عضویت ورود

۹ نکته در مورد بازاریابی محتوا که نمی توانید در مورد آنها مرتکب اشتباه شوید

۹ نکته در مورد بازاریابی محتوا: اگر اشتباه کنید موفق نمی‌شوید۹نکته در مورد بازاریابی محتوا

مطمئنا لازم نیست به شما بگوییم که بازاریابی امروز شامل بخش‌های پر تحرک زیادی است.

 

سئو، وبلاگ‌نویسی، ایجاد لینک، موبایل، رسانه اجتماعی و جست‌وجوی هزینه‌ای فقط هزینه‌های ساده اولیه هستند. اما نقطه‌ای وجود دارد که آنجا همه این موارد با هم ترکیب می‌شوند: یعنی بازاریابی محتوا.

 

به‌عنوان یک موسس، کنترل تمام این موارد کار مشکلی است، اما شما باید روی نحوه کار کردن و تناسب همه این موارد با هم کنترل داشته باشید. در زیر ۹ نکته مهم را مشاهده می‌کنید که شک نکنید که باید در بازاریابی محتوا آن‌ها را بشناسید.

 

  1. همه‌چیز در مورد آن‌هاست، نه شما.

بازاریابی محتوا در مورد آب کردن محصولات یا خدمات شما نیست. صفحات پولی و صفحات ورود شما این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند.

 

اول و مهم‌تر از همه اینکه بازاریابی محتوا در مورد مخاطبان شماست. در مورد درک نیازها و خواست‌های آن‌ها و استفاده از از آن به‌عنوان منبع الهام برای محتوایی است که ایجاد می‌کنید.

 

به منظور موفق شدن، شما باید از محصولات و خدمات خود صرف‌نظر کنید و به میزان «کاربردی» بودنشان نگاه کنید.

 

ابتدا به شخصیت‌ خریدار و یک نقشه سفر خریدار نیاز دارید تا بتوانید نقاطی را روی آن رسم کنید که در آن نقاط بتوانید انتظارات را برآورده کرده و مخاطبان را به مرحله فروش خود برسانید. هر چه باشد، شروع یک گفت‌وگو با مشتریان آینده خیلی آسان‌تر از آن است که همان اول از آن‌ها بخواهید کارت‌های اعتباری خود را رو کنند.

 

  1. هیچ‌چیز رایگان نیست.

برخی افراد به شما می‌گویند که خوبی بازاریابی محتوا این است که شما به صورت رایگان ترافیک و سرنخ به دست می‌آورید.

 

 آن‌ها به شما می‌گویند تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایجاد چند قطعه محتوای عالی و انتقال سریع مشتریان آینده به صفحه فرود شما است و به این صورت کلی سرنخ جدید به‌دست می‌آورید.

 

اما باید بگویم متاسفم، اصلا و ابدا اینطور نیست.

 

شما باید برای ایجاد محتوا وقت بگذارید. اگر در کسب‌و‌کار خود این فرصت را از دست بدهید یا نتوانید خودتان این کار را انجام دهید، آن موقع است که باید با یک نویسنده کار کنید. همچنین به نرم‌افزارهای گرافیکی و توسعه‌دهنده و احتمالا کسی نیاز دارید که بتواند توسعه شما را اداره کند و به رسانه اجتماعی شما کمک کند. همه این‌ها را هم به گفته‌های آن افراد اضافه کنید.

 

خبر خوب این است که اگر شما به بازاریابی محتوا تعهد داشته باشید، پس می‌توانید در سال‌های آینده مزد این کار خود را بگیرید.

 

  1. این ظاهر و وضعیت شرایط پیش رو است.

بازاریابی محتوا آماده است که بماند. دنیای آنلاین در حال رشد است، دیگر گرد‌و‌خاک در حال فرو نشستن است و میدان کارزار واضح‌تر دیده می‌شود. و ماندگارترین ویژگی این کارزار محتوا است.

 

بیایید بپذیریم، اینترنت فقط یک مجموعه بزرگ از داده است که این داده‌ها از طریق لینک‌ها کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. آن داده‌ها می‌توانند هر تعداد از فرمت‌های محتوایی مختلف باشند، می‌توانند به صورت راهنما، محتوای چگونه …، جست‌وجوی تخصص‌ها، برگه‌های سفید، وبینارها، وبلاگ‌ها، ویدئوها، اطلاعات گرافیکی، لیست‌ها، مقایسه‌ها یا هر چیز دیگری باشند.

 

شما باید بخشی از این باشید، در غیر این صورت از قافله عقب می‌مانید. شما باید به محتوا متعهد باشید.

 

  1. باید آن را به‌دست آورید.

شاید از مردم بشنوید که می‌توانید کار را به یک نویسنده بسپارید. یا شاید بتوانید از یک منبع خارجی آن را به‌دست آورید – مثل استفاده از متخصص وبلاگ‌نویسی مهمان.

 

یا اینکه به شما می‌گویند که می‌توانید کارکنان یا کارآموزان خود را دائم به جست‌وجو و کاوش بین پست‌های وبلاگی وا دارید و به این صورت یک استراتژی محتوا دارید.

 

این درست نیست. این کار به صدا و ورودی شما نیاز دارد. باید آن را به‌دست آورید.

 

شاید شما تیمی دارید که همه این کارها را انجام می‌دهد. اما ممکن است حقیقت در واقع این باشد که آن‌ها این کار را یک وظیفه سخت اضافی در نظر می‌گیرند که به لیست وظایف آن‌ها تحمیل شده است.

 

مسلما شما برای انجام تمام این کار ها به کمک نیاز دارید، اما در نهایت باید از جهت و هدف کلی و کیفیت خروجی خودتان استفاده کنید.

 

  1. در هر کسب‌و‌کاری «اقدام» مهم است.

حرف افرادی که به شما می‌گویند بازاریابی محتوا فقط به درد برندهای معروف می‌خورد را باور نکنید. این درست نیست. هرکس می‌تواند از بازاریابی محتوا نفع ببرد.

 

در واقع، یک استارتاپ یا یک کسب‌و‌کار کوچک هم می‌تواند یک مزیت مثبت باشد. مسلما، شما بودجه‌ای که بازیکنان بزرگ دارند را در اختیار ندارید، اما از طرفی هیچ‌کدام از مشکلات سیاسی یا جلسات بی‌سر و ته را نیز ندارید.

 

چیزی که دارید مقدار زیادی اشتیاق، علاقه و درک مخاطبان است. این سه عامل بسیار مهم است.

 

 

۹ نکته در مورد بازاریابی محتوا

 

  1. هوشیار باشید.

اگر رقیبان بتوانند به یک مهارت مهم (یعنی دسترسی به افراد تاثیرگذار) دست یابند، محتوای متوسط آن‌ها محتوای سطح بالای شما را شکست می‌دهد.

 

واقعیت ساده این است که شما برای وظیفه سنگین بهبود و ترویج محتوای خود به کمک نیاز دارید و فقط یک یا دو تاثیرگذار متعهد می‌توانند تفاوت بین موفقیت و شکست شما را مشخص کنند.

 

 این بدان معنی است که شما باید یاد بگیرید هوشیار باشید. باید یک لیست از افراد تاثیرگذار موردنظر فراهم کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

به نوعی می‌توان گفت که دسترسی، بازی اعداد است. شما نمی‌توانید به یک یا دو نام بزرگ امید ببندید. تعداد زیادی تاثیرگذار وجود دارند که می‌آیند و می‌روند، تاثیرگذارانی که می‌توانید آن‌ها را به خدمت بگیرید. پس باید یک شبکه وسیع ایجاد کنید و تا زمانی که نام‌های بزرگ خود را نشان دهند هوشیار باشید.

 

در واقع، شما باید از نظر ترویج محتوا در برابر ایجاد محتوا یک دید ۸۰ به ۲۰ داشته باشید.

 

  1. تمرین باعث می‌شود عالی شوید.

تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند: هر چه بیشتر تمرین می‌کنم خوش‌شانس‌تر می‌شوم؟

 

این گفته می‌تواند در بازاریابی محتوا نیز صدق کند. اولین گامی که باید بردارید این است که شروع به شناسایی اهداف بازاریابی محتوای خود کنید.

 

اگر شک دارید یا دو دل هستید که باید از کجا شروع کنید، پس روی یک حلال مشکلات بودن در وبلاگ خود تمرکز کنید. با سوالاتی شروع کنید که هر روز از مشتریان خود می‌شنوید.

 

به مرور زمان، افکار شما واضح‌تر می‌شوند، به طوری که می‌بینید کدام عملی است و کدام نیست. و هرچه بیشتر ببینید، سریع‌تر می‌توانید محتوا ایجاد کنید.

 

روی سرتیترها نیز تمرکز کنید تا بتوانید کم‌کم به صورت خلاقانه در مورد جنبه نگرش خود به مشکلات فکر کنید. گاهی اگر سرتیتر را به‌خوبی مشخص کنید، محتوا تقریبا خود‌به‌خود نوشته می‌شود.

 

  1. محتوا یک مورد بصری است.

موارد بصری فقط فیلم و تصاویر معمولی نیستند. رسانه اجتماعی هم یک مورد بصری و روشی است که فقط به یک سو حرکت می‌کند.

 

این روزها، اضافه کردن موارد بصری دیگر یک کار اضافی به‌حساب نمی‌آید. بلکه یک کار حتمی است. روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها محتوا را بهبود دهید. در واقع، هدف‌گذاری دوباره محتوا یک روش هوشمندانه برای به‌دست آوردن ایده‌های بیشتر در مورد محتوا است.

 

زیبایی هدف‌گذاری دوباره محتوا به صورت بصری این است که می‌توانید اولویت‌های مختلف مخاطبان خود را پوشش دهید. برخی افراد عاشق اسلایدها هستند در حالی که برخی دیگر عاشق ویدئو ها هستند و برخی هم اطلاعات گرافیکی را ترجیح می‌دهند.

 

اما چرا به محتوای بصری بسنده کنیم؟ مرگ ایجاد پادکست شایعه بزرگنمایی‌شده‌ای بیش نبود. بازگشت ایجاد پادکست هم‌زمان با ظهور رسانه پویا اصلا اتفاقی نیست.

 

  1. محتوا پویا است.

تصور نکنید که فقط وب‌سایت شما است که باید پاسخگو و پویا باشد. استراتژی آنلاین کلی شما (از جمله محتوا) باید بر پویا بودن تمرکز کند.

 

دیگر کار از راهنمایی گذشته است. همه دارند وقت و زمان بیشتری را روی پویا بودن صرف می‌کنند و قرار هم نیست این وضعیت را فقط به خاطر به دست آوردن محتوای سطح بالا تغییر دهند. بلکه فقط به مرحله بعدی می‌روند.

 

پس هر چیزی که ایجاد کردید باید پویا بودن را نیز به حساب آورده باشد. شکست در درک این به معنی این است که کسب‌و‌کار قرار است به صورت فزاینده‌ای افشا شده و نهایتا کار چندانی پیش نبرد.

 

بازاریابی محتوا یک تب زودگذر نیست، بلکه نقطه‌ای است که در آن بسیاری از موضوعات آنلاین به هم می‌پیوندند.

 

 

به عنوان یک موسس، شما باید بازاریابی محتوا را با چشم باز دنبال کنید و بفهمید چگونه می‌توانید این ابزار قدرتمند را به نفع خود کنترل کنید.

رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • هفت هدف تجاری بازاریابی محتوا: بازاریابی ربایشی دیگر جواب نمی‌دهد هفت هدف تجاری بازاریابی محتوا: بازاریابی ربایشی دیگر جواب نمی‌دهد + اینفوگرافیک پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: تفاوت در چیست؟ بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: تفاوت در چیست؟ پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • دانلود کتاب ۵۸ راهنمایی رسانه اجتماعی برای بازاریابی محتوا دانلود کتاب ۵۸ راهنمایی رسانه اجتماعی برای بازاریابی محتوا شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
  • هفت گام قبل از توزیع و نشر محتوا هفت گام قبل از توزیع و نشر محتوا یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵
  • ۱۴ منبع الهام‌بخش برای گزینش محتوا ۱۴ منبع الهام‌بخش برای گزینش محتوا یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵
  • چارچوب بازاریابی محتوا: مخاطب خاص چارچوب بازاریابی محتوا: مخاطب خاص یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده