عضویت ورود

۶ گام برای دستیابی به محتوایی که به آسانی اشتراک گذاری شود - حاوی وب

۱۰۱

 

۶ گام برای دستیابی به محتوایی که به آسانی اشتراک گذاری شود

 

همه تایید و تصدیق را دوست دارند(به خصوص بازاریابان)، بنابراین وقتی کسی محتوای ما را اشتراک گذاری می کند، غرور خاصی به ما دست می دهد.

 

همچنین از این وضعیت مزایای کسب و کار هم به دست می آورید. و اگرچه معیارهایی مثل نرخ های تبدیل معمولا بیش از اشتراک گذاری های اجتماعی به درآمد های کوچک کسب و کار کمک می کنند، اما بسیاری از بازاریابان هنوز هم بر اشتراک گذاری ها تمرکز می کنند.این روش مورد علاقه ی ما برای قضاوت در این مورد است که آیا یک محتوا تاثیرگذاری خوبی داشته یا نه.

 

نکته ی عجیب اینجاست: اگر ما به دنبال اشتراک گذاری هستیم، پس قطعا می توانید به آن دست یابیم، درست است؟ قطعا راه قانع کردن افراد برای به اشتراک گذاری محتوای خود را می یابیم مگه نه؟

 

اما موضوع این نیست. در واقع، چندین مطالعه ی انجام شده دریافتند که قطعات متوسط محتوا، اشتراک گذاری های خیلی کمی به دست می آورند. بعد از مطالعه ی یک میلیون مقاله، BuzzSumo و Moz دریافتند که نیمی از همه ی مقالات منتشر شده فقط ۸ اشتراک گذاری یا حتی کمتر داشته اند. و CoSchedule کاربران خود را مورد تحقیق قرار داد و به نتایج بدتری رسید: ۷۷ درصد از افرادی که مطالعه کردند دارای اشتراک گذاری محتوای سه بار یا کمتر بوده اند.

 

این خیلی نا امید کننده است، اما برای شما یک نفعی دارد. با تنها چند حقه و کمی نرم افزار، می توانید برای محتوای خود خیلی بیشتر از حد متوسط اشتراک گذاری به دست آورید. این هم نحوه ی انجام این کار.

 

۱- فقط محتوایی را منتشر کنید که ارزش به اشتراک گذاری را داشته باشد.

می دانم که قبلا این را شنیده اید، اما لطفا نادیده اش نگیرید. اگر محتوای مفید و جالبی ایجاد نمی کنید، پس انتشار وسیع آن کمک چندانی به شما نخواهد کرد. در واقع، شاید حتی بیشتر از نفع به شما ضرر برساند.

 

چطور؟

اگر زیاد تبلیغ و انتشار کنید، مردم نگاهی به محتوای شما می اندازند. وقتی با آن درگیر شوند و بفهمند اصلا چیز جالبی نیست، آن موقع است که شما تاثیر بدی روی آنها گذاشته اید و آنها این تجربه را به خاطر خواهند سپرد. اگر به تبلیغ و ترویج محتوای ضعیف ادامه دهید، به مخاطبان خود می آموزید که شما را نادیده بگیرند.

 

پس حتی اگر انتشار محتوای شما زمان بیشتری به طول انجامد – حتی اگر مجبور باشید خیلی کم محتوا نشر کنید – لطفا محتوای خوبی ایجاد کنید.

 

۲- از تصاویر استفاده کنید.

وقتی داریم در مورد به اشتراک گذاری محتوا صحبت می کنیم، معمولا در مورد رسانه ی اجتماعی صحبت می کنیم و رسانه ی اجتماعی عاشق تصاویر است. نکته ی مهم: پست های فیسبوک با تصاویر ۲،۳ برابر درگیری بیشتری نسبت به پست های بدون تصویر ایجاد می کنند.

 

پس با این قضیه مبارزه نکنید. در محتوای خود حداقل یک عکس قرار دهید که باعث شود در رسانه ی اجتماعی ظاهر خوبی داشته باشید.

 

این فقط آغاز کار است.

مرحله ی دوم برای بازاریابان تبدیل بخشی از محتوای خود به یک تصویر است که به عنوان محتوای مستقل عمل کند. برای مثال، اگر شما محتوای آموزشی دارید، تصویری از گام های اولیه که باید طی شوند فراهم کنید، سپس آنها گام ها را در یک تصویر بگنجانید، درست مثل کاری که سایت تبلیغات دیجیتالی Magnolia Market.

 

۱۰۲

 

۳- از پلاگین های اشتراک گذاری اجتماعی استفاده کنید.

این توصیه بیشتر برای وبلاگ ها است، اما به قدری با ارزش است که نباید نادیده گرفته شود. اگر تا به حال این کار را نکرده اید، پس کلید های به اشتراک گذاری اجتماعی را در هر صفحه از سایت خود اضافه کنید.

 

سپس آزمون و خطا کنید و شروع به آزمایش دیگر ابزار به اشتراک گذاری مناسب کنید. داشتن ابزار و پلاگین های مناسب می توانند تفاوت بزرگی در تعداد اشتراک گذاری هایی که به دست می آورید ایجاد کنند.به همین دلیل بیشتر برگزیدگان رسانه های اجتماعی از ابزارهایی مثل Social Warfare استفاده می کنند.

 

 

مطالعه کنید : ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور

 

 

۴- از مردم بخواهید محتوا را به اشتراک بگذارند.

این یکی از آن توصیه هایی است که شاید باعث شود بگویید: ” این عملی نیست”. البته این تا زمانی است که آن را امتحان کنید و آن موقع است که اشتراک گذاری های بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

 

۵- در محتوای خود افراد را با نام خطاب کنید.

حتما در مورد بازاریابی تاثیرگذار شنیده اید درسته؟ این روشی برای بالا بردن شرکت در چشم افرادی است، که به نوعی و در زمینه ای افراد معتبری محسوب می شوند.اما می توانید محتوای خود را در چشم تاثیرگذاران نیز بالا ببرید. مخصوصا اگر آنها را با نام مورد خطاب قرار دهید. این کار باعث می شود محتوای شما کمی اعتبار به دست آورد. صحبت با متخصصان باعث می شود شما باهوش به نظر برسید.

 

حتی یک ابزار بهبود محتوا هم وجود دارد که کار را برای مطلع ساختن هر کسی که در محتوای خود او را مورد خطاب قرار می دهید، آسان می کند.

 

 

 

مطالعه کنید : پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی

 

 

۶- سرتیتر های عالی بنویسید.

این هم یک حقیقت تلخ: بیشتر مردم محتوای شما را نمی خوانند. حتی اگر آن را به اشتراک هم بگذارند باز هم آن را نمی خوانند. این که مردم محتوای شما را به اشتراک بگذارند یا نه بستگی به میزان خوب بودن سرتیتر ها دارد. سرتیتر های عالی به اشتراک گذارده می شوند.اما سرتیتر های خسته کننده یا مبهم نه.

دانلود رایگان کتاب پی دی اف
رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • بهبود بازاریابی محتوای مهم ترین چیزی که لازم است برای بهبود بازاریابی محتوای خود بدانید شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی (Content Marketing: Blogs)+ویدئو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • چگونه یک صفحه هدف را بهینه‌سازی کنیم چگونه یک صفحه هدف را بهینه‌سازی کنیم چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵
  • هشت KPI برای ارزیابی بازاریابی محتوا هشت KPI برای ارزیابی بازاریابی محتوا یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵
  • ۷ آموزه ی داستان سرایی برند که می توان از ران هاوارد آموخت ۷ آموزه ی داستان سرایی برند که می توان از ران هاوارد آموخت یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵
  • ۵۸ روش استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوا ۵۸ روش استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوا یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code