عضویت ورود

چگونه هزاران مخاطب در اینستاگرام جذب کنیم

 چگونه هزاران مخاطب در اینستاگرام جذب کنیم

 

می­ خواهید ۱۰۰۰ مخاطب در اینستاگرام داشته باشید؟ مشکلی نیست! بدست آوردن هزاران مخاطب نیز ساده است، به شما می­گوییم چطور. اولین چیزی که نیاز دارید تنظیم حسابی با زمینه خاص یا در راستای هدف شما است. دوم، باید عکس­های زیبا، جذاب و خنده­ دار بگیرید و بیاموزید چگونه آنها را به درستی تگ کنید. سوم – و مهم­ترین کار- باید حقه­ های هوشمندانه بیاموزید تا آنچه تعداد سرسام ­آوری مخاطب به دنبال دارد تبادل کنید! در نتیجه در ادامه با قدم ۱ شروع می­کنیم که # معروف شدن در اینستا را بدست آوریم!

  • دنبال کردن سریع
  • حساب شما
  • تگ کردن
  • عکسهای شما

دنبال کردن سریع

۱- لایک­ کردن عکس­ها را شروع کنید. یکی از بهترین راه ­ها برای بدست آوردن مخاطب، اصطلاحا لایک کردن عکس­ها است (علامت قلب شکل زیر عکس­ها را کلیک کنید تا به لیست علاقه­ مندی­ های شما اضافه شود) – هر تعداد که ممکن است. در صفحه اصلی خود پایین بیایید و برخی از عکس­های دوستان خود یا همه آنها را لایک کنید. امیدواریم افرادی که شما را دنبال نمی­ کنند از این ببعد شما را دنبال کنند.

 

  1. به صفحه “explore” بروید و نگاهی به عکس­ های محبوب روز بیاندازید. برخی یا حتی همه آنها را لایک کنید، این حساب­ها مخاطبان زیادی دارند و شاید برخی از آنها نیز شما را دنبال کنند.
  2. سپس، با استفاده از هشتگ به دنبال عکس افراد، اشیا یا مکان­ هایی بگردید که علاقه دارید. مثلا اگر به عکس های برج ایفل علاقه دارید، #paris یا #latoureiffel یا حتی #eiffeltower را تایپ کنید. هر تعداد عکس که می­توانید لایک کنید.
  3. به عنوان گزینه سوم و آنچه افراد علاقه­ مند به داشتن مخاطب زیاد در سریع­ترین زمان انجام می­ دهند، جستجوی برخی از معروف ترین هشتگ­ها است مانند #followme #like4like #instadaily.
  4. این­کار را با تگ­های مختلفی انجام دهید تا هزاران عکس را لایک کنید. ممکن است بنظر زیاد برسد اما اگر این کار را هرروزه انجام دهید قطعا تعداد مخاطبان شما به سرعت بالا می­رود — هدف خود را برای بدست آوردن هزاران مخاطب قاطعانه تنظیم کنید.

 

۲- نظر دادن زیر عکس افراد را شروع کنید. نه تنها لایک کردن عکس افراد بلکه باید نظر دادن را نیز آغاز کنید.

 

  1.  این بیشتر موجب برقراری ارتباط با خود شخص می­شود و افراد با نظرات خوب شما تحت تاثیر قرار می­گیرند تا اینکه تمایل داشته باشند شما را دنبال کنند!
  2. قطعا نمی­ توانید زیر همه عکس­ هایی که لایک کرده ­اید نظر بدهید اما تا هر تعداد که ممکن است تلاش خود را انجام دهید. لازم نیست در حد مقاله باشد – چیزی به سادگی “چه عکس خوبی!” یا “عاشق این عکس شدم” می­تواند کارگشا باشد.
  3. البته، حتی نظرات شخصی بیشتر نیز می­تواند موثر باشد – چیزی مانند “من واقعا نورپردازی این عکس را دوست دارم – کار خوبی کردی!” یا “موهای شما را دوست دارم-کاش می­ توانستم کاری کنم که مثل شما شود!”. به یاد داشته باشید افراد علاقه ­مند به تمجید همه ­جا وجود دارند.

 

۳- نظرات، سوالات یا CTA به عکس­های خود اضافه کنید. اگرچه در اینستاگرام ۹۰% تصویر است اما قدرت جادوی کلمات را فراموش نکنید. همچنین زیرنویس کردن عکس­های خود با نظرات خنده ­دار، هوشمندانه یا منحصربفرد یا حتی پرسیدن سوال به شکلی خلاقانه که مخاطبان شما را درگیر کند و افراد جدید جذب شوند.

 

  1. توضیح کوتاهی در مورد موضوع عکس یا اثر الهام ­بخش آن بدهید. یا به سادگی بیان کنید عکس مربوط به کجاست. با چند جمله مختصر آن را وصف کنید – افراد تنبل هستند و شاید اگر بلند باشد از خواندن آن منصرف شوند.
  2. سوالاتی بپرسید تا افراد به نظر دادن در مورد مطالب شما تشویق شوند. این می­ تواند چیز ساده ای باشد مثل تصویری از کافه جدیدی در شهر با یک سوال، “کسی تا به حال به اینجا رفته است؟” یا حتی عکسی با دو جقت کفش که بپرسید کدام را بهتر است امروز بپوشید.
  3. از CTA در مطالب خود استفاده کنید. مثلا اگر عکسی از گربه با بینی عجیب گذاشتید بگویید “می­خواهم همه گربه­ های دیوانه شما را ببینم — از هشتگ #گربه استفاده کنید. این مخاطبان شما را به عکس گرفتن و استفاده از هشتگ تشویق می­کند.

 

 

۷۴

 

۴- منظم مطلب ارسال کنید اما نه اغلب اوقات. شما اگر عکس و مطلب نگذارید نمی­ توانید از افراد انتظار داشته باشید شما را دنبال کنند، پس فعال بودن در اینستاگرام برای هماهنگی با روند فعلی لازم است.

 

  1. بین ۱ تا ۳ عکس در روز بگذارید، باید مخاطب را به شکلی درگیر کند که همیشه چیزی در صفحه شما برای بروزرسانی وجود دارد.
  2. قطعا شما نباید عکس­ های خود را تنها برای عکس گذاشتن (خالی نبودن عریضه) بگذارید – باید زیبا و منحصربفرد باشند. نکاتی برای گرفتن عکس خوب در بخش ۴ زیر ارائه شده است.
  3. روزانه عکس ­های خیلی زیادی نگذارید بیش از یک عکس را نیز در یک زمان در صفحه خود نگذارید. این می­تواند بخش بروزرسان مخاطبان شما را شلوغ کند که خیلی از افراد علاقه­ ای ندارند و اگر دیگران از مطلب­ گذاری پیوسته شما خسته شوند احتمالا دیگر شما را دنبال نکنند.

 

۵- در زمان مناسبی از روز مطلب بگذارید.­ شما ممکن است جالب­ترین، خنده­  دار ترین و قشنگ­ترین تصویر را تا بحال گرفته باشید اما اگر در زمان مناسبی از روز که کسی آنلاین نیست بگذارید افراد بازدیدکننده را محدود می­ کنید و به طور قابل توجهی شانس بدست آوردن مخاطب را از دست می­دهید.

 

  1. در مورد مخاطبان و الگوهای آنها فکر کنید – بیشتر افراد اینستاگرام خود را صبح قبل از مدرسه یا کار و در عصر زمان استراحت در منزل، یا زمان توقف در قطار یا ترافیک چک می­کنند.
  2. بنابراین، اگر در این زمان­ ها (در منطقه زمانی مربوطه) مطلب بگذارید احتمال جلب توجه به عکس­های شما بیشتر است.
  3. با توجه به نظرسنجی Simply Measure، زمان اوج برای مطلب گذاشتن در اینستاگرام چهارشنبه عصر بین ساعت ۵ و ۶ است، بیشترین تعداد کاربر در این زمان فعال هستند. 
  4. شما می­ توانید از نرم ­افزارهایی مانند Statigram  برای یافتن ساعات اوج استفاده مخاطبان از اینستاگرام استفاده کنید که در شناسایی زمان محتوای مطلب به شما کمک می­کند.
  5. به خاطر داشته باشید که هر مطلب حدودا ۴ ساعت زمان لازم دارد تا لایک، نظرات و مخاطبان جذب کند قبل از اینکه بین دیگر اخبار صفحه افراد گم شود.

 

۶- از صدا کردن استفاده کنید. روش دیگر به دست آوردن مخاطب، صدا زدن (شوت اوت) است و بهترین راه این است که خودتان انجام دهید. گرچه این باعث دنبال نکردن بسیاری از افراد می ­شود.

 

  1. صدا زدن، جلب توجه افراد به حساب فرد دیگر با ذکر نام آنها در مطلب و تقاضا از مخاطبان خود برای دنبال کردن است. این باعث می­شود آن فرد در معرض گروه جدیدی از مخاطبان بالقوه قرار گیرد که راه دیگری برای دسترسی به آنها نداشت. این ایده به شکلی است که در صورت تمایل، فرد مقابل نیز می­ تواند برای شما انجام دهد.
  2. وضعیت ایده ­ال صدا زدن یک فرد مشهور، برند اصلی، یا کسی با هزاران مخاطب است که می­تواند باعث افزایش اعتبار اینستاگرامی شما و تعداد مخاطبان شما شود. متاسفانه خیلی به ندرت اتفاق می­ افتد، اگرچه با استفاده از وب­سایت­ های مانند QuickShouts و Klout می­توانید به IG افراد مشهور پرداخت کنید تا صفحه شما را ارتقا دهند. با اسپم کردن یا التماس از صفحات پرطرفدار درخواست نکنید. این خیلی آزاردهنده است و شانس بدست آوردن صدا زدن را برای شما کم می­کند.
  3. برای صدا زدن کسی، تنها لازم است او را در نظرات  (منشن) کنید. مثلا اگر کسی نام کاربری catlover دارد تنها لازم است بنویسید “این عکس متعلق به @catlover است، او را دنبال کنید” .
  4. اما اگر می­خواهید واقعا کسی را صدا بزنید (شوت اوت)، می­توانید از صفحه کاربری آن شخص عکس بگیرید و آن را در اینستاگرام خود قرار دهید تا دیگر مخاطبان بدانند چرا باید او را دنبال کنند. این تبلیغ فوق­ العاده­ ای برای حساب کاربری یک شخص است.
  5. اگر می­خواهید شما را صدا بزنند (شوت اوت دریافت کنید)، بهترین راه یافتن کاربر (ترجیحا آنان که مطالب مربوط به شما می­گذارند) و نظر گذاشتن زیر عکس­ های او است. از او با #shoutout تقاضا کنید یا چیزی شبیه “مرا دنبال کن و تو را دنبال خواهم کرد.”

 

 

چگونه هزاران مخاطب در اینستاگرام جذب کنیم 

حساب شما

 

۱- موضوعی برای حساب خود انتخاب کنید. حساب­ هایی که به دنبال بیشترین تعداد مخاطب هستند عموما به دنبال یک موضوع خاص هستند.

 

  1. حساب­ هایی با موضوع زندگی شخصی (مربوط به یک”شخص”) مخاطب خیلی زیادی بدست نمی­ آورند مگر اینکه حساب جالبی داشته باشند. به دنبال موضوعی باشید که عموم افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
  2. دلیل این است که افراد دنبال کننده حساب شما می­ دانند قرار است عکس­ هایی که واقعا علاقه­ مند هستند ببیند نه یک دسته تصاویر عجیب غریب و تصادفی.
  3. پس اگر چیزی وجود دارد که به آن خیلی علاقه دارید آن موضوع را برای حساب اینستاگرام خود در نظر بگیرید. برخی از موضوع­ های محبوب مثل غذا، تناسب، حیوانات، عکاسی، مد و نقل­ قول الهام بخش هستند.
  4. البته لازم نیست یک موضوع را انتخاب کنید. برخی حساب­ ها دقیقا به این خاطر محبوب هستند که عکس­های جالبی از اشیا عجیب غریب و تصادفی می­ گذارند. پس چشم نکته­ سنجی داشته باشید، می ­توانید عکس های جالبی بگیرید که دیگران صرفنظر از موضوع، قدردانی کنند.
  5. باید آگاه باشید که امکان داشتن بیش از یک حساب کاربری را دارید – در نتیجه اگر بخواهید می­ توانید از حسابی برای عکس­ های شخصی و از دیگری برای عکس ­های متنوع ­تری مانند کار خود و غیره استفاده کنید.

 

۲- نام کاربری و عکس حساب کاربری مناسبی انتخاب کنید. نام کاربری و عکس پروفایل خوب، دومین نکته در ایجاد حساب شما است.

 

  1. اطمینان حاصل کنید که موضوع و عکس شما مربوط به موضوع انتخابی برای حساب شما است، که به مخاطبان خود حتی قبل از مشاهده صفحه اصلی، ایده خوبی می­دهد که به دنبال آن بودند.
  2. به عنوان مثال اگر حساب شما در مورد تناسب اندام است می ­توانید از عکس خود در کار کردن با وسایل استفاده کنید یا اگر در مورد معماری است از عکس هنری در رابطه با ساختمان مورد علاقه خود بگذارید.
  3. اگر حساب شما تنها در مورد شما و زندگی شما است، عکسی از خود (اصطلاحا سلفی) بگیرید که شخصیت شما را در مجموع نشان می ­دهد ممکن است از کلا­ه ­های میکی ماوس یا عینک آن استفاده کنید. مهم نیست چه باشد، فقط باید با مخاطب ارتباط برقرار کند.
  4. همین روند برای نام کاربری باید انجام شود – آن را در راستای موضوع حساب خود مرتبط کنید.

 

۳- بخش توضیح در مورد خود (بیوگرافی) را تکمیل کنید. این قسمت را خالی نگذارید – ابزار مهم دیگری برای مخاطبان بالقوه شما است که تصمیم می­گیرند شما را دنبال کنند یا خیر.

 

  1. در اینجا نیز، آن را با حساب خود مرتبط کنید تا به کاربران بگوید در انتظار چه باشند. به عنوان مثال:” زیبایی، منتظر عکس­ های خنده ­دار مد، ناخن و آرایش باشید”.
  2. یا می­توانید فقط معرفی از شخصیت خود بگذارید، مثلا ” بسیار خندان”، “دوست­دار قهوه” یا “طرفدار تناسب اندام”
  3. شما می­توانید از بخش معرفی برای تبلیغ برخی تگ­های محبوب خود مانند #Follow4Follow  (در ادامه بیشتر ذکر می­کنیم) یا صدا زدن برای صدا زدن یا هشتگ شخصی خود استفاده کنید – مثلا نام مستعار یا عبارت خلاصه­ کننده شما و آنچه تمایل دارید در همه عکس­ های شما باشد.
  4. مثلا، اگر نام شما سیاوش است و علاقه به عکس­ های دانشگاهی دارید احتمالا از #siavashuni به عنوان هشتگ شخصی خود استفاده کنید. 

 

۴- دوستانی پیداکنید و دنبال کنید. حالا حساب شما تنظیم شده است، تنها لازم است دوستان و دیگر کاربران را دنبال کنید!

 

  1. به تنظیمات صفحه کاربری خود بروید و روی ” Find People to Follow” کلیک کنید. حالا می­ توانید دوستان خود در صفحه فیسبوک یا لیست تماس­ های خود را اینجا نیز داشته باشید.
  2. این ایده خوبی است که با افراد آشنا ارتباط داشته باشید آنها به احتمال بیشتری شما را دنبال می­کنند. اگر دوستان فیسبوکی زیادی دارید، می­ تواند به شما دریافتن صدها مخاطب بدون تلاش خاصی! کمک کند.
  3. مرحله بعد روی ” Instagram Suggested ” کلیک کنید. این قسمت به شما پیشنهاداتی برای دنبال کردن بر مبنای محبوبیت حساب­ ها می­ دهد. تعداد کمی را با توجه به زمینه موردعلاقه خود انتخاب کنید. شما همچنین می­توانید با رفتن به بخش “explore” افرادی را با هشتگ و نام کاربری پیدا کنید – این بهترین راه برای یافتن حساب افراد مشهور است!
  4. به یاد داشته باشید که شما بیشتر افرادی می­ خواهید که در بخش “followers” شما باشند تا بخش “following”. اگر افراد زیادی را دنبال می­ کنید بخش بروزرسان شما پر می­ شود و ممکن است عکس­ های موردعلاقه خود را نبینید.
  5. علاوه براین، افراد به دنبال کردن کسی هستند که مخاطبان (فالوور) بسیاری دارد – در نتیجه اگر هزاران نفر را دنبال می­ کنید اما به ندرت دنبال می­ شوید، خود عامل دنبال نشدن شما خواهد بود.

 

۵- حساب اینستاگرام خود را با دیگر شبکه ­های اجتماعی هماهنگ کنید. اگر کاربری مشتاق به شبکه­ های اجتماعی متعدد هستید پس این ایده خوبی است.

 

  1. این یعنی، هر زمان که تصویری در اینستاگرام به اشتراک می­ گذارید، در دیگر حساب­ ها نیز نمایش داده شود. این عمل موجب جذب مخاطب بیشتری برای تصاویر شما و افزایش بالقوه مخاطبان جدید می ­شود.
  2. به تنظیمات اینستاگرام خود بروید و بر “sharing setting” کلیک کنید. لیستی از شبکه­ های اجتماعی که می­ توانید با آنها لینک شوید را ارائه می­ دهد از جملهFacebook, Twitter, Foursquare, Tumblr   و  Flickr.
  3. هرکدام از شبکه ­ها که می­ خواهید با حساب شما هماهنگ شوند تیک بزنید. باید نام کاربری و رمز عبور هریک را وارد کنید. تبریک می­ گوییم – حالا حساب شما هماهنگ شد!
  4. دقت کنید که می­توانید این حرکت را با برداشتن تیک هریک لغو کنید.

 

 

۷۰ 

تگ کردن

 

۱- از تگ ­های مرتبط استفاده کنید. دو مکتب فکری در مورد استفاده از تگ­ها وجود دارد – برخی مردم بر این باورند که باید حداکثر تعداد ممکن هشتگ را استفاده کرد تا عکس بیشتر دیده شود در حالیکه برخی تنها ۲ یا ۳ تگ مرتبط با موضوع را قرار می­دهند.

 

  1. افرادی با اعتقاد “هرچه کمتر بهتر” می­ گویند هشتگ­ های خیلی زیاد بنظر اسپم یا بهم­ ریخته می­ آیند. علاوه بر این، بر این اعتقاد هستند تنها تعدادی هشتگ مرتبط برای جذب مخاطب کافی است.
  2. این بستگی به شما دارد و اینکه ترجیح شخصی شما چیست. اگر تصمیم بگیرید ۲ یا ۳ هشتگ استفاده کنید باید مستقیما مربوط به عکس باشد.
  3. به عنوان مثال، اگر عکسی از صحنه غروب خورشید می­گیرید، از هشتگ­ هایی مانند #زیبا #آفتابی #آسمان استفاده کنید.
  4. به انتهای توضیحات هشتگ اضافه کنید. افراد با پایین آمدن در صفحه می­ توانند توضیح شما را بخوانند و تنها با مجموعه هشتگ مواجه نشوند. این باعث می­شود حساب شما کمتر اسپم بنظر برسد.

 

۲- از تگ­ های خیلی محبوب استفاده کنید. راه مهم دیگر برای جلب توجه به عکس­ ها، استفاده از برخی تگ­های محبوب است – این تگ­ها دائما استفاده می­شوند و به مشاهده شدن حساب شما کمک می­ کنند.

 

به عنوان مثال اگر عکسی مربوط به حیوان یا بچه دارید، احتمالا از #بامزه (یکی از محبوب­ترین تگ­ها، بامزه) به جای #بچه های زیبا #استفاده کنید – البته می­ توانید از هر سه استفاده کنید!

برخی از تگ­های پراستفاده از جمله #عشق, #چشم, #قشنگ ،  #زیبا, #جوان, #شادی, #من,   هستند.

حقه دیگر استفاده از تگ­های نامرتبط با عکس ولی معروف است که بیشترین لایک را دارند. به عنوان مثال، #شجریان, #بازیگران  و  #خواننده تگ­های خیلی محبوبی هستند که افراد برای جذب مخاطب اضافه می­کنند – حتی اگر مطلب آنها هیچ ربطی به موسیقی نداشته باشد. این می­ تواند بسیار موثر باشد اما خیلی از افراد آن را می­ بینند.

 

۳- از نرم­ افزار TagsForLikes  استفاده کنید. TagsForLikes  نرم­ افزار خیلی محبوبی است که فرایند تگ­ کردن را سرعت می­ بخشد و تعداد لایک مطلب شما را حداکثر می­کند. این نرم­ افزار اجازه کپی کردن ۲۰ تا ۳۰ تگ محبوب و پر استفاده را می­ دهد.

 

  1. برای استفاده از نرم­ افزار TagsForLikes آن را دانلود کنید، از منو اصلی “popular” سپس “Most Popular ” را انتخاب کنید. لیستی از تگ­های محبوب را ارائه می­ کند که لایک و مخاطب زیادی جذب می­ کنند.
  2. لیست تگ­ها را کپی کنید سپس در اینستاگرام و در بخش نظرات عکس مربوطه الحاق کنید. ظرف چند دقیقه، باید هزاران لایک و مخاطب بدست آورید.
  3. بعد از چند ساعت، به نرم­ افزار TagsForLikes برگردید و “۲nd Popular ” را انتخاب کنید. این لیستی از مشهورترین تگ­ها ارائه می­کند.
  4. تگ­های اصلی را زیر نظر مربوط عکس خود کپی کنید. ممکن است لایک­ها و مخاطبان جدید بدست نیاورید اما باید حداقل تعدادی را جذب کنید.
  5. شما باید برگشت به عکس­های قدیم و اضافه کردن این تگ­ها به آنها را در نظر بگیرید و به آنها زندگی دوباره بدهید!
  6. به دنبال تگ­های محبوب باشید که مربوط به حساب اینستاگرام شما است. این باعث جذب لایک از افراد علاقه­مند به حساب شما می­شود.

 

۴- هشتگ خود را بسازید. اگر علاقه دارید، می­توانید هشتگ مربوط به خود را بسازید یا آنچه که خیلی استفاده نمی­ شود را از آن خود بسازید.

 

  1. به عنوان مثال، اگر موضوع حساب شما پخت­ و پز است و علاقه به عکس کاپ­کیک­ بامزه و دیگر خوشمزه ­ها دارید، می­توانید هشتگ مخصوص به خود #کیک خوشمزه  یا مشابه آن را بسازید.
  2. سپس این تگ را برای هر کدام از عکس­ های خود در کنار توضیحات بیوگرافی استفاده کنید.
  3.  اگر خوش ­شانس باشید، تگ شما با استفاده دیگران محبوب می­شود و به زودی از آن برای تگ کردن عکس­های خود استفاده می­کنند.
  4. زمانی که این اتفاق می­ افتد، در هجومی از مخاطبان جدید با افراد با علاقه مشترک به پخت­ و پز (یا هر موضوع شما) قرار می­ گیرید.

 

۵- عکس ­های خود را تگ مکانی کنید. تگ مکانی عکس­ های شما، اضافه کردن مکان عکاسی آن در مطلب شما است. اینستاگرام می­ تواند به صورت خودکار با فعال­سازی GPS این کار را انجام دهد.

 

  1. ایده فوق­ العاده ­ای است برای زمانی که از مکان محبوب یا جالبی مانند کافی­ شاپ جدید یا موزه شناخته شده یا رستوران شیک عکس می­ گیرید. دیگر افرادی که از این مکان­ ها عکس گرفته­ اند می­ توانند مطلب شما را ببینند و شما را دنبال کنند!
  2. همچنین شما می­توانید تصاویری از مکان­­ های عمومی مانند تهران، پاریس یا رم تگ مکانی کنید. روزانه هزاران نفر به دنبال عکس این مکان­ ها می­ گردند در نتیجه عکس شما توسط افراد زیادی در سراسر جهان قابل مشاهده می­شود!
  3.  تگ مکانی همچنین به اصالت حساب کاربری شما کمک می­کند، با تاکید بر واقعیت حضور شما در آن مکان، آن را انسانی ­تر می­کند.

 

 

۶۹

عکس­های شما

 

۱- عکس ­های مرتبط بگیرید. سعی کنید عکس­ های خود را منحصربفرد در عین واحد مرتبط سازید.

 

گفتن راحت­ تر از عمل کردن است اما به عنوان یک قانون کلی شما نباید از عکس با سوژه­ های افراطی  استفاده کنید – افراد به احتمال زیاد از این نوع عکس­ ها رد می­ شوند تا اینکه برای آن صبر کنند.

به جای این، عکس­ های زیبایی بگیرید که حاوی احساس زیاد و یا پتانسیل ارتباط انسانی است، چه عکس غروب آفتاب یا زن سالمندی در اتوبوس.

 

۲- از نورپردازی طبیعی به میزان ممکن استفاده کنید. نور طبیعی بهترین نور برای نمایش تصاویر شما در بهترین حالت است.

 

  1. حتی اگر بیشتر تلفن­ های همراه فلش داشته باشند، در مورد عکس در محیط داخلی یا در شب باید احتیاط شود.
  2.  سعی کنید عکس ­ها را در محیط (یا حداقل کنار پنجره) در صبح زود یا عصر قبل از غروب آفتاب بگیرید. این زمانی است که نور لطیف­ترین و زیباترین حالت را دارد.

 

۳- برای تقارن تلاش کنید. چشم انسانی تقارن را دوست دارد زمانی که از چهره، ساختمان یا زمینی عکس می­گیرید تا میزان ممکن تقارن را حفظ کنید.

 

  1. خط عمودی فرض کنید که صفحه تلفن شما را به دو قسمت تقسیم می­کند حالا سعی کنید موضوع عکس خود را روی این خط قرار دهید.
  2. شما احتمالا باید روی چیزی بایستید که تصویر خوبی داشته باشید.

 

۴- سادگی را حفظ کنید. اگر عکسی از شیء می­ گیرید مانند فنجان چای یا ضبط قدیمی ، اطمینان حاصل کنید که روی زمینه صافی قرار دارد. اگر زمینه خیلی شلوغ باشد تمرکز آن را از موضوع عکس شما دور می­ کند.

 

 

۵- دورنماهای جالب استفاده کنید. سعی کنید عکس از نمای جدید یا غیرعادی بگیرید شاید باعث جذب مخاطبان برای بررسی عکس شود.

 

  1. با زاویه­ ها بازی کنید – سعی کنید دوربین خود را به سمت نوک درختان، سقف، پرندگان یا فقط آسمان تنظیم کنید.
  2. یا دوربین را نزدیک زمین بگذارید – پوسته درخت  – که تشخیص دقیق نقطه نگاه شما سخت می­ شود.

 

۶- نرم ­­افزارهای photo collage دانلود کنید. این نرم­ افزارها مانند InstaCollage یا PicStitch به شما اجازه ترکیب کردن عکس­ها و تبدیل به یک عکس را می­ دهند.

 

  1. اگر چند عکس با موضوع مرتبط بگیرید فوق­­ العاده خواهد بود مانند پیش ­غذا ، غذای اصلی ، دسر همان غذا یا چند عکس از یک منظره.

 

۷- چند فیلتر موردعلاقه خود را بردارید. و در آخر فیلترها. یکی از بهترین چیزها در مورد اینستاگرام، اضافه کردن فیلتر به عکس­ ها است که آنها را رنگی، مد قدیم، زیبا یا حتی پولیش­شده می­کند.

 

اگر وبلاگ شما موضوع یا سبک خاصی دارد بهترین انتخاب ۲ یا ۳ فیلتر است و تنها از آنها استفاده کنید.

این به شما در داشتن سبک یکنواخت کمک می­کند و آن را تخصصی می­کند. این می­تواند بر مخاطبان بالقوه تاثیر بگذارد که به صفحه کاربری شما نگاه کنند.

   

 

Haviweb

"حاوی وب" ناشر دیجیتال و برگزار کننده دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ.

  • اصول بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای بازاریابی محتوای موفقیت آمیز اصول بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای بازاریابی محتوای موفقیت آمیز پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • آموزه های داستان سرایی برند از پروژه محتوای ۲۰/۲۰ آموزه های داستان سرایی برند از پروژه محتوای ۲۰/۲۰ چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵
  • آغاز به کار با بازاریابی محتوا آغاز به کار با بازاریابی محتوا پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • چرا به یک بیانیه شرکتی محتوا نیاز دارید؟ چرا به یک بیانیه شرکتی محتوا نیاز دارید؟ پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • مردم را جای شخصیت‌های بازاریابی محتوا بگذارید: در ۱۰ مرحله آسان مردم را جای شخصیت‌های بازاریابی محتوا بگذارید: در ۱۰ مرحله آسان یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • ۱۰ پست شبکه اجتماعی به جای پست‌های تکراری دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵