عضویت ورود

۵ روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی

پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی 

پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی

 

اگر ایده شما از بازاریابی محتوا شامل کنار گذاشتن پست‌های وبلاگی مرسوم است و امید دارید این کار تغییری ایجاد کند، باید در مورد استراتژی خود تجدیدنظر کنید. انتقال کمپین بازاریابی محتوا از وضعیت خوب به عالی بدین معنی است که همیشه بهترین کارت خود را رو کنید، باید کاملا بر مخاطبان موردنظر خود تمرکز کنید و دائم روش‌های خود را تقویت کنید تا زمانی که ترکیب عالی از استراتژی و تاکتیک‌هایی را بیابید که در رسیدن به هدف‌های شما کمک می‌کنند.

 

ابتدا به شخصیت مشتری در بازاریابی محتوا توجه کنید.

 

در کل، شما قطعا باید به مشخصات مخاطب توجه کنید، به این مشخصات شخصیت مشتری نیز گفته می‌شود. استراتژی‌های بازاریابی عالی همیشه کار خود را با نیازهای مشتری آغاز می‌کنند که یک عنصر مهم در کمپین‌های بازاریابی محتوا است.

 

بدون یک شخصیت مشتری خوب، محتوای شما در وضعیت «خوب» باقی می‌ماند، در حالیکه می‌تواند «عالی» باشد.

 

شخصیت مشتری چیست؟ یک طرح جامع و دقیق از یک مشتری ایده‌آل است. موسسه بازاریابی محتوا منابع جامعی برای کمک به شما در توسعه مشخصات مناسب به منظور تقویت استراتژی بازاریابی شما فراهم کرده است. قبل از آنکه شروع به پیش بردن برنامه بازاریابی محتوای خود کنید، این منابع ارزش بررسی کردن را دارند.

 

به محض آنکه شخصیت مشتری خود را پیدا کردید، برای پیش رفتن به سوی محتوای عالی آماده می‌شوید.

 

۱. به صورت هفتگی با تیم خود جلسه‌ای داشته باشید.

 

یک راهنمای جالب از مطالعات موسسه بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که از بین کاراترین تیم‌های بازاریابی محتوا، ۶ مورد از ۱۰ مورد آن‌ها به صورت هفتگی جلسه‌ای دارند تا برنامه‌های بازاریابی محتوای خود را بررسی، تقویت و بازبینی کنند. بازاریابی محتوای عالی گاهی همان محتوای همکاری و مشارکت است.

 

بسیاری از مردم فکر می‌کنند خلاقیت چیزی است که در انزوا اتفاق می‌افتد، اما گاهی استعدادهای مکمل در یک تیم می‌توانند چیزی بزرگتر و بهتر از استعدادهای انفرادی ایجاد کنند. برگزاری جلسه‌های هفتگی باعث بهبود و افزایش خلاقیت می‌شوند، روابط را تقویت می‌کنند و بازاریابی محتوا را برای بسیاری از شرکت‌ها بهبود می‌بخشند.

 

۲. بر اساس استراتژی برند خودتان پیش بروید.

 

بهترین کمپین‌های بازاریابی محتوا بر اساس یک استراتژی برند موجود ساخته می‌شوند. بدانید که برند شما چه هدفی دارد و چه ارزش‌هایی را برای مشتری موردنظر شما ارائه می‌کند. هر محتوای ایجادشده برای کمپین‌های شما باید ارزش‌های اصلی برند را در همان نگاه اول به صورت عمیق منعکس کند. مشتریان شما سریعا می‌فهمند که محتوا متعلق به شماست. هر نقطه تماس، هر ارتباطی باید ارزش برند را افزایش بدهد تا بتواند بین مشتریان شما وفاداری ایجاد کند.

 

۳. یک برنامه زمانی داشته باشید.

 

این مورد به نظر خیلی ساده می‌آید، اما افراد کمی آن را انجام می‌دهند. یک برنامه  زمانی درست کنید و بر اساس آن پیش بروید. بازاریابی محتوا زمانی موثرتر خواهد بود که به صورت منظم با مخاطبان خود درگیر شوید. مشتریان کم‌کم در مورد محتوای شما مشتاق می‌شوند و این پیش‌بینی درگیری را افزایش می‌دهد و باید بدانید که این قانون طلایی داشتن یک محتوای عالی است.

 

برنامه زمانی محتوای خود را توسعه بدهید و بدون حتی یک بار وقفه از آن پیروی کنید. از ابزارهای ایجاد برنامه زمانی مثل HootSuite و دیگر ابزار برای ارسال پیغام‌ها به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. محتوای جدید را به صورت قابل پیش‌بینی منتشر کنید. هرچه کمپین‌های بازاریابی محتوای شما حالت روتین‌تری داشته باشند، درگیری بهتر خواهد بود.

 

۴. از رسانه‌های مختلفی استفاده کنید.

 

وقتی واژه «محتوا» را می‌شنوید، احتمالا نوشته‌هایی مثل پست‌های وبلاگی، برگه‌های سفید، مطالعات موردی، کتاب‌های دیجیتالی رایگان و مثل این‌ها را متصور می‌شوید. شاید «ویدئو» را هم جزء این دسته به حساب آورید. اما ایده دیگری هم وجود دارد که می‌توان در نظر داشت: طیف بازاریابی محتوای خود را با استفاده از رسانه‌های مختلف گسترش دهید.

 

افراد مختلف ترجیح می‌دهند اینگونه مسائل را با فرمت‌ها و شکل‌های مختلفی دریافت کنند. برخی یادگیران صوتی پادکست‌ها را ترجیح می‌دهند، درحالیکه یادگیران بصری ترجیح می‌دهند در مورد یک موضوع بخوانند یا یک ویدئو تماشا کنند. با این حال افراد دیگر از صفحات راهنما، چک‌لیست‌ها و کتاب‌های کار یا یادگیری از طریق انجام کار را می‌پسندند. بازاریابی محتوای خود را با استفاده از رسانه‌های مختلف گسترش دهید تا روش‌های یادگیری مختلف را  بین مخاطبان خود رواج دهید.

 

 

 

پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی

 

۵. خطر کنید.

 

«اگر همیشه کاری را که بلدید انجام دهید، همیشه همینی که هستید می‌مانید.»

 

این روایت قدیمی همان‌قدر که در زندگی عادی افراد کاربرد دارد در بازاریابی محتوا نیز کاربرد دارد.

 

رهبران بزرگ، متفکران و هنرمندان سراسر دنیا همه اهل خطر کردن هستند. بتهوون وقتی با فعالیت‌های نوشتاری، ارکسترها و انتظارات خود، شکل و حالت سمفونی خود را تغییر داد، یک ریسک بزرگ کرد. استیو جابز با تمرکز بر آنچه شرکتش (اپل) به بهترین نحو انجام می‌داد و همچنین تشویق تیمش برای فکر به آن، ظاهر کامپیوترهای شخصی را تغییر داد. در تاریخ انسان‌های بزرگ به رشد و تعالی رسیدند چون تصمیم گرفتند خطر کنند و در جهت دیگری شنا کنند.

 

اگر رقیبان شما همه در حال وبلاگ‌نویسی هستند، پس شما میکرووبلاگ‌نویسی یا روش کپی کامل را امتحان کنید. اگر دیگران می‌گویند اینستاگرام بهترین روش انجام کار است، شما توییتر را انتخاب کنید. موفقیت‌های خود را آزمایش و کنترل کنید. از روش‌های موثر و ناموثر درس عبرت بگیرید.

 

اما به هیچ‌وجه در یک حالت باقی نمانید. خود را رها کنید و چیزهای جدیدی را امتحان کنید تا کار شما را از دیگران متمایز کنند.

با این راهنماها و اصول بازاریابی محتوا، می‌توانید به‌خوبی روش بازاریابی نویدبخشی برای خود مهیا کنید. اما به همین بسنده نکنید. به آموزش و تعالی خودتان ادامه دهید، ایده‌های جدید را امتحان کنید و همیشه یک قدم جلو تر از بقیه پیش بروید. موفق باشید.

  • دو روش فوق‌العاده برای جلب‌نظر مساعد مدیران نسبت به بازاریابی محتوا دو روش فوق‌العاده برای جلب‌نظر مساعد مدیران نسبت به بازاریابی محتوا پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • برنامه‌ریزی برای تیم بازاریابی محتوا: نقش‌های اصلی و اطلاعات حقوقی برنامه‌ریزی برای تیم بازاریابی محتوا: نقش‌های اصلی و اطلاعات حقوقی یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
  • کتاب برنامه بازاریابی محتوای خود را راه انـدازی کنیـد چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • داستان‌سرایی برند بر اساس داده: ۶ مرحله تا یک داستان معتبر داستان‌سرایی برند بر اساس داده: ۶ مرحله تا یک داستان معتبر پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
  • دوره وبلاگ‌نویسی برای کسب‌و‌کار خود (Blogging for Your Business)+ ویدئویی دوره وبلاگ‌نویسی برای کسب‌و‌کار خود (Blogging for Your Business)+ ویدئویی شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
  • آغاز به کار با بازاریابی محتوا آغاز به کار با بازاریابی محتوا پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده