عضویت ورود

یک چارچوب ساده برای ایجاد تیم بازاریابی رسانه های اجتماعی - حاوی وب

یک چارچوب ساده برای ایجاد تیم بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

سال ها بخش بازاریابی شرکت ها با هر شکل و اندازه ای تیم های خود را متشکل از افرادی می ساختند که وظیفه ی آن ها به دست آوردن و جذب مشتری بود. اما وظایف بازاریابی در سال های اخیر تغییر کرده است. بر اساس منبع Cluetrain Manifesto، مارکت ها خود، تبدیل به محاوره و گفت و شنود شده اند.

حال سوال این است که تیم های بازاریابی باید چگونه شیوه ی خود را تغییر دهند و به مکالمات و محاوره ها گوش دهند، پاسخ دهد و بوسیله ی آن ها ارتباط معنی داری با مشتریان برقرار کنند.

 

یک مطالعه ی موردی در رابطه با موضوع بازاریابی محاوره ای

برای شناسایی و انتخاب بهتر تیمی که متشکل از افرادی با انگیزه و مهارت کافی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی باشند، ما ترکیبی از روش ها از جمله تست شخصیت (MBTI)، نمره ی بازی های چند عملکردی و مصاحبه های رودررو را برای تعیین شایستگی و لیاقت به کار برده ایم.

این تیم مشتکل از ۴ شخص می شود که هر کدام مسئولیت ویژه ای دارند اما هرکدام باید تا حدودی به سایر مهارت ها نیز اشراف داشته باشند.

 

آنالیزگرهای شنیداری

نظارت بر مکالمات حول برند تجاری شما و دسته بندی کلیدواژه های شما در هر برنامه ی بازاریابی رسانه های اجتماعی یک امر ضروری است. من پیشنهاد می کنم حداقل یک نفر در تیم خود داشته باشید که مسئولیت گوش دادن را برعهده بگیرد که او باید درکی قوی از مفاهیم زیر داشته باشد:

  • استراتژی های کلیدواژه
  • تکنیک های جست و جوی پیشرفته ی بولی
  • RSS
  • ابزارهای مختلف مانیتورینگ در شبکه های اجتماعی نظیر اپلیکیشن های Hootsuite ، SWIX و یا حتی Radian6
  • قابلیت، سازماندهی و فرآیندهای مرتبط با CRM و (Social CRM(SCRM
  • فرآیندهای داخلی و این که چطور اطلاعات در سرتاسر سازمان آن ها جریان می یابد
  • پلت فرم های آنالیز مختلف و چگونگی تفسیر اطلاعات جمع آوری شده
  • دوست گرامی،

     دیدن ادامه مطلب و دانلود فایل ها فقط برای اعضای ویژه حاوی‌وب امکان‌پذیر است.

    هم‌اکنون عضو ویژه شوید.

رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • طرح کلی بازاریابی محتوا طرح کلی بازاریابی محتوا پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • مثال های واقعی از ارزیابی رسانه های اجتماعی با جیسون فالز (مصاحبه) مثال های واقعی از ارزیابی رسانه های اجتماعی با جیسون فالز (مصاحبه) دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵
  • کتاب راهنمای کوچک ست گادین برای ایجاد یک وب‌سایت موثر کتاب راهنمای کوچک ست گادین برای ایجاد یک وب‌سایت موثر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ارزیابی بازاریابی محتوا به ورای افسانه های ارزیابی بازاریابی محتوا نگاه کنید پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵
  • دو روش فوق‌العاده برای جلب‌نظر مساعد مدیران نسبت به بازاریابی محتوا دو روش فوق‌العاده برای جلب‌نظر مساعد مدیران نسبت به بازاریابی محتوا پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • روی تاریک بازاریابی محتوا روی تاریک بازاریابی محتوا دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده