با ما ارتباط برقرار کن

ایمیل مارکتینگ

۸ روش موثر که می تواند در ایمیل مارکتینگ به شما کمک کند

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

ایمیل مارکتینگ

امروزه در دنیا ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی به حساب می آید .افراد با اهداف گوناگون مانند اطلاع رسانی ، برقراری ارتباط موثر و مداوم با افراد برای فروش های آینده ، معرفی ، تبلیغ ، فروش محصول یا خدمات ، برگرداندن دوباره کاربران به سایت و وبلاگ ، اعتماد سازی و برند سازی و… اقدام به این کار می کنند. در اینجا ۸ استراترژی برای ایمیل مارکتینگ آمده است.

 

ایمیل مارکتینگ

۱-ایمیل خود را بدون استفاده از نام گیرنده شخصی سازی کنید

ایمیل هایی که در آنها شما بیش از حد و یک باره با مشتری احساس صمیمیت می کنید ، می توانند نتیجه ی معکوس داشته باشند . همچنین به دلایل امنیتی و هشدارهای داده شده بابت هک کردن و سرقت هویت افراد در فضای مجازی بسیاری از افراد ایمیل هایی که جنبه ی احوال پرسی و یا تبریک از جانب شرکت و برند خاصی را دارد باز نمی کنند.
یک عنصر مهم ایمیل مارکتینگ ارتباط است. آیا گیرنده ی ایمیل به شما اعتماد دارد؟ آیا گیرنده می داند که شما چه کسی هستید؟ صمیمت در دنیای واقعی به مرور شکل می گیرد و به نظر می رسد در دنیای مجازی هم باید به همین شکل باشد.
پس اگر از استراتژی شخصی سازی در ایمیل مارکتینگ خود استفاده می کنید ،نسبت به اطلاعات و شناخت کمی که از فرد گیرنده ی ایمیل دارید نام او را در ابتدای ایمیل بکار ببرید و خیلی صمیمی نشوید.

۲-عنوان ایمیل خود را کوتاه کنید

سعی کنید عنوان ایمیل شما بین ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر نباشد. بازاریابان به این محدوده “منطقه ی مرگ” می گویند.
تحقیقات نشان می دهد اگر شما کمتر از ۵۰ کاراکتر در عنوان خود بکار ببرید شانش باز شدن ایمیلتان بالاتر می رود. همچنین اگر عنوان شما کمتر از ۱۰ کاراکتر داشته باشد امکان باز شدن آن ۵۸% افزایش می یابد.

۳-ایمیل های خود را بین ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب ارسال کنید

تحقیقات نشان داده بیشتر ایمیل ها در ساعات کاری ارسال می شوند . بنابراین گیرنده ی شما به یکباره با حجم زیادی از ایمیل ها رو به رو می شود و احتمالا بسیاری از آنها را باز نمیکند. برای همین منظور بهتر است ایمیل های خود را بین ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب ارسال نمایید. در این ساعات دیگر بازاریابان در حال استراحتند و تعداد ایمیل های ارسالی کم می شود و شانس خوانده شدن ایمیل شما بالا می رود.

۴-بهترین محتوا یک محتوای رایگان است

هیچ چیز برای مشتری بهتر از این نیست شما اطلاعات و ابزاری را به صورت رایگان در اختیارش قرار دهید. مشتریان می خواهند بدانند شما در ایمیل های خود برای آنها چه دارید .حتی می توانید از کتاب های الکترونیکی رایگان یا آلبوم تصاویر استفاده کنید تا ایمیل شما با استقبال رو به رو شود. این روش هم یکی از استراتژی های مهم در ایمیل مارکتینگ است.

همچنین بخوانید  تقویم دو مرحله ای بازاریابی محتوا

۵-ایمیل های باز شده از طریق موبایل ۴۷% بوده اند

امروزه بیشتر مردم وقت بسیار زیادی را به تلفن های همراه خود اختصاص می دهند .صفحات شبکه های اجتماعی خود را چک می کنند. قبض ها و انتقالات مالی را انجام می دهند و ایمیل های خود را بررسی می کنند. از این رو طراحی ایمیل شما باید به گونه ای باشد که در تلفن های همراه به خوبی نمایش داده شود. لذا سعی کنید محتوای خود را در یک ستون طراحی کنید ، فونت آن را بزرگ تر کنید و لینک های خود را ترجیحاً در بالای متن ایمیل قرار دهید.

۶-ایمیل هنوز هم پادشاهی می کند

تحقیقات نشان می دهد تاثیر جذب مشتری توسط ایمیل مارکتینگ هنوز هم از فیسبوک و توییتر بیشتر است. یک دلیل آن می تواند این باشد که بیشتر افراد آدرس ایمیل دارند ولی ممکن است در فیسبوک و توییتر فعالیت نداشته باشند .آمارها نشان می دهد جذب مشتری توسط ایمیل دو برابر است.

۷-ایمیل های خود را در آخر هفته ارسال کنید.

در طول هفته حجم ارسال ایمیل های کاری بسیار بالاست ولی در اواخر هفته با کاهش تعداد ایمیل ها امکان دیده شدن ایمیل شما بالا می رود.

۸-به سراغ مشتریانی که فعالیت نمی کنند بروید

از بین مشتریانی که عضو سایت شما می شوند و یا در لیست ارسال ایمیل های شما قرار دارند ۶۳% آنها غیر فعالند.می توانید در متن ایمیل خود بنویسید که متوجه غیر فعال بودن آنها شده اید و از آنها بخواهید که اگر مشکلی دارند آن را مطرح کنند.
همچنین ممکن است آدرس ایمیل دیگری داشته باشند که از آن بیشتر استفاده می کنند .می توانید از آنها بخواهید که آدرس جدیدشان را به شما بدهند.
ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ی ایمیل ، محتوایی درباره ی محصولات و خدمات شرکتتان به مخاطبان ارائه می دهید. محتوای شما باید در مسیر مشتری مداری و افزایش فروش باشد و اطلاعات ارزشمندی را به دریافت کننده بدهد. می توانید از آن برای تبلیغ شرکت های شریکتان و یا دیگر برندهایی که با شما همکاری دارند نیز استفاده کنید.

 

آگهی بازاريابي محتوا