عضویت ورود

چگونه یک وبلاگ نویس خوب باشیم

چگونه یک وبلاگ‌نویس خوب باشیم

منتشر شده توسط haviweb

چگونه یک وبلاگ‌نویس خوب باشیم

 چگونه یک وبلاگ‌نویس خوب باشیم

 

 

وبلاگ­‌نویسی کار بسیار مفرحی است، اما اگر کسی به وبلاگی سر نزند، سریع قدیمی می‌شود. رساندن وبلاگ به صدر لیست موتورهای جست‌وجو با عبارات کلیدی اصلی شما، باید هدف‌تان‌در ایجاد ترافیک باشد. به خاطر داشته باشید این فرایند زمان‌­بر است، اما شدنی است.

 

 

  • شروع یک وبلاگ

 

  • جست‌وجوی وبلاگ خود را ساده کنید

 

  • محتوای هوشمند و در دسترس ارائه کنید

 

  • ارتقای وبلاگ
  • تعامل با خوانندگان

 

   شروع یک وبلاگ

 

۱. یک وبلاگ بسازید. اگر وبلاگ ندارید، قدم اول انتخاب یک سایت سرویس‌دهنده‌ی وبلاگ خوب است. سایت‌های بسیاری وجود دارد مانند بلاگر, میهن‌بلاگ, بلاگفا  و بلاگکه می‌توان از میان آن‌ها انتخاب کرد. پیشنهاد ما به شما این است که یکی را انتخاب کنید. اگر ویژگی‌­های ارائه‌شده رضایت شما را جلب نکرد، سراغ دیگری بروید، گزینه­‌های بی‌شماری وجود دارند، برخی رایگان هستند و برخی نه.

 

  • بهترین انتخاب استفاده از وبلاگ مستقل برای خودتان است که با صرف هزینه کمی می‌توانید دامنه و فضای اختصاصی خود را داشته باشید و با سیستم مدیریت محتوای رایگان ووردپرس به‌راحتی سایت خود را مدیریت کنید.

 

۲. موضوعی برگزینید که علاقه وافری به آن دارید. حتی اگر به موضوعی علاقه ندارید، نوشتن در مورد زندگی روزانه شما می‌­تواند برای خواندن مناسب باشد، البته بستگی دارد به کلامی که به‌کارمی‌­برید. اگر قرار است وبلاگی در مورد روزمرگی خود بنویسید، آن را جذاب کنید. افراد به دنبال داستان خنده‌­دار یا نظرات شما در مورد موضوعات بحث­‌برانگیزند. با استفاده از عکس، تجربه خواندن متن خود را افزایش دهید و خوانندگان را بیشتر تشویق کنید.

 

۳. بسیار مطالعه کنید. این به معنی ساده یعنی مطالب وبلاگ‌نویسان دیگر را بخوانید که به شما در بهبود مهارت نوشتاری کمک می‌کند و در معرض روش‌های جدید نوشتن قرارتان می‌دهد. شما باید همیشه دانش‌آموز و آماده فراگیری باشید. شما می‌توانید در مورد مطالب موردعلاقه‌ خود مطالعه کنید.

 

جست‌وجوی وبلاگ خود را ساده کنید

 

۱. وبلاگ خود را طراحی کنید. اگر در مورد مد، سفر یا غذا وبلاگ می‌‌نویسید، پس می­‌توانید موضوعات جالبی انتخاب کنید که خوانندگان را جذب می‌کند. سعی کنید طراحی ساده، دارای سبک و تخصصی داشته باشید.

 

۲. در مورد بهینه‌­سازی موتور جست‌وجو بیاموزید (سئو). اصول اولیه این است که بدانید بر چه کلمات کلیدی تمرکز دارید. این‌ها موارد جست‌وجو شده دیگران در موتورهای جست‌وجو است. و اینکه ممکن است وبلاگ شما را بیابند. برخی از این این کلمات کلیدی بیشتر از بقیه جست‌وجو شده‌اند، پس بهتر است در نهایت یکی را انتخاب کنید که اغلب جست‌وجو شده‌اند. در ذهن داشته باشید این‌ها اغلب نسبت به آنچه کمتر جست‌وجو می‌شود رقابتی‌تر هستند اما پا پس نکشید، شاید شانس یارتان باشد.

 

۳. تلاش خود را بر این کلمات کلیدی متمرکز کنید. ­بزرگ‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید که رسیدن به آن بیشتر طول می­‌کشد، معادل سه‌چهارم عبارات اضافی که تلاش در رتبه­‌بندی آن‌ها را دارید. آن‌ها باید همه به هم شبیه باشند. پس قرار است این کلمات کلیدی را در هر مطلب وبلاگ به‌کار ببرید که در نتیجه ترکیبات گوناگونی از آن می­‌سازید. همیشه در مطالب خود بر یک کلمه تمرکز داشته باشید و دیگر کلمات را در صورتی درگیر کنید که معنا پیدا کنند. زمانی که بر کلمات کلیدی مشابه تمرکز دارید موتورهای جست‌وجو شما را بالاتر رتبه­‌بندی می­‌کنند زیرا وبلاگ به طور فشرده و مرتبط در راستای هدف شما سمت‌و‌سو دارد.

 

۴. تلاش کنید لینک‌­های مرتبط با صفحه اصلی و مطالب جداگانه خود داشته باشید. شما می­‌توانید با نوشتن مقاله و ثبت در دایرکتوری‌­ها، نوشتن مطالب مهمان در وبلاگ­‌های پر ترافیک، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و خرید لینک (در این روش بسیار دقیق عمل کنید) این لینک‌ها را داشته باشید.

 

 

چگونه یک وبلاگ‌نویس خوب باشیم

تامین محتوای هوشمند

 

۱. مطالب و محتوا را در طول زمان نشان دهید. به‌نظر می‌رسد گوگل به دامنه­‌هایی علاقه دارد که طی زمان رشد کرده‌­اند و مکان خوبی برای بازدیدکنندگان خواهند بود. به یاد داشته باشید هدف گوگل (و دیگر موتورهای جست‌وجو) تامین بهترین تجربه ممکن برای افرادی است که در جست‌وجوی چیزی هستند. اگر وبلاگ شما به‌خوبی با موارد جست‌وجو شده تطابق داشته باشد رتبه‌بندی و باقی ماندن در لیست برای شما ساده‌­تر خواهد بود.

 

۲. بر موضوع خود باقی بمانید. اگر در مورد موسیقی وبلاگ می­‌نویسید، پس در مورد  فوتبال یا دیگر موارد مطلب ننویسید. اگر بر موضوع خود باقی نمانید نگرش بازدیدکنندگان در مورد وبلاگ شما تغییر خواهد کرد.

 

۳. مطالب خود را منحصربه‌فرد کنید. از مطالب خود چیزی بسازید که در وبلاگ‌های دیگر پیدا نشود. سعی کنید قالب خود را تغییر دهید. همچنین سعی کنید مطالب‌تان را سازمان‌دهی کنید. هرچه مطلب شما بهتر سازمان‌دهی شود، بهتر به‌نظر می‌رسد. و هرچه مطلب‌تان بهتر به‌نظر برسد وبلاگ‌تان شمایل بهتری خواهد داشت.

 

  • مطمئن شوید که همیشه محتوای جذابی ارسال می‌­کنید. محتوای بهتر، وبلاگ را جذاب­‌تر خواهد کرد، و در نتیجه افراد بیشتری جذب وبلاگ‌تان خواهند شد. هیچ‌چیز بهتر از دریافت لینک­‌های رایگان نیست، زیرا بدین معنی است که افراد حرفه‌ای شما را دوست داشته‌اند. ذهن خود را بر بخش سئو مطالب متمرکز کنید، اما همچنین به خاطر داشته باشید که شما نهایتا خوراک موردنظر افراد را در سهم مربوط به خود تامین می­‌کنید. اگر آن‌ها دوست داشته باشند، موتورهای جست‌وجو نیز شما را دوست خواهند داشت.

 

ارتقای وبلاگ 

 

۱. وبلاگ خود را ارتقا دهید. راه‌­های زیادی برای ارتقای وبلاگ‌تان وجود دارد.

 

  • از بسترهای رسانه اجتماعی مختلف استفاده کنید.

 

  • به مطلب خود تگ اضافه کنید. این باعث نشان دادن مطالب شما در موتورهای جست‌وجویی از جمله گوگل می‌­شود.

 

  • لینکی به سایت خود در امضای تالار گفت‌وگو اضافه کنید. یکی بودن موضوع تالار گفت‌وگو و وبلاگ شما بهتر است. اطمینان حاصل کنید که در تالار گفت‌وگو هم همان مطلب را می‌‌فرستید.

 

  •  با وبلاگ‌های دیگر تبادل لینک کنید. چرخش وبلاگی ایجاد کنید.

 

۲. مدتی تنفس اعلام کنید. البته هر هفته این توقف را ایجاد نکنید.

 

تعامل با خوانندگان 

 

۱.وبلاگ‌­نویس پاسخ‌گویی باشید.زمانی که خواننده نظری می‌­دهد، یعنی به تعامل با شما و گرفتن بازخورد علاقه­‌مند است. اگر او را ندید بگیرید، ریسکی است که احساس عدم قدردانی داشته باشد و دیگر مطالب شما را نخواند.

 

۲. زمانی که خوانندگان برای مطالب شما نظر می­‌دهند، وظیفه اصلی‌تان پاسخگویی و در تعامل بودن با آن‌هاست. این نشانه‌ی احترام و توجه‌تان به مخاطب مطالب‌تان است. همیشه به نظرات خوانندگان پاسخ دهید تا آن‌ها احساس نکنند نادیده گرفته شده‌اند.

 

۳. تشویق کنید تا خوانندگان با شما تعامل داشته باشند. راه‌های زیادی برای انجام این کار دارد مانند پرسش­نامه، نظرسنجی، آزمون یا حتی مسابقه.

رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • ۸استراتژی تولید محتوا در سال ۲۰۱۷ شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
  • ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵
  • چگونه پادکست بسازیم چگونه پادکست بسازیم سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵
  • هفت گام قبل از توزیع و نشر محتوا هفت گام قبل از توزیع و نشر محتوا یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵
  • مردم را جای شخصیت‌های بازاریابی محتوا بگذارید: در ۱۰ مرحله آسان مردم را جای شخصیت‌های بازاریابی محتوا بگذارید: در ۱۰ مرحله آسان یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی بازاریابی محتوا، گرایش وبلاگ‌نویسی (Content Marketing: Blogs)+ویدئو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده