر شخصیت دارای قدرت های منحصر به فرد است و تاثیر عالی ای بر مخاطبان بازی می گذارد. داستان یک موضوع عالی به مخاطبان می دهد تا آن را دنبال کنند و مشتاقش باشند.

در دهه ی ۹۰، هر کودکی آرزوی تجربه کردن شخصیت های بازی را داشت. چون بازی داستان های تخیلی آنها را زندگی بخشیده بود.

این بدان معنی نیست که حتما باید شخصیت هایی بسازید تا بتوانید محتوای خود را ارائه دهید. در عوض، داستان هایی حول و درباره ی مخاطبان خود ایجاد کنید. آنها را با به اشتراک گذاری مطالعات موردی فعلی واقعی کنید.
نقاط ضعف و نیازهای مخاطبان مورد نظر خود را بفهمید. و داستان هایی از دیدگاه آنها بگویید. این به خوانندگان کمک می کند با محتوای شما رابطه ی احساسی برقرار کنند.

 

 

بازی پوکمون گو

۳- هیچگاه قدرت به روز رسانی ها را دست کم نگیرید.

 

اپلیکیشن پوکمون گو به صورت رایگان قابل دانلود است. همینطور که سطح درگیری افزایش می یابد، بازیکنان در صرف هزینه برای خرید داخلی اپلیکیشن کمتر دو دل می شوند.

برای مثال سکه های پوکمون برای به روز رسانی انبار دارایی ها مورد نیاز هستند. این سکه ها در به دست آوردن، ذخیره کردن و آموزش پوکمون ها کمک می کنند.

خودتان متوجه خواهید شد که چگونه بازی با کنجکاوی شروع می شود و می توان آن را برای ایجاد وضعیت بازگشت سرمایه به روز رسانی کرد. به صورت مشابه، شما هم می توانید بعد از درگیر کردن خوانندگان خود برای برند خود به روز رسانی هایی فراهم کنید. این می تواند محتوای اضافی باشد که خوانندگان بعد از ارائه ی آدرس ایمیلشان آن را دریافت می کنند.

این به روز رسانی برای شما دسترسی به mailbox های خوانندگان را فراهم می کند. سپس می توانید محتوای ارزشمند را همراه با پیشکش های اضافی مناسبتی مستقیما به inbox های آنها ارسال کنید.

بهترین روش برای انجام این کار، ایجاد یک به روز رسانی محتوا است و این به روز رسانی باید به محتوایی که افراد در سایت شما می خوانند مربوط باشد. برای مثال، فرض کنید با موضوع “۹ ابزار بازاریابی آنلاین برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار آنلاین شما” پیش می آیید. در زیر چند پیشکش و ارائه ی محتوای احتمالی که می توانید ایجاد کنید را می بینید.

 

• ایجاد یک برگه ی تقلب از ۹ ابزار بازاریابی آنلاین مورد استفاده برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار شما.
• ایجاد یک مطالعه ی موردی درباره ی نحوه ی رشد فروش X تا X درصد با استفاده از ابزار.
• ایجاد یک گزارش صنعتی که تاثیر این ۹ ابزار را شرح دهد.
• ایجاد یک وبینار رایگان که به افراد نحوه ی شروع آتشین کسب و کارشان با این ابزار را آموزش دهد.

 

۴- وارد عمل شوید.

 

پوکمون گو مناسب بازیکنان تنبل نیست. چون در واقع مردم را وادار می کند به بیرون از خانه بروند و به دنبال هیولاهای جیبی بگردند. بازیکنان نه تنها بازی می کنند، بلکه آن را با وارد عمل شدن تجربه نیز می کنند. شما باید به صورت فیزیکی پا به باشگاه ها و ایستگاه های پوکمون بگذارید.

یک استراتژی محتوای خوب همچنین افراد را وادار به عمل کردن می کند.وقتی خوانندگان نمی دانند در مرحله ی بعد باید چه کاری انجام دهند پس محتوا به چه دردی می خورد؟

 

• دعوت به عمل های قوی ای داشته باشید که دریافت کننده های محتوای شما را وادار به انجام عمل مطلوب کنند.
• مطالعات موردی واقعی فراهم کنید که بر مشکلات خوانندگان تمرکز داشته باشند و آنها را وادار کنند وارد عمل شوند.
• پیام خود را با مجموعه ویدئوی های “چگونه…” شفاف سازی کنید.اگر یک محصول نرم افزاری می فروشید، یک چشمه از ابزار خود را در محتوای ویدئویی به نمایش بگذارید.

 

یک استراتژی محتوا که با دستور العمل پر شده است بی فایده است، مگر اینکه اطلاعات عملی فراهم کند. همیشه راهنماهای قابل تعقیب برای خوانندگان خود ارائه کنید.

 

۵- وضعیت را بهنگام کنید.

 

شما یک محتوای عالی ساخته اید. اما داستان به همین جا ختم نمی شود. زمان بندی توزیع، شما را از رقیبانتان مجزا می کند. پوکمون گو یک موفقیت بزرگ است چون بچه هایی که با تماشای کارتون پوکمون بزرگ می شوند، اکنون می توانند در بازی پول خرج کرده و آن شخصیت ها را داشته باشند.

علاوه بر این، بازی در تابستان عرضه شد، این به بچه ها اجازه می دهد به بیرون از خانه بروند و بدون نگرانی در مورد زود بیدار شدن در صبح فردا شخصیت های داستان را به چنگ آورند(حداقل تا زمانی که مدرسه دوباره شروع شود).

ایجاد یک استراتژی محتوای کامل و شامل زمان می برد. تلاش و زحمات خود را با انجام یک حرکت سریع هدر ندهید. قبل از اینکه کلید “انتشار” را بزنید و محتوای خود را در سایت های رسانه ی اجتماعی به اشتراک بگذارید، از خودتان بپرسید: آیا محتوای من به اندازه ی کافی رشد یافته تا لایق به اشتراک گذاری باشد؟

 

در زیر چند ایده برای داشتن بهترین استفاده از محتوای بهنگام را می بینید:

 

• Google Analytics را بررسی کنید، از چنین رتبه های اضافی و نرخ های تبدیل در کشور های مختلف برای تشخیص موقعیت بهترین بازدید کنندگان خود استفاده کنید. سپس، قبل از اینکه محتوای خود را منتشر کنید، بفهمید که چه موقع بهترین زمان مصرف برای خوانندگان سر رسیده است.

• داستان محصول خود را با آخرین تمایلات و خواست ها مرتبط کنید.

• بهترین زمان را برای پست کردن در رسانه های اجتماعی بررسی کنید.

• منابع ارجاعی خود را بررسی کنید و به سراغ کانال هایی بروید که کارایی داشته باشند.

 

همیشه به یاد داشته باشید: قبل از چشم داشتن به کیف پول های مخاطبان مورد نظر خود، ابتدا باید توجه آنها را با محتوای ارزشمند به دست آورید.

Haviweb

"حاوی وب" ناشر دیجیتال و برگزار کننده دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ.

  • چگونه ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهیم؟ روش های معجزه بخش چگونه ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهیم؟ روش های معجزه بخش شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵
  • ارزیابی بازاریابی محتوا به ورای افسانه های ارزیابی بازاریابی محتوا نگاه کنید پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی ، بازاریابی محتوا ، آموزش و تولید کتاب ، فایل ویدئویی و پادکست بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی (Content Marketing: Blogs)+ویدئو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO چه محتوایی تولید کنیم که بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO شده باشد؟ ” بخش دوم “ چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶
  • ۷ آموزه ی داستان سرایی برند که می توان از ران هاوارد آموخت ۷ آموزه ی داستان سرایی برند که می توان از ران هاوارد آموخت یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵
  • مثال های واقعی از ارزیابی رسانه های اجتماعی با جیسون فالز (مصاحبه) مثال های واقعی از ارزیابی رسانه های اجتماعی با جیسون فالز (مصاحبه) دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code