عضویت ورود

هفت استراتژی بازاریابی اینترنتی

هفت استراتژی بازاریابی اینترنتی

 

کسب­‌وکار آنلاین و کسب‌و‌کار سنتی هر دو به استراتژی­‌های بازاریابی اینترنتی نیاز دارند. یک استراتژی اینترنتی جامع و کامل می­‌تواند به طور پایدار باعث راه‌اندازی فروش یا افزایش آن در کسب­‌وکار شود. بازاریابی اینترنتی نیاز به دانش رسانه اجتماعی، سئو، وبلاگ­‌ها، لیست­‌های ایمیل، بازاریابی و … دارد.

 

اگر در حال حاضر متوجه این عبارات نمی‌شوید، احتمالا می­‌خواهید بیشتر در مورد بازاریابی اینترنتی بیاموزید. اگر آماده راه‌اندازی کسب­‌وکار یا محصولی هستید پس باید تحقیقات انجام دهید، استراتژی بازاریابی آنلاین بسازید و آن را دنبال کنید، و البته در کنار آن قالب چاپی را نیز پیگیری کنید.

 

گام­‌های زیر را برای ایجاد استراتژی بازاریابی اینترنتی بخوانید

 

۱. رقبای خود را دریابید. فرایند فروش آن‌ها و استراتژی­‌های بازاریابی‌شان را بررسی و استراتژی­‌های گذشته و فعلیِ بزرگترین رقبای خود را شناسایی کنید. در نهایت متوجه خواهید شد چه چیز در بازار فعلی جواب می­‌دهد.

 

۲. بازار خود را بررسی کنید. تصمیم بگیرید آیا به بازار سهم کوچک تعلق دارید یا خیر. اگر چنین است مرکز استراتژی خود را بین همان جمعیت بنا کنید نه تمامی مصرف‌کنندگان اینترنت.

 

  • مشتری ایده‌ال خود را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید جمعیت هدف شما کدام است تا استراتژی خود را در راستای آن هدف تنظیم کنید. قسمت عمده بودجه بازاریابی آنلاین خود را به این جمعیت اختصاص دهید.

 

۳. استراتژی­‌های موفق بازاریابی رقبای خود را تقلید کنید. تحقیقات بازار شما باید بگوید چه تعداد از دنباله­‌روهای رقبا در فیسبوک‌اند، چه تعداد ایمیل ارسال می­‌کنند و چه تعداد در پست­‌های وبلاگ نظر می­‌دهند. این یعنی در مورد آن جمعیت خاص به‌خوبی جواب داده است و این تلاش­‌ها باید در صدر لیست استراتژی‌تان باشد.

 

همچنین بخوانید  چگونه پادکست بسازیم - درس پنجم - نرم افزار تخصصی ضبط و ویرایش صدا

۴. استراتژی بازاریابی اینترنتی چندوجهی ایجاد کنید. به منظور افزایش رسمیت یافتن برند‌تان، باید کمپین­‌های بازاریابی متعددی را یک­باره راه‌اندازی کنید. هرکدام از استراتژی­‌های بازاریابی زیر را باید در چند هفته بعد از شروع بررسی کنید:

 

  •  نام برند و تصویر خود را قبل از ارتباط با بازار هدف توسعه دهید. ­در دنیای بازاریابی امروزه، یک نام برند و تصویر به اندازه خود استراتژی مهم است. برند باعث شناخته‌شدن شما بین رقبا می­‌شود در نتیجه نام، عنوان تجاری، وب­‌سایت، سربرگ و برنامه کسب­‌و‌کار قبل از راه‌اندازی یک استراتژی برگزینید.

 

  • حساب­‌های رسانه اجتماعی بسازید و کسی را برای راه‌اندازی روزمره موارد جالب بگمارید. برای جذب دنبال­‌کنندگان، حساب­‌های رسانه اجتماعی و وبلاگ­‌ها باید پیوسته به­‌روزرسانی شوند.

 

  • مقالات سئو بنویسید یا کسی را استخدام کنید تا بنویسد. مقالات با کلمات کلیدی معروف که مربوط به محصول شما باشند، اما در کنار آن نکته­‌ای بگویند که به دیگران محصول شما معرفی شود. آن‌ها همچنین به وب­سایت شما کمک می­‌کنند در صفحه­‌های اول جست‌وجوی اینترنتی باشد. در هزینه کردن برای مقالات سئو خسیس نباشید، گوگل راهی برای فهرست کردن مقالات باکیفیت ایجاد کرده است.

 

  • لیست­‌های ایمیل را جمع­‌آوری کنید یا بخرید. افرادی که خرید می­‌کنند بیشترین ایمیل­‌ها را در این سال­‌ها جمع­‌آوری کرده‌اند. اگر ایمیل دریافت نکنید، می­‌توانید آن‌ها را از شرکت‌های بازاریابی یا بازارهای همسایه بخرید. یک لیست اولیه یا ماهیانه بفرستید که محصولات جدید را به‌روزرسانی کند.

 

  • ویدئویی از مصرف‌کننده‌گان محصولات خود، دستورالعمل‌ها یا قوانین محصولات خود بسازید. می­‌توانید این ویدئوها را از طریق وب­‌سایت خود، You Tube, Facebook یا دیگر مکان­‌ها قرار دهید تا توجه به سایت شما جلب شود.

 

  • خرید تبلیغات روی سایت، بازار شما را گرم می­‌کند. تصویر برند، ویدئوها و دیگر محصولات معرف خود را روی بنرهای تبلیغاتی قرار دهید. اگر مهارت برای طراحی آگهی خوب را ندارید، طراحی گرافیک استخدام کنید.

 

همچنین بخوانید  چطور از بروز چهار اشتباه در مورد شخصیت خریدار جلوگیری کنیم

۵. قابلیت پیگیری را برای همه کمپین‌­های خود تنظیم کنید. آسان­‌ترین راه برای این­ کار بخش تجزیه‌و‌تحلیل گوگل (گوگل‌ آنالیتیک) از طریق حساب اصلی گوگل شما است.

 

کمپینی برای هر وجه استراتژی خود بسازید که بتوانید بعدها به آن برگردید و ببنید کدام‌یک بازگشت سرمایه (ROI) بهتری دارند.

 

  •  خرید تبلیغات چاپی را در نظر داشته باشید، بازار شما را جذاب می­‌کند. پس در زمان مشابه مانند کمپین، بازاریابی اینترنتی را راه‌اندازی کنید. این تبلیغ را با خرید نام دامنه مشابهی دنبال کنید که به سایت شما مسیردهی شده است. اجازه دهید کمپین گوگل آنالیتیک موفقیت تبلیغ چاپی شما را در مقایسه با بازاریابی اینترنتی از طریق دامنه دیگر دنبال کند.

 

۶. کمپین خود را در فاصله چند روز یا هفته راه‌اندازی کنید. اگر روش شما نیاز به ارتباط با مشتریان دارد، سازگار باشید. سفارش‌های خود را در سریع­‌ترین زمان ممکن پیگیری کنید تا بررسی خوبی از وب­‌سایت خود و دیگر بازارها داشته باشید.

 

۷. بازگشت سرمایه خود را ارزیابی کنید و استراتژی­‌های موفق را تکرار کنید، اگر و تنها اگر محصول جدیدی راه‌اندازی کردید. برخی کمپین­‌ها در حال انجام هستند و شما می‌‌توانید آهسته و پیوسته دنبال‌‌کنندگان خود را افزایش دهید.

Haviweb

“حاوی وب” ناشر دیجیتال و برگزار کننده دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ.

  • هفت گام قبل از توزیع و نشر محتوا هفت گام قبل از توزیع و نشر محتوا یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵
  • چارچوب بازاریابی محتوا: کانال‌ها چارچوب بازاریابی محتوا: کانال‌ها یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی ، بازاریابی محتوا ، آموزش و تولید کتاب ، فایل ویدئویی و پادکست بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی (Content Marketing: Blogs)+ویدئو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • محتوای عالی از پرسش های عالی شروع می شود: نکاتی برای پرسش سوالات درست محتوای عالی از پرسش های عالی شروع می شود: نکاتی برای پرسش سوالات درست یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوا ، آموزش و تولید کتاب ، فایل ویدئویی و پادکست راهنمایی برای ایجاد محتوا، به شکلی که مخاطبان می‌پسندند پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • سه پرسش اساسی که باید قبل از راه‌اندازی بازاریابی محتوای شرکتی از خود بپرسیم، بازاریابی محتوا ، آموزش و تولید کتاب ، فایل ویدئویی و پادکست سه پرسش اساسی که باید قبل از راه‌اندازی بازاریابی محتوای شرکتی از خود بپرسیم پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code