عضویت ورود

۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور - حاوی وب

پنج استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور

 ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور

سث گودین می‌گوید: اگر مردم با شما حرف نمی‌زنند، دلیلی دارد. و دلیل آن هم این نیست که شما را دوست ندارند. آن‌ها با شما صحبت نمی‌کنند چون شما کسل‌کننده هستید.

چالش سخت و بزرگ برای فروشنده‌های برندهای ملال‌آور و کسل‌کننده این است که شما مجبورید محتوا را به دیگران طوری ارائه دهید که قابل توجه و جالب باشد حتی زمانی که محصول شما این مشخصات مثبت را ندارد.

 

پس چگونه می‌توانید افراد را به برندهای خسته‌کننده علاقه‌مند کنید؟

 

کلید حل این مشکل در ارائه متمایز است. هر نام تجاری یا برند داستان منحصر‌به‌فرد خود را دارد. راه‌حل، یافتن موضوع معتبر، استفاده از تخیل خلاق و بازگو کردن داستان خود به روشی است که توجه مردم را جلب و آن را حفظ کند. چیزی که برای افراد زیادی کسل‌کننده است، می‌تواند حداقل برای گروه خاصی از افراد جالب باشد.

 

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، محصولات کسل‌کننده مشکلات حقیقی و اساسی را حل کرده‌اند. نرم‌افزار حسابداری QuickBooks، دستمال توالت و دندان مصنوعی به همان اندازه و حتی بیشتر در رفع نیازها از طریق گوشی تلفن همراه، موسیقی‌های جذاب و لباس‌های شیک نقش مهمی ایفا می‌کنند. اگر نام تجاری شما مشکلی را حل کرده ولی برای خلاقیت تفکر بسیار مفید ظاهر نمی‌شود در اینجا پنج استراتژی محتوای نام تجاری را که می‌توانید برای جلب‌توجه استفاده کنید، آمده است.

 

 

به حل مشکل کمک کنید

 

درست مثل برند خوب، محتوای خوب هم به حل مشکل کمک می‌کند. نام‌های تجاری خسته‌کننده هم این فرصت را دارند که اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک بگذارند که زندگی مشتری‌ها را بهتر کرده و به آن‌ها کمک کنند که امورات خود را بهتر و راحت‌تر انجام دهند.

 

رابرتز و دورکی این را می‌دانند. در سال ۲۰۰۸ این شرکت حقوقی معمولی با استفاده از تولید محتوا برای دفاع بالفعل از مصرف‌کننده برای تلفات مشکل گچ‌تخته‌های چینی وارد عمل شدند که به بازار ایالات متحده آمریکا در اواسط قرن ضربه وارد کرد.

 

آن‌ها وب‌سایت/وبلاگی به اسم Chinesedrywallproblem.com برای کمک به هزاران مالک منزل فلوریدایی ترتیب دادند که خانه‌های‌شان با گچ‌تخته‌های سمی ساخته شده بود. وب‌سایت اطلاعات مرتبطی مانند نحوه تشخیص گچ‌تخته آلوده، پیامدهای بهداشتی آلودگی و حقوق قانونی قربانیان این ماجرا را فراهم می‌کند. این استراتژی محتوایی رابرتز و دورکی را به‌عنوان دو مسئول و متخصص در حل مشکلات افراد متضرر قرار داد و منجر به فرصت‌های تجاری فوق‌العاده‌ای برای شرکت شد.

 

برای تولید محتوایی که مشکلات را حل کند موارد زیر را از خودتان بپرسید:ژ

 

  • چه شرایط اضطراری در جامعه من در حال وقوع است؟

 

  • آیا برای گروهی خاص، نیازمند فردی هستند که بدون ترس، مسائل و مشکلات آن‌ها را به گوش بقیه برساند؟

 

  • چگونه می‌توانم محتوایی را تولید کنم که به حل چنین مشکلاتی کمک کند؟

 

با جامعه خود ارتباط برقرار کنید

 

اگر محصول شما ایجاد شور و هیجانی را بین افراد تضمین نمی‌کند، محتوایی را تولید کنید که سبک زندگی خواننده‌ها، علایق و احساسات آن‌ها را به نمایش بگذارد. محتوای خود را به جای محصول روی مصرف‌کننده متمرکز کنید و مشوق گفت‌وگوهایی باشید که با جامعه شما هم‌خوانی داشته باشد.

 

پراکتور و گامبل – سازنده‌های تیغ‌های ژیلت، شامپوی Head & Shoulders و دیگر برندهای روزمره – سایت Manofthehouse.com را با عنوان «مجله واقعی یک مرد» ایجاد کردند، با توصیه‌هایی مردانه مثل پول، حرفه، گجت‌ها، فرزندداری و… .

سایت، اغلب پدران جوان را در نظر دارد و با آن‌ها از طریق فیسبوک و توییتر رابطه برقرار می‌کند. در دسامبر ۲۰۱۰، سایت Manofthehouse.com هر ماه بیش از نیم میلیون بازدیدکننده را جذب کرده است.

 

 

 ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور

 

برای برقراری ارتباط با جامعه از طریق محتوای خود، از خودتان بپرسید:

 

  • چه کسی رو می‌خواهم جذب کنم؟

 

  • سبک زندگی اونا چیه؟

 

  • علایق و تمایلاتشون چیه؟

 

  • چگونه می‌توان انجمنی رو برای بررسی این مسائل به صورتی سرگرم‌کننده ایجاد کرد؟

 

کاری کاملا غیرمنتظره انجام دهید

 

مهم نیست چه خدمات یا محصولاتی عرضه می‌کنید، دلیلی ندارد که آن‌ها را کسل‌کننده و ملال‌آور ارائه دهید. هر محصولی را می‌توان به صورت جالب و گیرا و حتی تعجب‌آور ارائه داد.

 

شرکت Agilent Technologies دستگاه‌های اندازه‌گیری را تولید می‌کنند که به محققان، دانشمندان و مهندسان کمک می‌کند تا متغیرها را در بررسی‌های شیمیایی، علوم زیستی و الکترونیک اندازه‌گیری کنند. کسل‌کننده است، مگر نه؟ اتفاقا کاملا برعکس.

اگلنت کاملا تضاد ایجاد کرد، با نکات فنی معمولی و خشک از طریق یک ویدئو غیرمنتظره مخالفت کرد: نمایش ویدئویی عروسک خیمه‌شب‌بازی. شیمی جالب و جذاب عروسکی گلنت از تصویر نام تجاری شرکت حذف شد. که بلافاصله مخاطبان را خلع‌سلاح کرد، دسیسه چید و آن‌ها را جذب کرد.

 

و آن مخاطبان شامل دانشمندان، شیمیدان‌هایی بودند که در یک آزمایشگاه تحقیقاتی کار می‌کردند – گروهی از مخاطبان که بیشتر به اینترنت به منظور انجام تحقیقات و بررسی‌های ابزارآلات و پلت‌فرم‌ها تکیه می‌کنند. این تکنیک بسیار مفید و موثر واقع شد و رفت‌و‌آمد به وب‌سایت Agilent را افزایش داد و همچنین مشوق جست‌وجوهای بیشتر و عمیق‌تر هم بود.

 

می‌خواهید خلاف این حالت عمل کنید؟

 

به چند صفت جالب و گیرا را درباره توصیف شرکت خود فکر کنید و سپس متضادهای آن‌ها را جست‌وجو کنید. مثلا اگر سازمان شما محیطی راکد، جدی و سخت‌گیرانه دارد به دنبال ایده‌هایی باشید که سرگرم‌کننده،آرامش‌بخش و تازه و جدید باشند. و سپس ترکیبی از آن محتوا را آماده کنید که مطابق این ایده‌ها باشد و به صورت غیرمنتظره‌ای شرکت شما را معرفی کند.

 

با نهایت قدرت عمل کنید

 

بیشتر مردم محتوا را با نوشتن یکسان فرض می‌کنند. اما نوشتن (وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، کتاب‌ها و غیره) فقط روشی برای تولید محتوا هستند – و برای همه هم نیست.

 

هیچ‌کس این را بهتر از Gary Vaynerchuk، بنیان‌گذار WineLibraryTv.com نمی‌داند. همان‌طور که گری اعتراف می‌کند. حتی برای نجات جان خودش هم نمی‌توانست بنویسد، پس این کارا را نکرد. به جای آن در وبلاگ ویدئو قرار می‌داد و در این کار هم بسیار خوب عمل می‌کرد.

 

 

برای عمل کردن با تمامی نقاط قوت خود، از خودتان بپرسید:

 

  • ترجیح می‌دهید چطور خودتان را معرفی کنید؟ اگر از بودن جلوی دوربین لذت می‌برید، وبلاگ‌نویسی ویدئویی را امتحان کنید و شخصیت خود را در محتوا وارد کنید. اگر ترجیح می‌دهید که چشم در چشم مردم قرار بگیرید و از انرژی آن‌ها تغذیه کنید، درگیری‌های کلامی یا فرصت‌های آموزشی می‌تواند وسیله رسانه‌ای شما باشد.

 

  • آیا مردم به‌آسانی استعدادهای شما را می‌شناسند؟ شاید به شما گفته باشند «صدایی طلایی» دارید یا «باکلمات خوب بازی می‌کنید». شاید مردم از این‌ها قصدی داشته باشند. استعدادهای خود را کشف کنید و روزنه‌ مکمل برای بیان آن‌ها را هم بیابید.

 

مردم را به صحبت درباره… هر چیزی تشویق کنید

 

Gosh Bernoff، تحلیلگر تحقیقات فورستر و نویسنده Groundswell، توصیه می‌کند که نام‌های تجاری کسل‌کننده و ملال‌آور مردم را به صحبت کردن درباره آن وا می‌دارد.

 

با استفاده از یک عنوان مرتبط و گفت‌وگویی دلگرم‌کننده درباره آن، همان برند کسل‌کننده جزء یک گفت‌وگو می‌شود.

 

رسانه‌ای اجتماعی بهترین فرصت برای اعمال این، به قول Bernoff «ارتباط» را فراهم می‌کنند. چون گفت‌وگوهایی در حال وقوع هستند که نه محصول‌محور، نه تحمیل‌کننده و نه خود تبلیغ‌اند.

 

یک مثال خوب LibertyTax.com، یک شرکت خدمات مالیاتی با مخاطبان خوبی از FaceBook به اندازه ۶ هزار نفر است. یک نگاه اجمالی به صفحه آن‌ها نشان می‌دهد که آ‌ن‌ها از تاکتیک‌های متنوعی برای تعامل با مشتریان خود و ایجاد یک فضای پرشور استفاده می‌کنند. آن‌ها درباره معاملات Groupon بحث می‌کنند، مسابقات عکس برگزار می‌کنند، از اعضای مختلف جامعه (معلم، پلیس، آتش‌نشان‌ها)  قدردانی به عمل می آورند. آن‌ها حتی  از طریق انتشار اپلیکیشن‌های مجانی مالیاتی و توصیه‌ها و نکاتی درباره اعتبارات مالیاتی، بازپرداخت ها و غیره مالیات را تبدیل کردند به بحثی جالب و سرگرم‌کننده.

 

بدون شک، یک ارائه متمایز کلید یا راه‌حل مشکلات نام‌های تجاری کسل‌کننده و ملال‌آور است. اما بدون تنش هم نیست. دوری و جدایی از «منطقه آسودگی» ممکن است منجر به انتقاد شود. فکر می‌کنم Barry Gibbson، مدیرعامل سابق Burger King زد به هدف وقتی که گفت: «چه کسل‌کننده! ما در اقیانوسی از کسلی شنا می‌کنیم. ولی من با آن مبارزه خواهم کرد و در این راه از جانم هم می‌گذرم.» اگر Burger King اهمیت تمایز را به رسمیت شناخته بود، فکر می‌کنم کمتر نام تجاری بود که الآن از این بحث‌ها یادداشت‌برداری می‌کرد.

رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • چگونه پادکست بسازیم چگونه پادکست بسازیم سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵
  • آموزشی اصول و مبانی بازاریابی محتوا دوره آموزشی اصول و مبانی بازاریابی محتوا (Content Marketing Fundamentals)+ آموزش ویدئویی یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟ بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟ پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • آموزه های داستان سرایی برند از پروژه محتوای ۲۰/۲۰ آموزه های داستان سرایی برند از پروژه محتوای ۲۰/۲۰ چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵
  • چگونه ۴ استارتاپ توانستند کسب و کار خود را از طریق بازاریابی محتوا با موفقیت آغاز کنند چگونه ۴ استارتاپ توانستند کسب و کار خود را از طریق بازاریابی محتوا با موفقیت آغاز کنند سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
  • نظر مساعد مدیران را نسبت به بازاریابی محتوا جلب کنید: روند سه امتیازی نظر مساعد مدیران را نسبت به بازاریابی محتوا جلب کنید: روند سه امتیازی پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code