عضویت ورود

چگونه اینفوگرافیک بسازیم ؟

چگونه اینفوگرافیک بسازیم ؟

 

چگونه اینفوگرافیک بسازیم ؟

 

یکی از روش های جذاب تولید محتوا ، ساخت اینفوگرافیک است  که اطلاعات پیچیده ، آمار و ارقام را بصورت تصویری چشم نواز در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. شما به عنوان تولید کننده محتوا بایستی در برنامه خود جایگاه ویژه ای برای ساخت اینفوگرافیک  باز کنید .

 

ساختار مغز ما بگونه ای می باشد که ارتباط میان اشیاء و اطلاعات را به شکل دیداری ذخیره می کند نه نوشتاری. برای مثال به سه کلمه اتومبیل ، کفش و توپ فکر کنید ، چه چیزی اول به ذهنتان می رسد؟ قطعا به شکل فیزیکی آنها فکر می کنید نه حروف تشکیل دهنده آنها ؟ بنابراین درک و یادگیری بصورت تصویر ( ایمیج) برای ذهن ما بسیار آسانتر از نوع نوشتاری آنهاست .

 

برای اطلاعات بیشتر درباره اینفوگرافیک و تاریخچه آن اینجا کلیک کنید.

 

حالا بریم سر اصل مطلب :

بخش اول : انتخاب موضوع و آماده سازی اطلاعات

 

۱- تعیین بودجه برای ساخت اینفوگرافیک : با توجه به مهارت و سابقه شرکت ها و یا طراحان گرافیک قیمت ها متغییر می باشد (طبق آخرین جستجو در بازار ایران برای هر طرح حدود ۳۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰۰ تومان تعرفه طراحی و جمع آوری اطلاعات دریافت می شود) .دقت کنید حتی اگر از قالب ها و برنامه های رایگان استفاده کنید باید میزان نفر – ساعت که درگیر جمع آوری اطلاعات و اجرای گرافیکی می شود را مدنظر داشته باشید.

یک اینفوگرافیک خوب می تواند بازگشت سرمایه (ROI)  شما را افزایش دهد.

 

۲- پیام خود را انتخاب کنید: براساس موضوع مورد نظرتان داستانی بگویید و بر اساس آن روایت ، از اطلاعات و المانهای گرافیکی بهره ببرید.

برای مثال : اطلاعاتی راجع به روند رو به رشد اضافه وزن در جامعه بدست آورده اید و شما محصولات ورزشی تولید می کنید برای این کار از داستانی استفاده کنید که جامعه هدف را به سمت سلامت و کاهش وزن سوق دهد.

برای اینکار از پیام های مستقیم استفاده نکنید “ محصول ما را بخرید ” این اصلا پیام خوبی نیست در عوض ” چگونه محصولات ما سلامت شما را بهبود می بخشد ”  انتخاب بهتری می باشد.

 

۳- به دنبال اطلاعات و آماری باشید که از پیام شما حمایت می کند : استفاده از مجلات تخصصی ، و مراکز اطلاعات و آمار ملی ، اتحادیه ها و سازمان های رسمی اطلاعات جمع آوری کنید.

 

برای پیدا کردن اطلاعات و آمارهای جهانی می توانید از سایت های زیر استفاده کنید:

 

۴- اطلاعات خود را دسته بندی کنید : اطلاعات جمع آوری شده خود را به ترتیب و منظم در برنامه اکسل وارد کنید . با این کار علاوه بر آرشیو اطلاعات که بعدها راحت تر در دسترس خواهد بود می توانید فرم اکسل را به طراح گرافیک خود بدهید یا در قالب آماده ای که انتخاب کرده اید استفاده کنید.

 

۵- فلوچارت بسازید: با استفاده از فلوچارت روند طراحی و الویت بندی اطلاعاتی که می خواهید استفاده کنید بهتر خواهد شد .

برای رسم فلوچارت می توانید از برنامه معروف ویزیو (visio) استفاده کنید ، سایت هایی هم هستند که امکان رسم فلوچارت را بصورت آنلاین به شما می دهند که چند مورد را به شما معرفی می کنیم :

 

 

 

چگونه اینفوگرافیک بسازیم ؟

 

بخش دوم : انتخاب ابزارهای رسم اینفوگرافیک

 

۶- استخدام طراح گرافیست : اگر اینفوگرافیک کاملا سفارشی می خواهید بهترین راه برای شما استخدام کسی است که می تواند آنرا بسازد. برای این کار می توانید به سایت هایی که بصورت تخصصی طراحی اینفوگرافیک انجام می دهند سفارش دهید ( البته تعرفه های بالایی دارند ) . همچنین می توانید از فریلنسر هایی که نمونه کار خوب دارند دعوت به کار کنید. سایت های خوبی در زمینه معرفی فریلنسرهای ایرانی وجود دارد با جستجو در گوگل به راحتی قابل دسترسی هستند.

 

۷- انتخاب قالب های آماده : وب سایت های زیادی هستند که امکان رسم اینفوگرافی را بصورت آنلاین به شما می دهند و تمامی المانهای موجود طراحی را در دسترستان قرار می دهند البته اکثر آنها حق عضویت می گیرند و یا برای خروجی نهایی فایل اینفوگرافی مبلغی را دریافت می کنند.

در اینجا چندین سایت خوب که می تواند در رسم اینفوگرافی به شما کمک کند را معرفی می کنیم :

 

 

 

 چگونه اینفوگرافیک بسازیم ؟

 

۸- اگر حساب توئیتر ، فیسبوک یا لینکدین دارید از سایت visualize.me برای ساخت اینفوگرافیک استفاده کنید.

 

۹- برای بدست آوردن تصاویر و فایل های وکتور می توانید از سایت freepik استفاده کنید.

 

بخش سوم : رسم اینفوگرافیک

 

۱۰- اگر برای مخاطبان عام اینفوگرافی تولید می کنید یک پیام را در چندین حالت و نمودار نشان دهید. برای مخاطبان خاص می توانید اطلاعات بیشتری را در یک اینفوگرافی قرار دهید.

 

۱۱- اینفوگرافی را عمودی طراحی کنید . اکثر وب سایت ها و تلفن های همراه تصاویر را به صورت عمودی بهتر نشان می دهند. اینفوگرافی های عمودی ۳۰% بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.

 

۱۲- با تیترهای بزرگ شروع کنید: سعی نکنید با کوچک کردن فونت در فضا صرفه جویی کنید فونت های بزرگ به سادگی خوانده می شوند و جلب توجه می کنند.

در تیتر ها از اعداد استفاده کنید طبق آمار ۳۶ % کاربران ، اینفوگرافی های عدد دار بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.

 

۱۳- فونت مناسب انتخاب کنید : اگر در انتخاب فونت مناسب مردد هستید با یک طراح گرافیست مشورت کنید.

 

۱۴- متن های به کار رفته را ویرایش کنید : اعداد ، نوشته ها را مجدد چک کنید به خاطر در هم تنیدگی تصاویر و اطلاعات احتمال بروز خطا بالا می رود.

 

۱۵- لوگوی خود را وارد اینفوگرافیک کنید : اگر می خواهید بعد از انتشار اینفوگرافی به وبسایت شما مراجعه صورت گیرد لوگو و آدرس سایت خود را در جای مناسبی قرار دهید تا به راحتی دیده شوید.

 

۱۶- تصویرسازی کنید : بینندگان اینفوگرافیک به جلوه های بصری توجه بیشتری می کنند به همین خاطر نتایج را به جای متن به صورت گرافیکی نمایش دهید . برای بهتر جلوه کردن کار می توانید از بک گراند های تصویری رایج بهره ببرید.

استفاده از تصاویر رایج ( تصاویری که برای بینندگان آشنا باشد ) می تواند محبوبیت اینفوگرافی شما را تا ۵۰ درصد افزایش دهد .

 

 

در پست بعدی راجع به توزیع و اشتراک گذاری موثر اینفوگرافی ها بیشتر صحبت می کنیم.

 

 

 

 

Haviweb

"حاوی وب" ناشر دیجیتال و برگزار کننده دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ.

  • پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی پنج روش بازاریابی محتوا از خوب به عالی شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵
  • چگونه ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهیم؟ روش های معجزه بخش چگونه ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهیم؟ روش های معجزه بخش شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵
  • پنج نکته برای تولید محتوای منظم و انسجام‌یافته چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵
  • ۵ ابزار نهایی بازاریابی محتوا ۵ ابزار نهایی بازاریابی محتوا سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵
  • راهنمایی برای ایجاد محتوا، به شکلی که مخاطبان می‌پسندند پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • تقویم دو مرحله ای بازاریابی محتوا شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵
آرش ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۴:۱۸ ب.ظ

کاربردی بود.
ولی بخش تاریخچه انگار چیزی نداشت. در هر حال ممنون مفید بود

add_action( 'wpcf7_before_send_mail', 'process_contact_form_data' ); function process_contact_form_data( $contact_data ){ var_dump($contact_data->posted_data); $name = $contact_data->posted_data["your-name"]; $email = $contact_data->posted_data["your-email"]; echo $name ; echo $email; } function pw_edd_change_currency_sign( $formatted, $currency, $price ) { return $price . ' ریال'; } add_filter( 'edd_rial_currency_filter_after', 'pw_edd_change_currency_sign', ۱۰, ۳ ); add_filter( 'edd_rial_currency_filter_before', 'pw_edd_change_currency_sign', ۱۰, ۳ );

*

code