با ما ارتباط برقرار کن

ایمیل مارکتینگ

چگونه بانک ایمیل جمع کنیم ؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

بانک ایمیل مجموعه ی ایمیل های کاربران و مدیران در بخش های مختلف است که توسط صاحبان کسب و کار به منظور افزایش فروش محصول ، افزایش بازدید سایت و وبلاگ و به طور کلی افزایش درآمد در لیست مخاطبان آنها ذخیره می شود.

داشتن یک بانک (لیست) از ایمیل های کاربران وب سایت ، یک پایگاه داده ی بسیار بسیار با ارزش است، مخصوصاً اگر لیست ایمیل شامل ایمیل کسانی باشد که علاقه مند به دریافت ایمیل های شما هستند.

شکی نیست که برای راه‌اندازی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ و حتی دیگر کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ خود، احتیاج به یک لیست از ایمیل‌های مختلف یا همان بانک ایمیل دارید .

همچنین بخوانید  چگونه هزینه‌های بازاریابی محتوا را توجیه کنیم؟

راه های جمع آوری بانک ایمیل

۱) قرار دادن فرم عضویت در جای جای وب سایت: داشتن یک فرم عضویت در وب سایت و وبلاگ خود اصلی ترین کاری است که صاحبان کسب و کار برای ایجاد لیست ایمیل خود باید انجام دهند. این فرم عضویت باید ساده، واضح و قابل دسترسی باشد و کاربران بتوانند به سریع ترین شکل ممکن در آن عضو شوند.

اگر شما می خواهید یک فرم عضویت برای لیست ایمیل خود در وب سایت داشته باشید، باید این فرم را در صفحات مختلف وب سایت و در محل های قابل دسترسی و قابل رویت قرار دهید تا کاربران بتوانند بدون آنکه نیاز به جستجو برای یافتن فرم داشته باشند و بدون آنکه کار خاصی انجام دهند (مثلا خرید کنند و یا به بخش خاصی از وب سایت مراجعه نمایند) فرم عضویت شما را بیابند و در آن به سادگی ثبت نام کنند.

۲) تصاویر جذاب: از یک گرافیست کمک بخواهید تا تصاویری جذاب را برای تشویق مخاطب، به ثبت‌نام در وب‌سایت‌تان طراحی کند. این تصویر را در تلگرام، اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک به اشتراک بگذارید.

۳) نمایشگاه: در یک نمایشگاه یا رویداد مرتبط با کسب و کارتان شرکت کنید و کارت ویزیت‌ها را (که شامل ایمیل هستند) جمع‌آوری نمایید. می‌توانید از بازدیدکنندگان غرفه ی خود، در صورت تمایل ایمیلشان را بگیرید و در تلفن همراه و یا تبلت خود وارد نمایید.

۴) امضای ایمیل شخصی: در امضای ایمیل شخصی‌تان، نوشته‌ای را قرار دهید، که به فرم ثبت ایمیل لینک شده باشد.

۵) رویداد: در رویدادهای مختلفی که برگزار می‌کنید، از همایش و سمینار گرفته تا دوره های آموزشی، می‌توانید از مخاطبان‌تان ایمیل جمع‌آوری کنید.

۶) تشویق کارمندان: کارمندان‌تان را برای جمع‌آوری ایمیل تشویق کنید (مثلا با جایزه، افزایش حقوق، مرخصی و…).

۷) : پاداش به کاربران : به کاربرانتان برای عضویت در سایت خود پاداش دهید.برای مثال از ثبت نامشان تشکر کنید. می توانید یک محتوای جذاب برایشان بفرستید .برای مثال یک ویدئوی کاربردی ، یک گزارش به صورت PDF ، یک مقاله و یا یک پادکست منحصر به فرد.

۸) تشویق به دعوت از دوستان: از کاربران بخواهید که دوستان‌شان را برای ثبت نام دعوت کنند و به ازای آن، به آن‌ها یک بن تخفیف بدهید.

۹) استفاده از Light Box: ترتیبی دهید تا زمانی که یک کاربر وارد وب‌سایت شما شد، یک Light Box ظاهر شود و از کاربر، ایمیلش را بخواهد.

۱۰) اشتراک با دوستان: همیشه لینک سایت خود را در تمامی ایمیل هایتان قرار دهید تا در صورت به اشتراک گذاری ایمیلتان ، افراد بیشتری وارد سایت شما شوند.

۱۱) Tab جدید در فیس بوک: یک Tab جدید در صفحه ی تجاری فیس بوکتان بسازید که شامل فرم ثبت ایمیل می‌باشد.

۱۲) تلفن: اگر کسی با شرکت شما تماس گرفت، مکالمه را تا زمانی که از او یک ایمیل نگرفته‌اید قطع نکنید!

۱۳) کانال تلگرام: در کانال تلگرام خود بخواهید که مخاطبان شما در ازای دریافت یک نرم افزار رایگان ، یک آموزش و یا یک گزارش رایگان و … ایمیلشان را به شما بدهند. آیدی ادمین کانال را نیز در دسترس مخاطبان قرار دهید.

۱۴) گروه تلگرام: اگر گروهی در تلگرام دارید، قوانین خود را در گروه، Pin کنید و یکی از قوانین را اعلام یک آدرس ایمیل وضع نمایید.

۱۵) انتهای مقالات: در صورتی که فکر می‌کنید مزاحمتی برای کاربران‌تان به وجود نمی‌آید، یک باکس دریافت ایمیل را در انتهای هر مقاله قرار دهید.

۱۶) کامنت‌ها: هر کس که بخواهد برای پست بلاگ شما کامنت بگذارد، باید ایمیل خود را وارد کند.

۱۷) روند ثبت نام را آسان کنید: تعداد سوالاتی که از مشترکین خود می پرسید را کمتر کنید تا آنها با رضایت مندی بیشتر و سرعت بالاتری آنها را پاسخ دهند .

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی بازاريابي محتوا