با ما ارتباط برقرار کن

تولید محتوا

آیا کپی رایتر همان کارشناس تولید محتواست؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

کپی رایتر

کپی رایتر

کپی رایتر همان کارشناس تولید محتواست؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ کوتاه بدهیم شاید بهترین جواب خیر باشد ولی اگر عمیق تر فکر کنیم می بینیم که این دو در اصل مکمل یکدیگرند. برای این که بتوانیم درک روشنی از مطلب داشته باشیم بهتر است پیش هر چیز با مفهوم کپی رایتر و محتوا ساز یا کارشناس تولید محتوا آشنا شویم؟

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کسی است که می تواند با استفاده از کلماتی جذاب و بکارگیری آنها در جملاتی کوتاه و تاثیر گذار مشتریان خود را افزایش دهد. یک کپی رایتر خوب باید به فنون نویسندگی آشنایی داشته باشد. همچنین چنین فردی باید یک بازاریاب حرفه ای باشد یعنی نه تنها از محصولی که درباره اش تبلیغ می کند اطلاعات داشته باشد ، بلکه مشتری را هم خوب بشناسد. لازمه ی این امر این است که تا حدودی عملکرد ذهنی مخاطب را بداند و یک روانشناس بالفطره باشد.

همچنین یک کپی رایتر باید استاد کوتاه کردن سخن باشد تا بتواند با چندین جمله ی کوتاه مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. او باید بتواند با جملات خود مشتری را به فکر فرو برد و به نوعی ذهن او را گرم دهد.

محتوا ساز یا کارشناس تولید محتوا کیست؟

در ابتدا باید بدانیم که محتوا انواع گوناگونی دارد از جمله آنها می شود به مقاله ، پست و وبلاگ ، اینفوگرافیک ، ویدئو و پادکست و .. اشاره کرد. در اینجا هدف ما از کارشناس تولید محتوا یا محتوا ساز کسی است که محتوای متنی تولید می کند. یعنی با نوشتن سر و کار دارد البته می دانیم که حتی برای ساخت یک ویدئوی خوب نیز باید یک سناریوی خوب داشته باشیم ولی در هر صورت در اینجا هدف ما تولید محتوای متنی است که به ما در فروش محصول خود کمک می کند.

یک محتوا ساز کسی است که با آشنایی با فنون نوسیندگی بتواند محتوایی مرتبط و مفید برای کاربران خود بنویسد و آن ها را در تصمیم گیری برای خرید کالا کمک کند. یک محتوا ساز خوب نقش بسزایی در افزایش مخاطب دارد.

مهم ترین کار یک کارشناس تولید محتوا تجزیه و تحلیل است. او باید بداند کاربران به دنبال چه هستند و در همان رابطه به تولید محتوا بپردازد. معمولا در هر زمینه ای که فعالیت کنید حتماً رقبایی هم وجود دارد این رقبا نیز تجزیه و تحلیل های خود را  دارند و این کارشناس محتواست که باید با روش های بهینه سازی جستجوگرها یا SEO شما را پیشتاز نگه دارد.

شباهت های کپی رایتر با یک محتوا ساز یا کارشناس تولید محتوا

هر دوی آنها سر و کارشان با نوشتن است و باید بتوانند با هنر نگارش خود مخاطبان را با مشتری های وفادار تبدیل کنند.هر دو آنها باید اطلاعاتی در زمینه های مختلف داشته باشند و بتوانند در مشتری حس اعتماد ایجاد کنند.

تفاوت های کپی رایتر با یک محتوا ساز یا کارشناس تولید محتوا

همان طور که قبلا هم صحبت شد یک کپی رایتر نیازی به تولید یک متن طولانی و جامع در شرح کالا و خدمات و در نهایت جذب مشتری ندارد . او با چندین جمله ی کوتاه و تاثیر گذار هم می تواند مشتری را برای خرید متقاعد کند.بنابراین یک کپی رایتر باید به نویسندگی آشنا باشد اما تولید کننده ی محتوا باید تا حدودی به نویسندگی مسلط باشد تا بتواند محتوای با ارزشی تولید کند.

از نظر اثرگذاری و ارزش ، محتوای تولید شده توسط کارشناس تولید محتوا باید رتبه ی بالایی داشته باشد اما نیاز نیست در یک جمله بتواند این کار را انجام دهد. اوباید به بهترین شکل ممکن در مورد مفهوم یا محصول خاصی مطلبی را به مخاطب عرضه کند تا جای هیچ سوال و شبهه ای برای او باقی نماند.

کار کارشناس تولید محتوا یا یک محتوا ساز نوشتن وبلاگ ، مقاله و خبرهای ایمیلی و … است در صورتی که یک کپی رایتر باید متن صفحات فروش و تبلیغات را بنویسد. در حقیقت وظیفه ی اصلی یک کپی رایتر افزایش اثرگذاری تبلیغات است.برای این منظور او باید بتواند از تیترهای و سرفصل های جذاب استفاده کند . کلمات ساده و واضح بکار ببرد و در نهایت مشتری را وادار کند تا با محصول آشنا شود.

از نظر مهارتی یک کپی رایتر در درجه ی اول باید یک بازاریاب خوب باشد در صورتیکه یک محتوا ساز می تواند هر شغل دیگری داشته باشد ، امروزه با استفاده از اینترنت و آشنایی با فنون نویسندگی هر کسی می تواند تولید محتوا کند.

در نهایت اینکه برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی وجود هر دوی اینها ضروریست. در حقیقت یک کپی رایتر مخاطبان را به سمت محصول شما جذب می کند و روند مشتری سازی را افزایش می دهد و یک کارشناس تولید محتوا اطلاعات کافی و جامع را در اختیار آنها قرار میدهد و با دانستن علم SEO باعث رشد مجموعه ی شما می شود.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا