عضویت ورود

داستان سرایی در مورد برند: ۱۰ مرحله برای آغاز بازاریابی محتوا - حاوی وب

 
داستان‌سرایی در مورد برند: ۱۰ مرحله برای آغاز بازاریابی محتوا

 

به‌عنوان یک بازاریاب محتوا، احتمالا شنیده‌اید که ما را داستان‌سرایان برند می‌نامند. اگرچه از لحاظ تئوری به نظر عالی می‌آید، اما قسمت سختش برای بسیاری از شرکت‌ها تشخیص چگونگی توسعه این داستان‌هاست.

 

هیچ قانون اکید و سریعی برای توسعه داستان‌ برندتان وجود ندارد، اما می‌توانید به داستان‌سرایی کلاسیک و ساختار آن در گذشته به‌عنوان یک نقشه مفید و موثر نگاه کنید. به طور مثال، الگوی «سفر قهرمان» (monomyth) در کتاب «قهرمان هزار چهره» [این کتاب به فارسی ترجمه شده است]، جوزف کمبل آمده، الگویی است که بسیاری از افراد باور دارند می‌توان آن را تقریبا در هر گوشه از جهان یافت و اغلب اسطوره‌های جهان طبق آن ساخته و پرداخته شده‌اند.

 

آنچه کمبل در این کتاب می‌گوید این است که داستان‌سرایی در طول زمان یک ساختار بنیادی و اساسی به جای گذاشته و می‌توان آن را در این سفر خلاصه کرد. بعدها، در سال ۱۹۹۲، کریستوفر ووگلر تمام اسطوره‌های کمبل را سینمایی، ساده و کاربردی کرد. در واقع ساختار کمبل را گرفت و آن را برای مخاطبان امروزی مدرنیزه کرد و آن را به ۱۲ مرحله در کتاب «سفر نویسنده: ساختار اسطوره‌ای برای داستان‌سرایان» [این کتاب به فارسی ترجمه شده است] کاهش داد.

 

این باعث شد مراحل برای نویسندگان امروزی بسیار نزدیک و قابل درک شود – و اکنون خواندن این کتاب بر هر داستان‌نویسی واجب است. سفر قهرمان ووگلر به شرح زیر است:

 

روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها از این سفر قهرمان برای توسعه بخشی از محتوای‌تان استفاده کنید – برای نوشتن داستان‌های خودتان. در کتاب «مدیریت بازاریابی محتوایی»، مراحل ووگلر را به ۱۰ مرحله برای توسعه سفر برند بازاریابی محتوایی شما کاهش داده‌ایم.

 

اما پیش از آنکه سراغ توضیح آن ۱۰ مرحله برویم، باید بدانید این فقط یک چارچوب است، نه یک لیست از کارهای اجباری یا یک قالب. ساختار قرار است زمینه‌ای برای کمک به شما در توسعه روشی برای گفتن داستانتان، یا شاید کشف چیزی که در داستان فعلی شما گم شده است، فراهم کند. این یک قالب برای داستان نیست – این یک نوع برتری است، چون باعث می‌شود داستان شما برای خود شما، برندتان و تجربه‌ای که سعی دارید ایجاد کنید منحصر‌به‌فرد شود.

 

مرحله ۱: بازار متداول

 

دوست گرامی،

 دیدن ادامه مطلب و دانلود فایل ها فقط برای اعضای ویژه حاوی‌وب امکان‌پذیر است.

هم‌اکنون عضو ویژه شوید.

رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • قوانین اصلی سئو که گوگل از آن‌ها غفلت نمی‌کند قوانین اصلی سئو که گوگل از آن‌ها غفلت نمی‌کند یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوای کارآمد: پنج مرحله برای ارزیابی پیشرفت خود بازاریابی محتوای کارآمد: پنج مرحله برای ارزیابی پیشرفت خود پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • ارزیابی بازاریابی محتوا به ورای افسانه های ارزیابی بازاریابی محتوا نگاه کنید پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵
  • ۹ نکته در مورد بازاریابی محتوا ۹ نکته در مورد بازاریابی محتوا: اگر اشتباه کنید، موفق نمی‌شوید دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵
  • چرا به یک بیانیه شرکتی محتوا نیاز دارید؟ چرا به یک بیانیه شرکتی محتوا نیاز دارید؟ پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • چارچوب بازاریابی محتوا: کانال‌ها چارچوب بازاریابی محتوا: کانال‌ها یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code