عضویت ورود

مهم ترین چیزی که لازم است برای بهبود بازاریابی محتوای خود بدانید - حاوی وب

آیا استراتژی بازاریابی کسب و کار شما باید حتما شامل بازاریابی محتوا باشد؟ همانطور که احتمالا انتظار دارید، باید بگوییم که بستگی دارد. اما این را بدانید، اگر از بازاریابی محتوا استفاده نمی کنید، پس یکی از اعضای جامعه ی حداقلی هستید. با توجه به موسسه ی بازاریابی محتوا، ۸۸ درصد از بازاریابان B2B از بازاریابی محتوا استفاده می کنند و ۲۸ درصد از بودجه ی بازاریابی خود را به آن اختصاص می دهند. در بین بازاریابان رو در رو با مشتری، این ارقام به ۷۶ و ۳۲ درصد تغییر می یابند.

 

حقیقت این است که بسیاری از کسب و کار ها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، اما مسلما این بدان معنی نیست که آن را به خوبی انجام می دهند. فقط حدود یک سوم از کسب و کارهای مورد تحقیق موسسه ی بازاریابی محتوا احساس می کنند زحمات و تلاش های آنها موثر واقع شده اند.

 

مشخص شد که در بازاریابی محتوا چیزهایی فراتر از داشتن یک وبلاگ و یک کانال توییتر نیاز هستند، اما هر کسی این را درک نمی کند. وقتی مشتریان من موضوع بازاریابی محتوا را پیش می کشند، اطمینان حاصل می کنم که این اصل کلیدی را درک کرده باشند:

 

بهبود بازاریابی محتوای

 

بازاریابی محتوا همان برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان آینده بدون فروختن چیزی است.

 

به منظور استفاده ی کارا از بازاریابی محتوا در ارتباط با مشتریان و مشتریان آینده، شما باید چیزی فراهم کنید که توجه آنها را جلب کند – نه فقط موضوعات فروش. به طور همزمان، برای کارا کردن بازاریابی محتوا برای کسب و کار خود، باید نهایتا تلاش های شما به فروش منجر شوند.

 

این استراتژی بازاریابی است که وضعیت فروش را کنترل کرده و با فراهم کردن دائمی یک مخاطب مورد نظر با استفاده اطلاعات مفیدی که توجه(و کسب و کار) آنها را جلب کرده و حفظ می کند، سودرسانی می کند.

بازاریابان محتوای موفق این کار را به روش های مختلفی انجام می دهند. وبلاگ نویسی یک روش مرسوم است. بازاریاب یک مجموعه ی عادی از پست ها را در مورد موضوعات طراحی شده برای جلب توجه یک گروه از پیش انتخاب شده ایجاد می کند، بدون اینکه حتی پیشنهادی ارائه دهد.

 

برای مثال، یک شرکت کنترل آفت های خانگی مجموعه ای در مورد جلوگیری از حشرات باغچه ای منتشر می کند – با این حال این شرکت راه حلی برای کنترل حشرات باغچه ای ارائه نمی دهد. اطلاعات مفید هستند، مخاطبان مورد نظر و مطلوب را جذب می کنند، شرکت را به عنوان یک متخصص و عامل مفید معرفی می کنند و می تواند بسهولت مبحثی در مورد خرید خدمات کنترل حشرات موزی به راه بیندازند.

 

مشابه روش های مورد استفاده برای وبسایت های شرکتی که می توانند ویرایش شوند تا ظاهری بیشتر شبیه به مجله های آنلاین داشته باشند تا وبلاگ های معمولی. پست های کوتاه تر در رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک ظاهر می شوند و محبوب بازاریابی مصرفی و لینکدین هستند و به زمینه ی محتوای B2B ختم می شوند.

 

بازاریابی محتوا برای عبور از سر و صدای تبلیغات فوق العاده گرانبها است. بازاریابی محتوا به شاغلان با مهارت اجازه می دهد اعتماد مخاطبان را جلب کرده و روابطی ایجاد کنند که بیشتر تبلیغ کنندگان فقط می توانند رویای آن را ببینند. بازاریابی محتوا می تواند برای اهداف زیادی استفاده شود، از ایجاد شناسایی نام گرفته تا فراهم کردن خدمات پس از فروش.

 

یکی از نقاط قوت بازاریابی محتوا این است که روشی است که به شما اجازه می دهد از تخصص منحصر به فرد خود برای ایجاد روابط مشتری استفاده کنید. برای مثال، یک استراتژی توصیه شده توسط روهین دار(مدیر عامل بازاریاب محتوای Priceonomics) رفتن به سمت داده های کسب و کار ایجاد شده ی داخلی برای ایجاد محتوای منحصر به فردی است که برای مخاطبان شما مفید باشد – و جای دیگری هم یافت نشود.

 

با وجود تمام این دردسر هایی که بازاریابی محتوا را احاطه کرده اند، برخی از مشتریان  حیرانند که آیا بازاریابی محتوا باید تنها تمرکز اصلی آنها باشد یا خیر. به یاد داشته باشید، بازاریابی محتوا فقط یک ابزار بازاریابی است و محدودیت هایی دارد. برای مثال، در کل یک فرآیند بلند مدت است. یک پست وبلاگ به تنهایی بعید است که به اندازه ی یک تبلیغ  کارایی داشته باشد.

 

بازاریابی محتوا برای سریع نتیجه گرفتن مناسب نیست. مناسب بازاریابانی نیست که زمان و انرژی خلاق لازم برای سر هم کردن محتوای رقابتی یا انتخاب و توزیع محتوای مناسب ایجاد شده توسط دیگران را ندارند.

 

برای یک کسب و کار با یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد بر اساس موقعیت یا راحتی(مثل یک پمپ بنزین در بزرگراه )، بازاریابی محتوا یک ارزش مشکوک است. به طور مشابه، اگر قیمت تنها نگرانی موجود باشد، بازاریابی محتوا نیز ممکن است فقط نقش کوچکی ایفا کند.

 

در بازارهای دارای تعداد زیادی رقبای فعال و در هم ریختگی تبلیغات، از طرف دیگر، بازاریابی محتوا می تواند روشی عالی برای شنیده شدن در آن همه سر و صدا باشد. همچنین برای کسب و کاری مناسب است که محصولات یا خدمات پیچیده ای به مشتریانی می فروشد و در چنین کسب و کارهای روابط محکم و بلند مدتی ایجاد می کند.

 

یکی از سوالات اصلی که مشتریان ما در مورد بازاریابی محتوا می پرسند این است که چه مدت یک بار باید محتوای تازه فراهم کنند. پاسخ این سوال به بازار، محصول و کسب و کار بستگی دارد.

 

با توجه به پاوان دشپند، موسس و مدیر عامل شرکت نرم افزاری بازاریابی محتوای Curata، برخی کسب و کارها ممکن است با یک خبرنامه ی ماهانه که خبرهای شرکت را با مقاله های جالب برای مشتریان ترکیب می کند، بتوانند به خوبی از بازاریابی محتوا استفاده کنند.برای مثال یک واسطه ی املاک مسکونی فروش بسیار نا منظمی دارد، بنابراین ایجاد آن ارتباط دائمی معمولا غیر ضروری است.

 

دیگر کسب و کارها شاید لازم باشد محتوای تازه را به صورت روزانه یا ترتیب های دیگر ارائه دهند. یک مالک سالن کنسرت مشتریان غیر ثابت و نا منظمی دارد ممکن است ترکیبی از خبرهای موسیقی و نمایش های آینده را در توییتر یا کانال مشابه دیگری هر صبح، ظهر و شب پست کند.

 

بازاریابی محتوا فقط به یک روش بر همه ی کسب و کارها تاثیر نمی گذارد. نکته ی مهم برای هر کسب و کاری که وارد بازاریابی محتوا می شود یا قصد بهبود بازاریابی محتوایش را دارد این است که چیزهای مختلفی را امتحان کند، ببیند آنها چگونه عمل می کنند و با برنده ها همراه شود.

 

حداقلش این است که متوجه شود آن بازاریابی محتوا دیگر جدید یا غیر معمول نیست. رقیبان شما همیشه و قطعا از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. اگر حداقل استفاده از آن را در نظر نگیرید، پس دارید به کسب و کار، مشتریان و خودتان ظلم می کنید.

  • بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟ بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟ پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵
  • ۱۴ منبع الهام‌بخش برای گزینش محتوا ۱۴ منبع الهام‌بخش برای گزینش محتوا یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵
  • چارچوب بازاریابی محتوا: ارزیابی چارچوب بازاریابی محتوا: ارزیابی پنج شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
  • کتاب برنامه بازاریابی محتوای خود را راه انـدازی کنیـد چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • 5 استارتاپ که در بازاریابی محتوا بهترین هستند ۵ استارتاپ که در بازاریابی محتوا بهترین هستند چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده