عضویت ورود

هفت راه برای تحقیق خریدار خود در زمینه بازاریابی محتوا - حاوی وب

هفت راه برای تحقیق خریدار خود در زمینه بازاریابی محتوا

 

فقط کافی است چند بار در گوگل جست‌وجو کنید تا دریابید که همه به شما می‌گویند در مورد خریداران خود تحقیق کنید اما نمی‌گویند دقیقاً چطور این کار را انجام دهید. ممکن است ابتدا چنین سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کند:

- دنبال چه چیزی باید بگردم؟

- از چه منابعی باید استفاده کنم؟

مثل بیشتر پروژه‌های تحقیقاتی باید تعادلی میان جنبه‌های کیفی و کمّی تحقیق وجود داشته باشد. ترکیبی از مشاهدات تفسیری و آزمایش‌های عینی و داده‌های ثابت. هنگام تحقیق در مورد خریداران، هدف شما نباید صرفا مبتنی بر ارائه جامعه آماری از یک گروه باشد، بلکه همچنین باید ویژگی‌ها و ظرایف فردی هرکدام از خریداران را در نظر گرفت.

برای کمک به شما که تازه می‌خواهید دست به کار شوید، لیستی از هفت راه آسان برای دانستن بیشتر در مورد خریداران گرد آورده‌ام. هم روش‌های آن‌لاین و هم آف‌لاین را لحاظ کرده‌ام که بعضی از آن‌ها به منابع پولی هستند و برخی نه. چنانچه با به کار بستن این تکنیک به موفقیت رسیدید یا فکر کردید چیزی از قلم افتاده است، لطفاً در قسمت پایین کامنت بگذارید.

مصاحبه با مشتریان جدید

شاید به نظر عادی بیاید اما چند نفر از شما برای صحبت کردن با مشتریان خود وقت می‌گذارید؟ آن‌ها یک‌پا منبع کامل به حساب می‌آیند، چون محصولات و خدمات شما را خریداری کرده‌اند و در دسترس شما هستند. مصاحبه کردن با مشتریان نه‌تنها نکات مفیدی به شما در مورد روند تصمیم‌گیری آن‌ها می‌آموزد، بلکه همچنین فرصت معرکه‌ای برای گردآوری محتوا برای یک مطالعه موردی در اختیار شما قرار می‌دهد. راه ساده اعمال یک رابطه جدید است: چند سوال راجع به روند خرید در نخستین جلسه آشنایی خود از آن‌ها بپرسید.

ایده مرتبط: علاوه بر صحبت با تک‌‌تک مشتریان، به تحقیق روی مشتری‌های آتی یا راه انداختن گروه فکر کنید.

 آزمون الف یا ب

آزمایش کردن محتوای خود، ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و مهم است که صورت گیرد. واضح است این کار به بالا رفتن تعداد تحولات شما کمک می‌کند، چون نکته‌های کیفی‌ای به شما می‌آموزد که در رفتار با مشتریان آتی خود بدانید چه کنید و چه نکنید. نه‌تنها باید پیغام‌دهی، تناوب و تیترها را آزمایش کنید که از سنجیدن انواع مختلف رسانه‌ها هم نباید غفلت کنید. کدام‌یک از فرمت‌های محتوا از همه موثرتر عمل می‌کنند؟ تازه می‌توان یک مرحله فراتر رفت و محتوا را با یک گروه در مراحل مختلف روند خرید آزمایش کرد.

دوست گرامی،

 دیدن ادامه مطلب و دانلود فایل ها فقط برای اعضای ویژه حاوی‌وب امکان‌پذیر است.

هم‌اکنون عضو ویژه شوید.

  • راهنمایی برای ایجاد محتوا، به شکلی که مخاطبان می‌پسندند پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • چگونه در اینستاگرام فالوور به دست آوریم چگونه در اینستاگرام فالوور به دست آوریم یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵
  • کتاب استراژی کاربردی بازاریابی محتوا دانلود کتاب استراتژی کاربردی بازاریابی محتوا شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
  • داستان سرایی در مورد برند: ۱۰ مرحله برای آغاز بازاریابی محتوا چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵
  • ارزیابی بازاریابی محتوا به ورای افسانه های ارزیابی بازاریابی محتوا نگاه کنید پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵
  • پنج استراتژی محتوا که همیشه کارساز خواهند بود چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده