با ما ارتباط برقرار کن

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک نوع بازاریابی است که در آن از افراد تاثیر گذار جامعه مانند ، ورزشکاران، هنرمندان، مشاهیر ، افراد محبوب و …برای فروش محصولات و خدمات استفاده می شود. در این روش شما از محبوبیت و شهرت آنان استفاده می کنید و نظر طرفدارانشان را به محصول خود جلب می نمایید.

اینفلوئنسر مارکتینگ را می توان یک نوع بازاریابی دهان به دهان نیز نامید زیرا در این روش افراد تاثیر گذار درباره ی برند ، محصول و خدمات خاصی با مخاطبانشان صحبت می کنند و مخاطبان آنها به دلیل علاقه و اعتماد به سلایق و نظرات آنها ، آن محصول و خدمات را خریداری می کنند.

مطلالعات نشان می دهد که بازاریابی اینفلوئنسر یکی از سریع ترین و مقرون به صرفه ترین کانال های بازاریابی در ۵ سال اخیر در دنیا بوده است. برند های بزرگی در سراسر جهان از بازیکنان ورزشی و یا هنرپیشگان و افراد محبوب برای تبلیغات خود استفاده می کنند و با این روش میزان ROI خود را به طور چشمگیری افزایش می دهند.

۸۱% از بازاریابان که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرده اند آن را تاثیرگذار توصیف می کنند و ۵۱% آنها گفته اند که با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به مشتریان بهتری دست یافته اند و دلیل آن این است که رابطه ی برند با این مخاطبان از ابتدا بر پایه ی اعتماد شکل گرفته است.

یکی از مهم ترین دلایل تاثیر گذاری اینفلوئنسر مارکتینگ به عملکرد مغز انسان برمی گردد. انسان از زمانی که به دنیا می آید ، به دنبال تقلید از دیگران است زیرا ساختار مغز انسان به گونه ای است که با تقلید کردن از دیگران آموزش می بیند. افراد تاثیر گذار در جامعه الگوی بسیاری از افراد هستند و زمانی که از محصول و خدماتی استفاده می کنند ، طرفداران آنها سعی می کنند مانند آنها عمل کنند و لذا به سمت خرید آن محصول و یا استفاده از آن خدمات کشیده می شوند.

دلیل دیگر تاثیر گذاری اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند اثر شخص سوم باشد . اگر فروشنده و یا بازاریابی به طور مستقیم اطلاعاتی را در مورد محصول و خدماتش به شما بدهد ، شما آن را زیاد باور نخواهید کرد و به او اعتماد نمی کنید .اما در صورتی که شخص دیگری آن محصول و یا خدمات را تایید کند شما آن را می پذیرید . یک اینفلوئنسر در حقیقت دوست مشترک برند شما و متقاضیان شماست.

اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

زمانی که اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد ، تاثیر آن چند برابر می شود. با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می توانید برند خود را معرفی کنید ، جامعه و نفوذ خود را رشد دهید و با افزایش تعاملات ، کسب و کارتان را رونق ببخشید.

در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرها کمی متنوع تر هستند. برخی از آنها تنها در دنیای مجازی شناخته شده اند و خارج از آن کسی آنها را نمی شناسد. برای مثال افرادی در شبکه های اجتماعی هستند که زندگی روزمره ، حرفه ، علاقه مندی ها ، سرگرمی ها و دغدغه های خود را در زمینه های مختلف به صورت عکس و ویدئو در صفحه شان به اشتراک می گذارند و گروهی از مردم آنها را دنبال می کنند . در نتیجه تعداد فالوورهای این افراد روز به روز افزایش می یاید و معمولاً به هزاران نفر می رسد. با وجود اینکه این افراد تنها در شبکه های اجتماعی معروفند ، اما تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان خود دارند.

میکرو اینفلوئنسرها و ماکرو اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی

شاخص اصلی دسته بندی آنها میزان فالوورشان است. افرادی که تقریبا بالای ۵۰۰ هزار فالوور دارند را ماکرو اینفلوئنسر و کسانی که بین ۱۰ تا ۵۰۰ هزار فالوور دارند را میکرو اینفلوئنسر می گویند.

میکرو اینفلوئنسرها رشد قابل توجهی در شبکه های اجتماعی داشته اند و اخیراً نظر بسیاری از بازاریابان را به خود جلب کرده اند. میکرو اینفلوئنسرها نرخ تاثیر گذاری بالایی بین مخاطبان خود دارند و این میزان بیشتر از نرخ تاثیر گذاری سلبریتی ها و حتی ماکرو اینفلوئنسرهاست و در نهایت کسب و کارها با استفاده از میکرواینفلوئنسرها ، میزان بازگشت سرمایه (ROI) بیشتر و مناسب تری دریافت می کنند.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ با هدف از بین بردن حس منفی و سِرشدگی نسبت به تبلیغات ایجاد شده است. به وسیله ی آن می توان مخاطبان و مشتریان بالقوه را به صورت غیر مستقیم ترغیب به خرید محصول کرد. شرکت های زیادی از اینفلوئنسر مارکتینگ در کنار شیوه های دیگر تبلیغات به صورت همزمان استفاده کرده اند تا بتوانند بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب خود بگذارند.روند تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در هر دوره به شکل و شمایلی متفاوت ظاهر شده است و امروزه اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام سر و صدای زیادی به پا کرده اند. این روند تبلیغات توسط اینفلوئنسرها به پایان نمی رسد ، بلکه در جهت مثبت شدن تغییرات اساسی و قابل ملاحظه ای خواهد کرد.

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =