عضویت ورود

بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

 

اگر در زمینه‌ بازاریابی محتوا تازه‌کار هستید، یک‌راست به هدف زده‌اید. احتمالا سوالاتی از این دست ذهنتان را به خود مشغول کرده است:

بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

 

 

بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

 

در واقع تعاریف زیادی از بازاریابی محتوا وجود دارد (۶ تعریف موثر از بازاریابی محتوا ) که چکیده‌اش این است:

 

بازاریابی محتوا، رویکردی استراتژیک به بازاریابی در زمینه‌ تولید و توزیع محتوای موثر، مرتبط و پایا برای جذب مخاطب خاص است ـ بااین هدف که منافع مشتری را پاس بدارد.

 

خلاصه به جای آنکه محصولات یا خدمات خود را در بوق و کرنا کنید، با اطلاع‌رسانی به مشتریان خود آن‌ها را آگاه‌تر سازید. ماهیت این استراتژی بر این باور استوار است که اگر ما، به‌عنوان صاحبان کسب‌و‌کار، اطلاعاتی پایا و ارزشمند را به خریداران انتقال دهیم، دست آخر آن‌ها با خرید مداوم حسابی از خجالت‌مان درمی‌آیند.

 

حالا واقعا لازم است نوع دیگری از بازاریابی را یاد بگیرم؟

 

معلوم است. مصرف‌کنندگان مدت‌هاست فاتحه‌ روش‌های سنتی بازاریابی را خوانده‌اند. امروزه هرکس یک دستگاه ضبط تصویر دیجیتال دارد که با آن از شر آگهی‌های تلویزیونی خلاص می‌شود، چه برسد به آگهی مجله‌ها. همگی سرشان در گوشی است و چنان اینترنت را شخم می‌زنند که در این دریای اطلاعات، بنرهای بزرگ تبلیغاتی دیگر به چشمشان نمی‌آید. بازاریاب‌های زرنگ تا الان متوجه شده‌اند که روش‌های سنتی بازاریابی دارد به‌سرعت از مد می‌افتد و باید طرحی نو درانداخت.

 

پیشتازان و کارشناسان بازاریابی از سراسر جهان، از جمله ست گودین و صدها تن دیگر، به این نتیجه رسیده‌اند که بازاریابی محتوا نه تنها برای فردا بلکه برای امروز است.

 

بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

 

بازاریابی محتوا چه تفاوتی با انواع دیگر بازاریابی دارد؟

 

گمانه‌زنی‌ها بر سر اینکه بازاریابی محتوا چه هست و چه نیست، بسیار است. جدای از معنی لغوی آن که اهمیت

چندانی ندارد، فهم این نکته به‌کار می‌آید که بازاریابی محتوا چگونه اشکال دیگر بازاریابی را به بازی می‌گیرد؟

 

چه کسانی  بازاریابی محتوا را به‌کار می‌بندند؟

 

غول‌های سازمان‌های بازاریابی دنیا، مانند پی اند جی، مایکروسافت، سیسکو و جان دیر از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند. علاوه‌بر‌این، صاحبان مشاغل کوچک و مغازه‌داران نیز به‌تازگی این روش را در سراسر دنیا به‌کار بسته‌اند.

 

طبق پژوهش سالانه‌ی موسسه بازاریابی محتوا در مورد معیارهای بازاریابی محتوا، بودجه‌ها و شاخه‌های آن، حدودا از هر ۱۰ بازاریاب (فارغ از وسعت شرکت یا کارخانه)، ۹ نفر با بازاریابی محتوا کار می‌کنند.

 

از کجا شروع کنم؟

 

بهترین راه برای شروع ـ یا ارتقای برنامه‌ موجودتان مطالعه‌ی ۱۲ مقاله زیر است. برای محکم‌کاری، پله‌‌پله تمامی الگوها را گرد آوردیم تا به شما کمک کنیم پایه‌های برنامه‌ی بازاریابی محتوای خود را بریزید:

 

۱. آغاز به کار با بازاریابی محتوا

۲. استراتژی بازاریابی محتوای خود را شکل دهید: آنچه باید بدانید؟

۳. راهنمایی برای ایجاد محتوا،  به شکلی که مخاطبان می‌پسندند. 

۴. چگونه شبکه های اجتماعی را در روند بازاریابی محتوا  وارد کنیم.

۵. اصول بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای بازاریابی محتوای موفقیت‌آمیز.

۶. یک طرح نوشتاری موفق بریزید: مهارت‌های اساسی که تیم شما به آن‌ها نیاز دارند

۷. طرحی ساده و آسان برای سنجش کارآمدی محتوا.

۸. بازاریابی محتوای کارآمد: پنج مرحله برای ارزیابی پیشرفت خود.

۹. بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: تفاوت در چیست؟

۱۰. هفت هدف تجاری بازاریابی محتوا: بازاریابی ربایشی دیگر جواب نمی‌دهد+اینفوگرافیک

۱۱. چگونه ارزش بازاریابی محتوا را تشریح کنیم؟ (بازاریابی محتوا درمقابل بازاریابی سنتی)

۱۲. بازاریابی محتوا چگونه در برنامه‌ بازاریابی شما جا می‌افتد؟+اینفوگرافیک

 

 

پیشنهاد می‌کنیم آموزش‌های ویدئویی ما را از دست ندهید

 

 

 


برخی از منابع استفاده شده در این دوره : contentmarketinginstitute.com ، lynda.com ، hubspot.com ، copyblogger.com 


 

Haviweb

"حاوی وب" ناشر دیجیتال و برگزار کننده دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ.

  • هفت هدف تجاری بازاریابی محتوا: بازاریابی ربایشی دیگر جواب نمی‌دهد هفت هدف تجاری بازاریابی محتوا: بازاریابی ربایشی دیگر جواب نمی‌دهد + اینفوگرافیک پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • آغاز به کار با بازاریابی محتوا آغاز به کار با بازاریابی محتوا پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • ارزیابی بازاریابی محتوا به ورای افسانه های ارزیابی بازاریابی محتوا نگاه کنید پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵
  • چگونه شبکه های اجتماعی را در روند بازاریابی محتوا وارد کنیم چگونه شبکه های اجتماعی را در روند بازاریابی محتوا وارد کنیم پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵
  • چطور از بروز چهار اشتباه در مورد شخصیت خریدار جلوگیری کنیم چطور از بروز چهار اشتباه در مورد شخصیت خریدار جلوگیری کنیم شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵
  • ۵ ابزار نهایی بازاریابی محتوا ۵ ابزار نهایی بازاریابی محتوا سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵