عضویت ورود

داستان‌سرایی برند: چرا کلمه به اندازه تصویر اهمیت دارد؟

 

به همان اندازه که یک طراحی فریبنده برای بازاریابی محتوایی شما اهمیت دارد، کلمات نیز اهمیت دارند چون داستان‌ها (و کلماتی که آن داستان را می‌گویند) چیزهایی هستند که مردم را مجبور به تصمیم‌گیری در این مورد می‌کنند که آیا از شما خوششان می‌آید یا نه، البته اگر نیازهای آن‌ها را درک کنید و اگر آن‌ها بخواهند با شما کار کنند. داستان‌سرایی برند تنها با تصویر قابل انجام شدن نیست.

اگرچه طراحی عالی ممکن است باعث جذب افرادی شود، اما برای ایجاد یک رابطه واقعی کافی نیست. مردم از طریق گفت‌وگو ارتباط برقرار می‌کنند و کلمات برای دیالوگ‌های آن‌ها ضروری هستند.

کلمات قدرتمندند

کلمات احساسات را منتقل می‌کنند و مردم را به تفکر ذهنی متفاوتی سوق می‌دهند. یک مثال عالی در این مورد یک ویدئو به نام قدرت کلمات است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این ویدئو یک مرد نابینا و بی‌خانمان را نشان می‌دهد که در پیاده‌رو روی زمین نشسته است. تابلویی هم کنارش دیده می‌شود که روی آن نوشته: «من کور هستم لطفا کمک کنید». بیشتر مردم فقط نگاه می‌کنند و رد می‌شوند. تا آنکه زنی می‌ایستد. تابلویش را برمی‌دارد و روی آن می‌نویسد: «امروز روز زیبایی است و من از دیدن آن محرومم». بعد از آن مردم دیگر از کنارش بی‌تفاوت رد نمی‌شوند و در ظرفش پول می‌ریزند.

چرا نادیده گرفتن کلمات جدید غیر ممکن است؟ این کلمات یک رابطه احساسی بین تجربه یک شخص و شخص دیگر ایجاد می‌کنند. این کلمات باعث می‌شود روش مشاهده و درک اینکه چه چیزی و چه کسی را می‌بینند کاملا متفاوت شود. این فیلم کوتاه نشان می‌دهد چگونه قدرت کلمات می تواند به صورت چشمگیری پیغام شما را تغییر داده و بر مردم تاثیر بگذارد.

کلمات در وب

با توجه به Google ZMOT، در سال ۲۰۱۱ مردم قبل از آنکه تصمیم به خرید بگیرند در مورد ۱۰٫۴ قطعه منحصر‌به‌فرد از محتوا تحقیق کرده و آن‌ها را درک کرده‌اند. اگر اینترنت فقط به صورت تصویری و طراحی‌های زیبا ساخته می‌شد، آیا استفاده مفیدی داشت؟ محتوای آنلاین شما صدای شرکت شماست که با مشتریانتان صحبت می‌کند و وقتی شما درگیر رشد کسب‌و‌کارتان هستید داستان‌هایی را برای آن‌ها می‌گوید.

کلمات باعث می‌شوند وب مفید باشد. ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بیشتر مردم قبل از آنکه تصمیم به خرید چیزی بگیرند، ابتدا در اینترنت در مورد آن تحقیق می‌کنند. وقتی می‌خواهید اطلاعاتی در مورد چیزی پیدا کنید چه کار می‌کنید؟ به صورت آنلاین جست‌وجو می‌کنید، گاهی بارها و بارها جست‌وجو می‌کنید تا آنکه در مورد آنچه می‌خواهید اطلاعات کافی به‌دست آورید.

بسیاری از شرکت‌ها بر جنبه بصری داستان‌شان تمرکز کرده‌اند و اهمیت کلمات را نادیده گرفته‌اند. آن‌ها تمام تلاششان را در ظاهر و طراحی یک وبسایت متمرکز کرده‌اند بدون آنکه بر سر پیغامی که قرار است با مخاطبان صحبت کند وسواس به خرج دهند. در شرکت (Sprout Content) گاهی با مشتریانی که «یک وبسایت جدید می‌خواهند» صحبت می‌کنیم، اما اینکه قرار است سایت بیانگر چه باشد هیچ سر نخی به ما نمی‌دهند. آن‌ها داستان‌سرایی برند را نادیده گرفته‌اند. کسب‌و‌کارها گاهی با توسعه‌دهندگان وب برای ایجاد یک سایت جدید کار می‌کنند، اما عدم وجود محتوای مناسب باعث می‌شود کل فرآیند لنگ شود.

موارد بصری و کلمات داستان می‌گویند

دوست گرامی،

 دیدن ادامه مطلب و دانلود فایل ها فقط برای اعضای حاوی‌وب امکان‌پذیر است.

هم‌اکنون عضو سایت شوید.

Haviweb

"حاوی وب" ناشر دیجیتال و برگزار کننده دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ.

  • مردم چه نوع محتوایی را دوست دارند؟ مردم چه نوع محتوایی را دوست دارند؟ شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵
  • هفت هدف تجاری بازاریابی محتوا: بازاریابی ربایشی دیگر جواب نمی‌دهد هفت هدف تجاری بازاریابی محتوا: بازاریابی ربایشی دیگر جواب نمی‌دهد + اینفوگرافیک پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • چک لیستی برای ارزیابی موفقیت بازاریابی محتوای خود یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵
  • اصول بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای بازاریابی محتوای موفقیت آمیز اصول بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای بازاریابی محتوای موفقیت آمیز پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • ۷ آموزه ی داستان سرایی برند که می توان از ران هاوارد آموخت ۷ آموزه ی داستان سرایی برند که می توان از ران هاوارد آموخت یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵
  • تقویم زمان بندی برای بازاریابی محتوا چگونه از تقویم زمان بندی برای بازاریابی محتوا استفاده کنید سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

*

code