عضویت ورود

یک چارچوب ساده برای ایجاد تیم بازاریابی رسانه های اجتماعی - حاوی وب

یک چارچوب ساده برای ایجاد تیم بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

سال ها بخش بازاریابی شرکت ها با هر شکل و اندازه ای تیم های خود را متشکل از افرادی می ساختند که وظیفه ی آن ها به دست آوردن و جذب مشتری بود. اما وظایف بازاریابی در سال های اخیر تغییر کرده است. بر اساس منبع Cluetrain Manifesto، مارکت ها خود، تبدیل به محاوره و گفت و شنود شده اند.

حال سوال این است که تیم های بازاریابی باید چگونه شیوه ی خود را تغییر دهند و به مکالمات و محاوره ها گوش دهند، پاسخ دهد و بوسیله ی آن ها ارتباط معنی داری با مشتریان برقرار کنند.

 

یک مطالعه ی موردی در رابطه با موضوع بازاریابی محاوره ای

برای شناسایی و انتخاب بهتر تیمی که متشکل از افرادی با انگیزه و مهارت کافی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی باشند، ما ترکیبی از روش ها از جمله تست شخصیت (MBTI)، نمره ی بازی های چند عملکردی و مصاحبه های رودررو را برای تعیین شایستگی و لیاقت به کار برده ایم.

این تیم مشتکل از ۴ شخص می شود که هر کدام مسئولیت ویژه ای دارند اما هرکدام باید تا حدودی به سایر مهارت ها نیز اشراف داشته باشند.

 

آنالیزگرهای شنیداری

نظارت بر مکالمات حول برند تجاری شما و دسته بندی کلیدواژه های شما در هر برنامه ی بازاریابی رسانه های اجتماعی یک امر ضروری است. من پیشنهاد می کنم حداقل یک نفر در تیم خود داشته باشید که مسئولیت گوش دادن را برعهده بگیرد که او باید درکی قوی از مفاهیم زیر داشته باشد:

  • استراتژی های کلیدواژه
  • تکنیک های جست و جوی پیشرفته ی بولی
  • RSS
  • ابزارهای مختلف مانیتورینگ در شبکه های اجتماعی نظیر اپلیکیشن های Hootsuite ، SWIX و یا حتی Radian6
  • قابلیت، سازماندهی و فرآیندهای مرتبط با CRM و (Social CRM(SCRM
  • فرآیندهای داخلی و این که چطور اطلاعات در سرتاسر سازمان آن ها جریان می یابد
  • پلت فرم های آنالیز مختلف و چگونگی تفسیر اطلاعات جمع آوری شده
  • دوست گرامی،

     دیدن ادامه مطلب و دانلود فایل ها فقط برای اعضای ویژه حاوی‌وب امکان‌پذیر است.

    هم‌اکنون عضو ویژه شوید.

  • 5 استارتاپ که در بازاریابی محتوا بهترین هستند ۵ استارتاپ که در بازاریابی محتوا بهترین هستند چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵
  • ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور ۵ استراتژی محتوایی برای برندهای ملال‌آور سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵
  • چگونه ارزش بازاریابی محتوا را تشریح کنیم؟ (بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی سنتی) چگونه ارزش بازاریابی محتوا را تشریح کنیم؟ (بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی سنتی) پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • ۶ تعریف موثر از بازاریابی محتوا ۶ تعریف موثر از بازاریابی محتوا پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • چگونه بازاریابی مقاله انجام دهیم چگونه بازاریابی مقاله انجام دهیم چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵
  • چند راهکار برای انتخاب نام وبلاگ چند راهکار برای انتخاب نام وبلاگ جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده