عضویت ورود

روی تاریک بازاریابی محتوا - حاوی وب

Haviweb

روی تاریک بازاریابی محتوا

منتشر شده توسط haviweb

روی تاریک بازاریابی محتوا

روی تاریک بازاریابی محتوا

 

محتوا پادشاه است. یک پادشاه خونخوار. حالا باید او را تغذیه کنید.

 

“محتوای عالی ایجاد کنید.”، “ارزش ارائه دهید”، “تحسین کاربران را ببین”، “در هنر داستان سرایی استاد شوید”، کاربران به صورت آنلاین محتوای شما را می یابند”، “ابتدا با مشتریان رابطه ایجاد کنید، آنها وقتی نیاز داشته باشند از شما خرید می کنند”.

 

ما همه این عبارات را شنیده ایم و همه هم عالی به نظر می رسند.

در کنفرانس های بازاریابی، گاهی این عبارت را می شنویم: “امروزه برند ها باید مثل ناشران عمل کنند”. در یک رویداد اخیر، شنیدم که سخنگویان کسب و کار ها را تشویق به استخدام روزنامه نگاران به صورت تمام وقت برای ایجاد “محتوای استاندارد روزنامه نگاری” می کنند. ست گودین، یکی از بهترین مغز های بازاریابی دوران ما گفته است: “بازاریابی محتوا تنها بازاریابی باقی مانده است“. این جمله خیلی پرخاشگرانه است.

اما، چند مشکل نهان در این تصویر وجود دارند. اولا، هزینه ی ایجاد محتوای عالی بر اساس یک برنامه ی مداوم و هزینه ی ترویج و تبلیغ آن محتوا، این ها می توانند برای بسیاری از کسب و کارها بسیار گران تمام شوند. دوما، بازگشت سرمایه ی محتوا ممکن است هزینه را جبران نکند.

 

اگر قصد آغاز عملیات بازاریابی محتوا را دارید، ابتدا از خود این ۴ سوال را بپرسید:

 

 هر چند وقت یک بار محتوا منتشر می کنید؟

بسیاری از بازاریابان هر چند وقت یک بار یک پست وبلاگی خوب می نویسند، چند کلمه ی کلیدی اضافه می کنند و امیدوارند که پست راهش را به سمت “صدر لیست جستجوی گوگل” یا همگانی شدن بیابد. خیلی بعید است که چنین اتفاقی بیفتد. نوشتن یک تا دو پست وبلاگی در طول یک هفته مثل ریختن یک دانه نمک داخل اقیانوس است. هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.

 

اما برای تاثیر گذاشتن، معمولا باید ۱۰ تا ۲۰ مقاله در یک هفته بنویسید، این حداقل است. یک شرکت تولیدی تشک یک زمینه ی محتوایی در راستای استراتژی بازاریابی اصلی خود منتشر کرد. آنها قبل از آغاز کار ۱۰۰ تا ۲۰۰ مقاله آماده کرده بودند و به مدت تقریبا یک سال به صورت منظم روزی ۸ مقاله منتشر می کردند. آنها تیمی از ۴ نویسنده ی تمام وقت به علاوه ی یک ویراستار فراهم کرده بودند. این کار برای آنها پر هزینه بود. اما هر کسب و کاری نمی تواند به آسانی چنین منابعی را برای عملیات های محتوایی اختصاص دهد.

 

Elite Daily، در روزهای آغازینش حدود ۱۰۰ پست در یک روز برای خوانندگان همیشگی اش ایجاد کرد. تصور کنید شما برندی هستید که می خواهید “مثل یک ناشر عمل کنید” تا از طریق بازاریابی محتوا به مشتریان همیشگی دست یابید، در مورد جلو افتادن از آن ناشران برای جلب توجه مشتریان فکر کنید.

 

چه کسی محتوای عالی ایجاد خواهد کرد؟

شما سه انتخاب دارید. می توانید خودتان محتوای عالی بنویسید، یک تیم داخلی برای ایجاد محتوا فراهم کنید یا کپی نویسان خارج سازمانی یا آژانس های مخصوص این کار را استخدام کنید.

 

اگر قصد دارید خودتان “محتوای عالی” بنویسید، به این دلیل که هیچکس بهتر از خود شما کسب و کار شما را نمی شناسد، پس باید این را به خاطر داشته باشید: نوشتن محتوالی عالی به تعهدی جدی نیاز دارد.

شاید تخصص های عالی ای داشته باشید، اما مهارت های نوشتاری شما شاید چندان خوب نباشند. اگر خوش شانس باشید پس هم تخصص دارید و هم استعداد نویسندگی. شاید هم اصلا زمان کافی برای نویسندگی در اختیار نداشته باشید.

 

اگر قصد واگذاری کپی نویسی به یک تیم کارکنان داخلی را دارید(یا به چند فریلنسر یا یک آژانس)، قانونی وجود دارد که باید بدانید: “یک قطعه محتوا همیشه به اندازه ی خوبی کسی که آن را نوشته است خوب است.”

 

استخدام یک کارآموز برای نوشتن برای شما محتوای در سطح کارآموزی فراهم می کند. استخدام یک کپی نویس فریلنسر با تجربه شاید ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به ازای هر پست هزینه داشته باشد(در این صورت به بیش از ۲۰ پست در هفته فکر نکنید). یک آژانس یا متخصص سطح بالا شاید ۲ تا ۵ میلیون تومان برای ایجاد یک استراتژی محتوا هزینه برای شما در بر داشته باشد.

 

چگونه محتوای خود را ترویج و تبلیغ می کنید؟

اکثر بازاریابان محتوا امروزه با این حقیقت که “وضوح پویا دیگر مرده است” موافقند. فیسبوک اخیرا اعلام کرده است که کاربرانش دیگر به احتمال خیلی کم ممکن است پست های برند را در جریان های پست خود مشاهده کنند، بلکه بیشتر پست های خانواده و دوستان خود را می بینند. روزهایی که مشتریان از طریق موتورهای جستجو و اشتراک گذاری های رسانه ی اجتماعی شما را در اینترنت می یافتند به اتمام رسیده اند. حتی بهترین محتوا هم برای موفق شدن نیاز به تبلیغات و هزینه دارد.

بنابراین، علاوه هزینه های ایجاد دائمی محتوا، شما باید هزینه های تبلیغات دائمی محتوا را نیز در نظر بگیرید. Taboola، Outbrain، پست های تبلیغاتی فیسبوک و Google Adwords همه برای جلب توجه مردم به پست های شما هزینه در بر خواهند داشت.

 

 

روی تاریک بازاریابی محتوا

 

چگونه بازگشت سرمایه را ارزیابی می کنید؟

مگه هدف بازاریابی افزایش درآمد نیست؟ حداقل، بیشتر مدیر عاملان و  CMO ها اینگونه فکر می کنند. اما اگر یک بازاریابی محتوا با داشتن هدف درآمد زایی در ذهن آغاز کرده اید باید مراقب باشید.

بازاریابان محتوا در مورد انواع مختلف معیار ها (مثل بازدید از صفحه، سایت به روز، لایک ها، اشتراک گذاری ها، دانلودها و فرم های اشتراک) صحبت می کنند، اما گاهی هم کمی در مورد بازگشت سرمایه صحبت می کنند.

 

اگر شما برندی هستید که میلیون ها تومان صرف تبلیغات تلویزیونی و آفلاین می کنید، پس این معیارها باید برای شما آشنا باشند. اما اگر یک شرکت عملکرد محور باشید که ارقام فروش را هر روز مثل یک شاهین زیر نظر دارد، پس شاید لازم باشد یک تجدید نظری بکنید.

مبحث های بازگشت سرمایه محبوبیت کمتری دارند چون ارزیابی بازگشت سرمایه ی مستقیم بازاریابی محتوا و همچنین تاثیر بازاریابی محتوا بر دیگر کانال های بازاریابی سخت تر است.

 

و حتی اگر هم قادر به این کار باشید، باز هم ارقام همیشه خوب به نظر نمی رسند، آژانس های بسیاری بیخیال این کار می شوند. من وبلاگ ها و صفحات وب شرکتی بیشماری را دیده ام که هیچ دعوت به عملی برای تحریک خوانندگان به عمل کردن در آنها وجود ندارد. و بسیاری از وبسایت های برند و شرکتی ردیابی تبدیل برای کمپین های خود قرار نداده اند.

 

راه پیش رو را بدانید.

بازاریابی محتوا می تواند بسیار هزینه بر باشد و همچنین ارزیابی بازگشت سرمایه ها نیز می تواند بسیار مشکل باشد. اما این بدان معنی نیست که بازاریابی محتوا هیچوقت عملی نخواهد بود.

شرکت هایی مثل American Express، GE و Hubspot به صورت بسیار هوشمندانه از محتوای مفید و فوق العاده برای دسترسی به مخاطبان مورد نظر و ایجاد نتایج خارق العاده استفاده می کنند. اما شما باید کارآمد باشید. باید بدانید که خودتان را درگیر چه چیزی می کنید. شما باید بدانید که در پس این سرمایه گذاری کلان چه سودی خوابیده است.

 

اول، بررسی کنید که آیا بازاریابی محتوا یک بازاریابی عالی برای کسب و کار شما هست یا خیر. اختصاص اگر یک بودجه ی بازاریابی محدود در اختیار دارید، برخی کانال های بازاریابی دیگر می توانند شما را سریع تر به هدف برسانند. یک مقاله ی PR قوی روی GQ واربی پارکر را در مسیر کامیابی خود منتشر کرد. بهینه سازی تجربه ی خرید آنها به تامین کننده ی نوشت افزار ملی Seltzer Goods کمک کرد به بیش از ۴ درصد نرخ تبدیل تبلیغات دیجیتالی و تقریبا دو برابر درآمد آنلاین خود دست یابند. آیا بازاریابی محتوا نسبت به دیگر کانال های بازاریابی برای کسب و کار شما برتری دارد؟

 

دوم، به بازاریابی محتوا از منظر تصویر بزرگ ترکیب بازاریابی خود بنگرید. بازاریابی محتوا با چه قدرتی می تواند از دیگر کانال های بازاریابی محتوا پشتیبانی کرده و نتایج را بهبود بخشد؟ برای مثال، اگر شما یک خرده فروش یا بازار آنلاین هستید که برای ایجاد درآمد آنلاین به شدت به سئو وابسته هستید، بازاریابی محتوا یک محرک عالی برای موفقیت جستجوی شما می باشد.

 

سوم، بررسی کنید که آیا بازگشت سرمایه ی مستقیم و غیر مستقیم بازاریابی محتوا می تواند سرمایه گذاری و زحمات شما را جبران کند یا خیر. با توجه به اینکه هزینه ی ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا بسیار زیاد است، بنابراین کسب و کارهای کوچک ممکن است به سختی بتوانند بازگشت سرمایه ی مورد انتظار خود را به دست آورند. اما برای کسب و کار های متوسط و بزرگ، دستیابی به بازگشت سرمایه ی مورد نظر آسان تر است چون اهرم بزرگتری دارند.

 

آخر، اگر تصمیم گرفتید که با بازاریابی محتوا پیش بروید، قوی پیش بروید. مطمئن شوید که منابع و زمان کافی برای عملی ساختن بازاریابی محتوا را به آن اختصاص داده اید. در عصر اطلاعات، شما باید هم محتوای عالی ایجاد کنید و هم به صورت منظم و مداوم آن را منتشر کنید(اگر واقعا قصد دارید به مخاطبان مورد نظر دسترسی یابید و بر روی آنها تاثیر بگذارید). بازاریابی محتوای خود را با تبلیغات مناسب آغاز کنید تا بتوانید بعد ها فرصت های پویا ایجاد کنید.

رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • 5 استارتاپ که در بازاریابی محتوا بهترین هستند ۵ استارتاپ که در بازاریابی محتوا بهترین هستند چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵
  • آموزشی اصول و مبانی بازاریابی محتوا آموزشی اصول و مبانی بازاریابی محتوا (Content Marketing Fundamentals)+ آموزش ویدئویی چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵
  • هشت KPI برای ارزیابی بازاریابی محتوا هشت KPI برای ارزیابی بازاریابی محتوا یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵
  • هفت راه برای تحقیق خریدار خود در زمینه بازاریابی محتوا هفت راه برای تحقیق خریدار خود در زمینه بازاریابی محتوا یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • محتوای عالی از پرسش های عالی شروع می شود: نکاتی برای پرسش سوالات درست محتوای عالی از پرسش های عالی شروع می شود: نکاتی برای پرسش سوالات درست یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code