عضویت ورود

چگونه یک صفحه هدف را بهینه‌سازی کنیم

چگونه یک صفحه هدف را بهینه‌سازی کنیم

 

یک صفحه هدف، پلی میان پیام بازاریابی و مخاطب و همچنین عامل فعال بودن بازدیدکننده در سایت است. اساسا، این اولین تاثیر سازمان شما بر جامعه آنلاین است. در بازار امروز، اولین تاثیرات به‌سختی اتفاق می‌افتد، به‌خصوص زمانی که تنها با یک کلیک، از رقابت عقب می­‌مانید. این گفته قدیمی که «برای ایجاد اولین تاثیر خوب شما تنها یک شانس دارید» حقیقتی را بیان می­‌کند ـ آن را از دست ندهید. اینجا گام‌های سریع و آسانی عنوان شده است تا صفحه هدف شما انتظارات مشتری را برآورده کند.

 

گـام‌ها

 

۱. اگر عاملی مانع دیده شدن صفحه شما می­‌شود آن را تعیین کنید. قانون امروز این است که حتی یک کاربر Pentium I-586 با اتصال به مودم بتواند صفحه هدف شما را ببیند و فرایند CTA را تکمیل کند. آیا می­‌تواند؟ ظاهر صفحه را با مرورگرهای مختلف چند بار چک کنید، به ویدئو و فلش دقت خاصی داشته باشید، این تنها عامل حواس‌پرتی نیست بلکه موانع اضافی برای کاربر ایجاد می­‌کنند. دکمه­‌های اشتراک‌گذاری رسانه اجتماعی در صفحه هدف نیز مانع هستند. سعی کنید آن‌ها را حذف کنید یا در پانوشت نگه‌هاش دارید.

 

۲. در نظر داشته باشید چقدر ترک کردن صفحه سخت است یا عوامل جانبی وجود دارد. عناوین را چک کنید. همیشه عنوان عالی نمی­‌شود اما مثال‌های بدی از آن وجود دارد. بیشتر کاربران کمتر از چند ثانیه تصمیم می­‌گیرند صفحه اصلی شما را ترک کنند یا در آن بمانند. عنوان شما باید توجه کاربر را به‌سرعت جلب کند و او را متقاعد به خواندن کند. برخلاف ناوبری وب­سایت­‌های رایج، در صفحه اصلی باید به شکلی باشد که خروج کاربر را سخت کند. ناوبری در صفحه هدف، گزینه­‌های خروج بیشتری ارائه می­‌دهد و به میزان تبدیل (میزان یا نرخ تبدیل مربوط به جذب مشاهده‌کننده به‌عنوان مخاطب همیشگی سایت) صدمه می­‌زند. دلیل دیگر حذف ناوبری استاندارد، کنترل بهتر محتوای قابل مشاهده و تعامل با بازدیدکننده است.

 

همچنین بخوانید  چارچوب بازاریابی محتوا: مخاطب خاص

۳. اگر صفحه بهم‌ریختگی دارد مشخص کنید. توصیه می­‌شود هر بهم‌ریختگی در صفحه هدف حذف شود. اگرچه این بهم­‌ریختگی اجتناب‌ناپذیر است، حداقل مطمئن شوید مانع CTA نمی­‌شود – همه اجزای مهم را بالای آن تا نگه دارید. علاوه بر این، داشتن چند CTA در یک صفحه بلامانع است، تا زمانی که CTA اصلی در بالای بهم‌ریختگی قرار داشته باشد.

 

۴. مراقب جمع­‌آوری اطلاعات غیرضروری باشید. فرم­‌های ضعیف با طول غیرمنطقی، به طور شگفت­‌آوری هنوز در صفحات هدف رایج هستند. کاربر را در ذهن داشته باشید و فرم­‌های خود را برای بهترین تجربه کاربری بهینه کنید. هر قسمت فرم را ارزیابی کنید تا ضرورت اطلاعات مورد تقاضا را تعیین کنید. برای بهبود فرم، اجازه دهید:

 

  • نشانگر برای ورود اطلاعات بعد از تکمیل قسمت فعلی، خود به قسمت بعد برود؛

 

  • کاربر بتواند بین قسمت­‌ها حرکت کند؛

 

  • قسمت­‌ها در صورت امکان خودکار تکمیل شوند.

 

چگونه یک صفحه هدف را بهینه‌سازی کنیم 

 

۵. میزان فضای خالی موردنیاز در صفحه را در نظر بگیرید. مطالعات نشان داده است فضای خالی تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و پیام­‌های کلیدی خودنمایی می­‌کنند. صفحه هدف شما باید همین­ کار را انجام دهد. هر المان صفحه را برای سهم مربوط به میزان تبدیل کاربر ارزیابی کنید. اگر نیاز ندارید پیغامی در اطراف نمایان شود، آن را حذف کنید. ممکن است به نظر برسد هرچه بیشتر باشد بهتر است. اما یک قدم به عقب برگردید و فکر کنید، آیا واقعا بهتر است؟ کاربران خود را با انبوه داده مواجه نکنید.

 

۶. افزودن توصیفات و لینک به سیاست حفظ حریم خصوصی در صفحه را در نظر بگیرید. توصیف‌ها و سیاست­‌های حفظ حریم خصوصی به ایجاد سطوح اعتماد موردنیاز برای کسب ­وکارهای آنلاین امروزی کمک می­‌کنند. آیا از وب­‌سایتی بدون این اطلاعات اقدام به خرید می‌کنید؟ علاوه بر این، اگر هرگونه جایزه یا انواعی دیگر از به رسمیت شناختن داشته باشید، صفحه هدف شما، مکان فوق‌العاده برای برجسته کردن آن‌ها و ارتقای اعتبارسنجی شرکت­‌های بزرگ است.

 

همچنین بخوانید  روش سریع برای بهینه سازی مجدد محتوای ناکارآمد و هدایت ترافیک بیشتر ( بخش دوم )

۷. برای کاربر ساده‌سازی کنید. همه دکمه‌های صفحه باید بزرگ، کاملا رنگی و بالای صفحه قرار گرفته باشند. امتحان کنید کدام رنگ و ابعاد بهترین کارکرد را دارند اما یادتان باشد گام‌های کوچک بردارید و هرچیز را در یک زمان و جداجدا تست کنید وگرنه متوجه نمی‌­شوید دقیقا کدام­یک کارکرد جادویی دارد.

 

۸. زمان موردنیاز برای بارگذاری صفحه را تحلیل کنید. صفحاتی که بارگذاری آن‌ها طول می­‌کشد، موجب نرخ تبدیل کم و در نتیجه «به ندرت آنجا بودن» کاربر، تجربه کاربری ضعیف و نمره کیفی پایین گوگل می­‌شوند. از ابزاری برای اندازه‌­گیری زمان بارگذاری استفاده کنید و مطمئن شوید کمتر از ۵/۷ ثانیه طول می­‌کشد. برای شروع، می­‌توانید از بینش‌های سرعت صفحه گوگل و ابزار تست سرعت وب­‌سایت Pingdom استفاده کنید و گلوگاه‌ها (عامل ایجاد بیشترین افت سرعت) را تحلیل کنید و آن‌ها را برای کاهش زمان بارگذاری تنظیم کنید.

 

۹. اثر استفاده از عکس در صفحه را بررسی کنید. تصاویر می‌توانند بیشترین عامل افزایش بازدید در هر صفحه به‌خصوص در صفحه‌های هدف باشند. از تصاویر حرفه­‌ای در کنار آماتور استفاده کنید. یک تصویر باید پیام‌های شما را برساند و کل صفحه را تخصصی‌تر نشان دهد.

 

۱۰. مطمئن شوید که صفحه‌های هدف شما توسط اسپایدرهای موتور جست‌وجو منع نمی‌شوند. اگر صفحه‌های هدف متعدد را نسبت به هم با تغییراتی کم در متن ایجاد کنید، هوشمندانه است مطمئن شوید این صفحات از اسپایدرهای موتور جست‌وجو دور بمانند. به منظور ممانعت از جریمه محتوای تکراری موتورهای جست‌وجو، برای صفحه هدف خود به منظور نمایه­‌سازی هدف کلی بسازید، اما از robots.txt یا متاتگ روبات­‌ها برای حذف دیگر صفحات استفاده کنید.

Haviweb

“حاوی وب” ناشر دیجیتال و برگزار کننده دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ.

  • ۷ راه برای ایجاد ایده های محتوای وبلاگ با استفاده از تجزیه و تحلیل وب ۷ راه برای ایجاد ایده های محتوای وبلاگ با استفاده از تجزیه و تحلیل وب سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵
  • آموزه های داستان سرایی برند از پروژه محتوای ۲۰/۲۰ آموزه های داستان سرایی برند از پروژه محتوای ۲۰/۲۰ چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵
  • بهبود بازاریابی محتوای مهم ترین چیزی که لازم است برای بهبود بازاریابی محتوای خود بدانید شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵
  • کپی رایتینگ ، کپی رایتر کپی رایتینگ چیست ؟ و به چه کسی کپی رایتر می گویند؟ یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶
  • بازاریابی محتوا، آموزش و تولید کتاب ، فایل ویدئویی و پادکست بازاریابی محتوا کلید رشد برند شخصی شما است یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵
  • ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code