عضویت ورود

۵ استراتژی محتوا که همیشه کارساز خواهند بود

پنج استراتژی محتوا که همیشه کارساز خواهند بود

 

با توجه به تحقیق انجام شده توسط Demand Gen Report، حدود ۴۷ درصد از خریداران B2B، قبل از درگیر شدن با یک فروشنده سه تا پنج محتوا را مورد استفاده قرار می‌دهند. با این حال، بیش از ۷۰ درصد از بازاریابان از کمبود استراتژی محتوای کامل و درست رنج می‌برند.

 

شما چطور؟ آیا شما هم بخشی از آن آمار هستید؟ اگر هستید، پس فقط پول خود را دور نریخته‌اید، بلکه عملا آن را دودستی به رقیبان‌تان تقدیم کرده‌اید.

 

حقیقت این است که داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای بادوام برای کسب‌و‌کار هیچ‌گاه به این اندازه مهم نبوده است. مشکل اینجاست که با وجود این‌همه اطلاعات آنلاین، گیج شدن و شکست خوردن کار ساده‌ای است.

 

نگران نباشید. ما همه در چنین شرایطی بوده‌ایم. اینجا پنج استراتژی بازاریابی محتوا را می‌بینیم که همیشه کارساز خواهند بود.

 

استراتژی محتوا

 

  1. محتوای معتبر بنویسید

 

اینترنت دائم در حال تکامل است.

 

روزگاری می‌توانستید یک دسته سیاهی‌لشکر  ایجاد کنید که مشتاق پست ۴۰۰ کلمه‌ای بعدی شما باشند. امروز دیگر این وضعیت ملاک نیست. حقیقت این است که اگر نتوانید محتوایی ایجاد کنید که طبق گفته برایان دین، موسس Backlinko «فوق‌العاده عالی و خفن» باشد، پس دارید وقت خود را تلف می‌کنید.

برای آگاه و هوشیار بودن در بازار شلوغ امروز، باید محتوای معتبر بنویسید – محتوایی که نه‌تنها جامع و کامل و دارای تحقیقات و منابع کامل باشد، بلکه شما را تبدیل به یک منبع موثق در آن زمینه کند.

 

  1. قطعات محتوایی تازه و به‌روزشده بنویسید

 

اگرچه محتوای کامل و جامع و دارای تحقیقات و منابع کامل مهم‌اند، اما برای به دست آوردن برتری نسبت به رقیبان کافی نیستند. شما به محتوایی نیاز دارید که به‌روز و با علایق خوانندگان شما مرتبط باشد.

 

با محتوای تازه و به‌روز شده، وبلاگ شما به افزایش رتبه در صفحات نتایج موتور جست‌وجوی گوگل (SERP ها) ادامه می‌دهد. این محتوا باعث می‌شود ترافیک بیشتری به سمت سایت شما روانه شود و سرنخ‌های زیادی برای کسب و کار شما ایجاد می‌کند.

 

برای انجام این کار، باید محتوایی بنویسید که برای تازه‌کاران مناسب، کارا و قابل درک باشد (شماره ۳ را ببینید). مهمتر اینکه، باید دائم آن را متناسب با تغییرات بازار به‌روزرسانی کنید.

 

اگر زحمت بیشتری بکشید، گوگل هم پاداش آن را می‌دهد.

 

  1. با زبان ساده و قابل درک بنویسید

 

سال‌ها پیش، Copywriter Robert Bly برای کتابی که در مورد مدیریت اجرایی می‌نوشت، با ۱۰۰ مدیرعامل مصاحبه کرد. او می‌خواست بداند: آیا افراد موفق از کلمات قلمبه‌سلمبه‌ و زبان پیچیده و سخت استفاده می‌کنند یا مثل من و شما صحبت می‌‌کنند؟ چیزی که باعث شگفتی Bly شد این بود که فهمید آن‌ها دقیقا به زبان ساده روزمره سخن می‌گویند.

 

همیشه هنگام نوشتن وسوسه‌ای وجود دارد که سعی کنیم از نویسندگان بزرگ زمان خود تقلید کنیم. این کار را نکنید. شما قرار نیست برای همکاران خود چیزی بنویسید، بلکه قرار است برای مشتریانتان بنویسید.

 

وقتی محتوای همیشه تازه و زنده و معتبر می‌نویسید، سعی کنید از زبان ساده و قابل فهم (به‌خصوص اگر موضوع پیچیده‌ای باشد) استفاده کنید. دست خوانندگان خود را بگیرید و قدم‌به‌قدم آن‌ها را در طول موضوع همراهی کنید. اگر اینطور باشید خوانندگان‌تان از شما ممنون خواهند شد.

 

  1. روی یک ایده بزرگ تمرکز کنید

 

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم. تصور کنید شما الان نسبت به آخرین پادشاه فرانسه به منابع بیشتری دسترسی دارید. با این حال، علی‌رغم این مزیت، ما هنوز هم از کمبود دانش رنج می‌بریم.

 

خوانندگان شما می‌دانند باید چه کار کنند، اما کاری را که می‌دانند باید انجام دهند را انجام نمی‌دهند، چون گیج شده‌اند.

 

آن‌ها به ۱۰ راه میان‌بر برای برطرف کردن مشکلی که با آن مواجه‌اند نیاز ندارند. آن‌ها همین الان هم به اندازه کافی سرشان شلوغ است. آیا فکر می‌کنید خوانندگان شما وقت امتحان کردن و به‌کار گرفتن تمام توصیه‌هایی را که در هر پست وبلاگی می‌خوانند، دارند؟ البته که ندارند.

 

آن‌ها، مثل هرکس دیگری، سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌حل را برای مشکلشان می‌خواهند – یک ایده‌ بزرگ که دقیقا توضیح دهد باید چه کاری را چه موقع و چگونه انجام دهند.

 

به خوانندگان خود چیزی را که می‌خواهند بدهید. وقتی این کار را انجام دهید، دیگر این ایده بزرگ نخواهد بود که باعث پیروزی شما می‌شود، بلکه خود شما عامل موفقیت خواهید بود.

 

  1. با افراد موثر در زمینه و رشته خود ارتباط داشته باشید و همکاری کنید

 

اگر شما هم مثل بیشتر موسسان شرکت‌ها باشید، پس احتمالا عبارت «همکاری با افراد موثر» را شنیده‌اید.

 

این نکته که باید با مقامات موجود در زمینه و رشته خود ارتباط برقرار کنید یک راز نیست بلکه یکی از موثرترین روش‌های حداکثرسازی پیام‌رسانی کسب‌و‌کار، افزایش‌دهنده دامنه اعتبار و دسترسی به افراد بیشتر در زمان کمتر است.

 

البته مشکل اینجاست که بسیاری از مالکان کسب‌و‌کار، پیدا کردن فرد موثر را یک تلاش جانبی و ثانویه تلقی می‌کنند، نه یک همکاری مشترک که به مرور زمان پرورش می‌یابد. تاثیر و نفوذ زیاد با یک بار دسترسی و همکاری با متخصصان حاصل نمی‌شود، بلکه با توسعه یک ارتباط خالص و حقیقی با متخصصان رشته و زمینه شما حاصل می‌شوند ـ ارتباطی که بر پایه اعتماد متقابل و حسن‌نیت برقرار شده باشد.

 

مهم نیست در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، بازاریابی محتوا در کنار شماست. یکی از موثرترین روش‌هایی که می‌توانید با آن کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید.

 

بازار دائما در حال شلوغ‌تر شدن است، برای شنیده شدن لازم نیست بلندتر فریاد بزنید، بلکه باید افرادی را بیابید که مشتاق شنیدن صدای شما باشند.

رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • پنج تیپ شخصیتی که در تیم ارتباطات دیجیتالی خود به آن‌‌ها نیاز دارید پنج تیپ شخصیتی که در تیم ارتباطات دیجیتالی خود به آن‌‌ها نیاز دارید دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
  • چگونه یک کپی‌رایتر بازاریابی باشیم چگونه یک کپی‌رایتر بازاریابی باشیم دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵
  • دوره اصول و مبانی بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing Basics) + ویدئو دوره اصول و مبانی بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing Basics) + ویدئو جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
  • دوره وبلاگ‌نویسی برای کسب‌و‌کار خود (Blogging for Your Business)+ ویدئویی دوره وبلاگ‌نویسی برای کسب‌و‌کار خود (Blogging for Your Business)+ ویدئویی شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
  • چارچوب بازاریابی محتوا: مخاطب خاص چارچوب بازاریابی محتوا: مخاطب خاص یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • دانلود کتاب «برنامه بازاریابی محتوای خود را راه‌اندازی کنید» جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده