عضویت ورود

۶ تعریف موثر از بازاریابی محتوا - حاوی وب

۶ تعریف موثر از بازاریابی محتوا

 

تعریفی که از محتوا ارائه می‌دهیم، به مخاطب و هدف‌مان از تعریف بستگی دارد.

راب یوئگل، مدیر بازاریابی محتوای شرکت مون تیت، اخیرا با گروهی از کارشناسان بازاریابی محتوا در جست‌وجوی ارائه‌ی تعریفی مناسب بوده‌اند.

 

بنابراین تعاریف بسیاری از بازاریابی محتوا وجود دارد اما بسیاری از آن‌ها به درد فعالان این حوزه نمی‌خورد. در ادامه تعاریفی از بازاریابی محتوا آورده‌ایم که مناسب نیاز شما باشد.

 

بازاریابی محتوا، تعریف رسمی

 

بازاریابی محتوا، همان بازاریابی و فرآیند تجاری برای ایجاد و توزیع محتوای مربوطه و ارزشمند جهت جذب و برقراری ارتباط با گروه خاص و تعریف‌شده‌ای از مخاطبان است که هدف ازآن پاس داشتن منافع مشتری است.

 

۶ تعریف موثر از بازاریابی محتوا

 

استراتژی بازاریابی محتوا می‌تواند در تمامی کانال‌های ارتباطی اشاعه پیدا کند (چاپ، آنلاین، حضوری، تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی و …)، در تمامی مراحل روند خرید به کار بسته شود، از استراتژی‌های جذب مشتری گرفته تا استراتژی‌های ابقا و وفاداری، و اینکه گروه‌های مختلفی از خریداران را در بگیرد.

 

بازاریابی محتوا با کسب‌و‌کار اصلی شرکت‌های رسانه‌ای، قابل مقایسه است. با این تفاوت که به جای محتوای پرداختی یا اسپانسرگیری به‌عنوان معیار موفقیت، برندها درنهایت میزان موفقیت را با  فروش بیشتر محصولات و خدمات خود تعیین می‌کنند.

 

بازاریابی محتوا، تعریف متداول

 

بازاریابی محتوا، نه اجاره کردن رسانه که صاحب شدن آن است. درواقع طی روند بازاریابی است که جذب و حفظ مشتریان به واسطه‌ی خلق و گردآوری مدام محتوا صورت می‌گیرد تا ذائقه‌ی مشتری ارتقا پیدا کند و تغییر رفتار دهد.

 

بازاریابی محتوا، در یک کلام

 

بازاریابی سنتی و تبلیغات مثل این می‌ماند که مدام در گوش کسی بخوانی تو ستاره‌ی موسیقی راک هستی. حال آنکه بازاریابی محتوا به تو نشان می‌دهد چگونه ستاره شوی.

 Robert Rose

بازاریابی محتوا، برای فعالان بازاریابی

 

بازاریابی محتوا دست‌اندرکار ارائه‌ی محتوایی است که مخاطب شما دربه‌در همه‌جا دنبالش گشته است. درواقع مجموعه‌ای کارآمد از محتوای تولیدی و گردآوری‌شده در یک‌جا است.

Micheal Brenner

بازاریابی محتوا، روند شکل‌گیری و به اشتراک‌گذاری محتوای مربوطه و ارزشمند برای مخاطب خاص است. هدف آن جذب مشتریان جدید یا رونق‌گیری کسب‌وکار (افزایش فروش) از طریق مشتریان حاضر است. 

Amanda Maksymiw

بازاریابی محتوا، برای کسانیکه به آن باورندارند

 

مشتریان شما حواس‌شان نه به شماست نه به محصول یا خدمات شما، بلکه برایشان خواست‌ها و نیازهایشان مهم است. در همین راستا، بازاریابی محتوا در پی ایجاد اطلاعاتی جذاب است که به مذاق مشتری شما خوش آید. آن وقت می‌بینید که مشتریان واقعا به شما توجه نشان می‌دهند.  

رزرو آگهی محل کد تبلیغاتی دسته بندی نشده و ویدئو محل کد تبلیغاتی موضوع آموزش
  • ارزیابی بازاریابی محتوا به ورای افسانه های ارزیابی بازاریابی محتوا نگاه کنید پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵
  • بازی پوکمون گو ۵ استراتژی محتوا که می توانید از بازی پوکمون گو بیاموزید شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵
  • بازاریابی محتوا کلید رشد برند شخصی شما است یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵
  • سه پرسش اساسی که باید قبل از راه‌اندازی بازاریابی محتوای شرکتی از خود بپرسیم سه پرسش اساسی که باید قبل از راه‌اندازی بازاریابی محتوای شرکتی از خود بپرسیم پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • ۷ آموزه ی داستان سرایی برند که می توان از ران هاوارد آموخت ۷ آموزه ی داستان سرایی برند که می توان از ران هاوارد آموخت یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵
  • چارچوب بازاریابی محتوا: ارزیابی چارچوب بازاریابی محتوا: ارزیابی پنج شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
هنوز دیدگاهی ثبت نشده