عضویت ورود

چگونه وبسایت خود را با گوگل ایندکس کنیم - حاوی وب

ok

چگونه وبسایت خود را با گوگل ایندکس کنیم

چگونه وبسایت خود را با گوگل ایندکس کنیم۸۷

 

چگونه وبسایت خود را با گوگل ایندکس کنیم

 

گوگل، اساسا صفحات وب را در نتایج جست‌وجوی خود با لینک‌­های معمولی ایندکسمی‌کند. هرچه منابع قابل اعتماد و قابل توجه وب­سایت شما بیشتر باشند، سریع­تر ایندکس گوگل می‌شوند. اما نگران نباشید. ابزارهای بسیاری برای بهبود شانس شما و ساده‌­سازی این فرایند وجود دارند.

 

رویکردهای سریع و آسان

 

۱. آدرس وب­سایت خود را در صفحه تایید آدرس گوگل وارد کنید. زمانی کهوب­سایتی می­‌سازید یا صفحه جدیدی به سایت خود اضافه می‌کند، صفحه تایید گوگل را مشاهده کنید. به اندازه تایپ آدرس ساده است، قسمت captcha را چک کنید و Submit Request را کلیک کنید.

 

  • ما به شما استفاده از هردو روش نقشه سایت HTML و XML را توصیه می‌­کنیم که توضیح آن در ادامه آمده است. این‌ها روش کمی پیشرفته­‌تری برای ورود به وب­‌مستری جدید است اما ارزش تلاش را دارد.

 

۲. لینکی از وبلاگ خود برای محتوای جدید بسازید. هرچه سریع­تر این کار را انجام دهید، گوگل سریع­تر آن را ایندکس می‌­کند. ربات­‌های جست‌وجوی گوگل بیشتر تمایل به گردش محتوای وبلاگ شما دارند تاوب­سایت­‌های عادی. با ساخت وبلاگی ساده برای اطلاع­‌رسانی از محتوای جدید در سایت خود از این مزیت بهره ببرید.

 

۳. اجازه دهید بازدیدکننده مطلب شما را به اشتراک بگذارد. آیکون‌های شبکه اجتماعی کاربران را تشویق می­‌کنند لینکی به سایت شما داشته باشند. این راهی ساده برای ساخت لینک‌­های برگشتی و تعامل مشاهده‌کننده است، یک موقعیت برد – برد.

 

۴. سایت خود را با کنسول جست‌وجوی گوگل شناسایی کنید. با حساب گوگلخود وارد کنسول جست‌وجوی گوگل (قبلا ابزار وب‌­مستر نامیده می‌­شد) شوید. اگر ندارید یکی بسازید. خب حالا با روش زیر نشان دهید مالک سایت هستید:

 

  • روی Add Property کلیک کنید و نام دامنه سایت خود را بنویسید.

 

  • دستورالعمل روی صفحه را برای شناسایی سایت خود دنبال کنید. (فایل HTML را دانلود و در سایت خود آپلود کنید، سپس لینک را برای تایید آپلود دنبال کنید.)

 

  • Verify را کلیک کنید.

 

چگونه وبسایت خود را با گوگل ایندکس کنیم

 

۵. دامنه­‌های جایگزین را شناسایی کنید. گوگل آدرس‌­های http://www.yoursite  و  http://(yoursite را به‌عنوان صفحات جداگانه در نظر می‌­گیرد. حال به شکل زیر نتایج مستقل را ادغام کنید:

 

  • فرایند شناسایی را با نسخه دیگری از آدرس اینترنتی تکرار کنید (بدون www)

 

  • بر دکمه چرخ­دنده شکل کلیک کنید، سپس قسمت Site Settings را انتخاب کنید.

 

  • تحت Preferred Domain، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

  • به طور انتخابی، آدرس غیر مرجع خود را به نسخه ترجیحی Redirect کنید. این برای گوگل ضروری نیست اما به دیگر موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند.

 

۶. از کنسول جست‌وجوی گوگل برای ردیابی سایت خود استفاده کنید. گوگل ورود حداقل هر ماه را توصیه می­‌کند تا خطا یا انباشتگی ترافیک را  بررسی کنید. این سایت همچنین مجموعه متنوعی از ابزارهای مرتبط با ایندکس را ارائه می‌­دهد. مثلا شما می‌­توانید تایید کنید که گوگل به صفحات شما دسترسی دارد (در قسمت Fetch as Google)، گوگل را از تغییرات دامنه مطلع سازید (در قسمت Change of Address)، و بلوکه­‌های ناگهانی محتوا به منظور خروج از سایت را معرفی کنید (بخش Remove URLs).

 

  • حالا ساخت نقشه سایت بسیارمهم­تر از بازی با این ابزار است. شما می‌­توانید بعدها با استفاده از این راهنما، از کنسول جست‌وجو استفاده کنید.

 

ایجاد نقشه سایت HTML

 

۱. نقشه سایت HTML بسازید. فهرستی ساده از لینک به همه صفحات شما ایندکس شده است. از آنجا که ربات‌­های جست‌وجو معمولا با لینک‌­های دنبال­‌شده ایندکس می‌­شوند، به شما اجازه می‌­دهد یکباره کل سایت خود را ایندکس کنید. فهرستی از هر صفحه وب­سایت‌تان که از ابزارهای HTML یا بلاگ استفاده می­‌کند، تهیه کنید.

 

  • برخی نرم‌افزارهای وبلاگ­‌نویسی همه مطالب وبلاگ شما را در ستونی قابل مشاهده در هر صفحه فهرست می­‌کنند. این نقشه سایت اتوماتیک است. شما می­‌توانید این بخش را بعد از قسمت XML دنبال کنید.

 

۲. نقشه سایت خود را دسته­‌بندی کنید (اختیاری است). اگر نقشه سایت شما بیش از ۱۰۰ لینک را فهرست کند گوگل ممکن آن است آن را اسپم فرض کند. بهترین روش فهرستی از دسته­ بندی­‌های اصلی است که موضوعی یا روش­‌های دیگر جهت تسهیل کاربران فهرست­‌بندی شده‌­اند.

 

  • برای وب­سایت‌­های خیلی بزرگ، از تولیدکننده نقشه سایت HTML خودکار استفاده کنید که به صورت آنلاین یا ابزار توسعه‌دهنده وب در دسترس است. این را با ابزار ساخت نقشه­ سایت XML، توضیحات قسمت بعد، اشتباه نکنید.

 

چگونه وبسایت خود را با گوگل ایندکس کنیم

 

۳. در همه صفحات لینکی به نقشه سایت HTML داشته باشید. نقشه سایت HTML را در وب­سایت خود بارگذاری کنید. لینکی را پایین وب‌سایت یا هرجای دیگر سایت به نقشه سایت اضافه کنید که در تمام صفحات ظاهر شود. حالا یک ربات جست‌وجو کل سایت شما را ایندکس می­‌کند حتی اگر از نقطه کوری از وب­سایت شما شروع کند.

 

  • نقشه­‌های سایت برای مشاهده­‌کننده به اندازه ربات­‌های جست‌وجو کاربردی هستند. نیازی به مخفی­‌سازی لینک نیست.

 

ثبت نقشه سایت XML

 

۱. نقشه­‌های سایت XML را درک کنید. این فرم دیگری از نقشه سایت است که تنها ربات­‌های جست‌وجو می­‌بینند نه کاربران. این جایگزینی برای نقشه سایت HTML نیست؛ عموما ایده خوبی برای داشتن هردو است. نقشه سایت XML ،metadata برای موتورهای جست‌وجو ارائه می­‌کند، به‌خصوصاینکه چه مدت یک­بار به‌روزرسانی می­‌شوند. این می­‌تواند باعث افزایش سرعت ایندکس کردن محتوای جدید یا به‌روزشده در سایت شما توسط گوگل شود.

 

  • این فرمت به شما اجازه ثبت اطلاعات اضافه در مورد ویدئو و دیگر فایل­‌ها می­‌دهد که موتورهای جست‌وجو نمی‌­خوانند. مثلا ممکن است به گوگل اجازه نمایش تصویری از شمایل یک تصویر از ویدئو در نتایج جستجو، به همراه عنوان و مدت پخش آن بدهد.

 

۲. نقشه سایت XML خود را بسازید. بیشتر وب­‌مسترها از ابزار نقشه سایت خودبه‌خودی مانند پلاگین ووردپرس نقشه­‌های سایت XML گوگل، XML-Sitemaps.com، یا گزینه‌­های رایگان دیگر به صورت آنلاین استفاده می­‌کنند. عموما آنچه نیاز دارید ورود نام دامنه و دانلود نقشه سایت به طور کامل است. همچنین می‌­توانید از این جایگزین­‌ها استفاده کنید: 

 

  • برخی از هاست وب‌سایت‌هااز جمله سایت‌­های گوگل، نقشه­ سایت برای شما می‌‌سازند و امکان تغییر نمی‌‌دهند. با توجه به بخش پشتیبانی‌ هاست می­‌توانید مشکل قرارگیری فایل نقشه ­سایت خود را حل کنید.

 

  • اگر وبلاگ شما خبرخوان RSS 2.0  یا  Atom 1.0 داشت، می­‌توانید در نقشه سایت XML آن را ثبت کنید. تنها به آدرس اینترنتی آن feed (خوراک RSS یا Atom) نیاز دارید.

 

  • اگر چیز دیگری کار نکرد، نقشه ­سایت خود را با ایجاد فایل .txt بسازید که همه آدرس­‌های صفحات وب را در خطوطی جدا فهرست کند. آدرس‌های اینترنتی باید با UTF-8 کدگذاری شده باشند تا با کاراکترهای خاص مشکلی نداشته باشند اما بسیاری از برنامه‌­های متنی این کار را برای شما انجام می‌­دهند. تنها لازم است تیک مربوطه را در صفحه save بزنید.

 

  • اگر علاقه به تنظیم metadata در نقشه سایت خود دارید، می­ توانید اطلاعات بیشتر را با نوشتن نقشه ­سایت­ های API کنسول جستجوی گوگل و دیگر منابع آنلاین بیابید.

 

۳. نقشه سایت را در سایت خود وارد کنید. در دایرکتوری اصلی بارگذاری کنید، نقشه سایت نمی­‌تواند صفحات سطح بالاتر را فهرست کند. برخلاف نقشه سایت HTML، این نباید در دسترس کاربران باشد.

 

۴. نقشه سایت XML خود را تست کنید.

وارد https://www.google.com/webmasters/tools/ Google Search Console شوید. فهرست نقشه سایت را با کلیک بر Sitemaps مشاهده کنید. بر  Add/Test site map در سمت راست بالا کلیک کنید. آدرس اینترنتی فایل نقشه سایت بارگذاری شده (یا feed RSS وبلاگ) را وارد کنید، سپس روی Test کلیک کنید. روی Open test result کلیک کنید و همه خطاهای فهرست شده را تصحیح کنید.

  • فهرست پایین صفحه را برای توضیحات پیام­‌های خطا چک کنید.

 

۵- نقشه سایت XML را تایید کنید. دکمه Add/Test site map را مشابه مرحله قبل کلیک کنید. این بار Submit Sitemap را کلیک کنید. ربات‌‌های جست‌وجوی گوگل حالا به طور رسمی به همه metadata دسترسی دارد که محتوای شما را در نتایج جست‌وجو قرار دهد.

حاوی وب

حاوی وب

شرکت داده‌گستر مهر کوثر (حاوی وب) دارای مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌کوشد با تولید محتوای فارسی از معتبرترین منابع روز جهان در حوزه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال به ارتقای سطح دانش و مهارت علاقه‌مندان یاری رساند.
شبکه های اجتماعی نویسنده:
https://www.instagram.com/haviweb/
حاوی وب
رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • مردم را جای شخصیت‌های بازاریابی محتوا بگذارید: در ۱۰ مرحله آسان مردم را جای شخصیت‌های بازاریابی محتوا بگذارید: در ۱۰ مرحله آسان یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوای کارآمد: پنج مرحله برای ارزیابی پیشرفت خود بازاریابی محتوای کارآمد: پنج مرحله برای ارزیابی پیشرفت خود پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • چگونه به ازای هر بازدید کننده، بازدید های صفحه ی خود را افزایش دهیم چگونه به ازای هر بازدید کننده، بازدید های صفحه ی خود را افزایش دهیم ( بخش اول ) شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
  • قوانین اصلی سئو که گوگل از آن‌ها غفلت نمی‌کند قوانین اصلی سئو که گوگل از آن‌ها غفلت نمی‌کند یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
  • برنامه‌ریزی برای تیم بازاریابی محتوا: نقش‌های اصلی و اطلاعات حقوقی برنامه‌ریزی برای تیم بازاریابی محتوا: نقش‌های اصلی و اطلاعات حقوقی یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
  • روی تاریک بازاریابی محتوا روی تاریک بازاریابی محتوا دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code