با ما ارتباط برقرار کن

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

گروه تالیف و ترجمه حاوی وب

منتشر شده

روی

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای مهم ارتباط با جامعه ی هدف در اینترنت است که باعث ارتباط مستقیم بین کسب و کار و مشتریان میشود.

هر ایمیلی که محتوای آن به نحوی کالا یا خدمات شما را تبلیغ کند ، یک تقاضا برای استخدام و جذب نیرو داشته باشد و یا در راستای افزایش فروش شرکتتان حرکتی را انجام دهد ، می تواند در زمره ی ایمیل مارکتینگ قرار بگیرد.

ایمیل مارکتینگ به عنوان موثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین شناخته شده است. بیش از نیمی از کاربران اینترنت در روز یک بار ایمیل خود را چک می کنند و یا اقدام به ارسال ایمیل می نمایند.

 

ایمیل مارکتینگ

 

در اینجا به چند مزیت مهم ایمیل مارکتینگ می پردازیم .

 

۱)ارتباط با مخاطبان

 

ایمیل ها توانایی اطلاع رسانی به مشتریان را دارند. همچنین شما با استفاده از آنها میتوانند این احساس را برای مشتریان ایجاد کنید که به آنها فکر میکنید. ایمیل شما میتواند به سادگی گفتن:سلام،شما در ذهن ما هستید یا این یک پیشنهاد ویژه است و… باشد. آنها از خواندن چنین ایمیل هایی لذت میبرند (تا زمانیکه شما چیزی را که ارزش خواندن داشته باشد در اختیارشان قرار دهید) و این امر ارتباط با مشتریان را افزایش میدهد.

 

همچنین بخوانید  چگونه صفحه فرود بسازیم

۲)دسترسی به مشتریان در زمان واقعی

 

با توجه به گزارش لیتموس،۵۴%ازتمامی ایمیل ها بر روی گوشی های موبایل باز شده اند. این بسیار حائز اهمیت است و باید برای برنامه ریزی در هر استراتژی بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد. بیشتر مخاطبان از تلفن های همراه خود برای دسترسی به نه تنها ایمیل ها، بلکه انواع شبکه های اجتماعی و اطلاعات نیز استفاده می کنند. ایمیل هایی که متناسب با گوشی های موبایل طراحی شده اند در مقایسه با سایر رسانه ها ارتباط بیشتری با مخاطبان بر قرار می کنند.

 

۳)پیگیری و اندازه گیری آسان

 

اکثر ابزارهای ایمیل مارکتینگ توانایی پیگیری آنچه پس از فرستادن ایمیل اتفاق می افتد را دارند.. این امر چگونگی عملکرد کمپین ایمیلی شما را نشان می دهد.

اگر مشتریان شما خواستار ایمیل های روزانه هستند بهتر است خواسته ی آنها را برآورده کنید. هر چند ممکن است مشتریانی نیز داشته باشید که فقط میخواهند هفته ای یکبار ایمیل دریافت کنند و این امر باعث افزایش لغو اشتراک در کمپین شما میشود .بدین منظور انجام نظرسنجی و دریافت اطلاعات از مشتریان برای شناخت بیشتر و ارائه محتوای باارزش به آنها ضروریست.

 

۴)مقرون به صرفه می باشد

 

ایمیل مارکتینگ مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی است. بر اساس ادعای DMA ، بازگشت سرمایه ی ایمیل مارکتینگ در ازای هر دلاری که صرف می شود ، چیزی نزدیک به ۴۴ دلار است . اگر چه باید تا حدی به این آمار با دیده ی بدبینی نگریست، اما نمی توان قدرت ایمیل مارکتینگ در ارائه ی بازده ی خارق العاده را نادیده گرفت.

 

۵)هدفمند است

 

یکی دیگر از ویژگی های استفاده از ایمیل مارکتینگ ، هدفمند بودن آن است. اگر شما بتوانید با روش های عملی و صحیح به لیست ایمیل مخاطبانتان دست پیدا کنید ، می توانید بازاریابی تان را هدفمند کنید. برای مثال برای خانم ها ، آقایان و یا یک قشر خاصی به بازاریابی بپردازید. اگر اطلاعاتی از قبیل جنس ، سن یا علایق مشتریان خود را جمع آوری کنید ، همه چیز را برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق در اختیار خواهید داشت.

 

۶)آگاهی از برند را افزایش میدهد

 

شبکه های اجتماعی تنها پلت فرمی نیستند که به برندسازی شما کمک می کنند. داشتن ایمیل یک مشتری به معنای علاقه مندی او به کسب و کار شماست. ایمیل مارکتینگ ، به شما کمک می کند تا با معرفی برند خود، میزان این علاقه مندی را افزایش دهید.

شرکتها بیش از پیش سعی می کنند تنها محصولات خود را از طریق ایمیل مارکتینگ بفروشند و به طور کلی عامل برند سازی را نادیده می گیرند. در صورتی که برندسازی به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول می افزاید و باعث جذب اعتماد مشتریان می شود.

 

۷)ارسال پیام های به موقع

 

بازاریابی ایمیلی را می توان در عرض چند ساعت انجام داد، بدین منظور می توانید پیام های روزانه برای کمک به کاهش موجودی انبار و افزایش زمان محدود بفرستید. حتی می توانید پیام های به موقع و منحصر به فرد برای مشتریانی ارسال کنید که تاریخ تولد یا سالگرد ازدواجشان فرا رسیده است. برای این کار باید از قبل اطلاعات مشتریان خود را به طور کامل داشته باشید.

شما می توانید در تعطیلات ویژه یا فروش سالیانه ،محصول خود را تبلیغ کنید. اطمینان حاصل کنید که برای هر گونه پیشنهاد میتوانید فوری عمل کنید. زمانی که یک معامله پایان می یابد، مشتریان بیشتر احتمال دارد دوباره خرید کنند. با بازاریابی ایمیلی محدودیت زمانی دوست شما خواهد بود نه دشمن شما.

 

۸)همه تقریبا از ایمیل استفاده میکنند

 

نظرسنجی Hubspot بیان می کند که ۹۱ درصد از مخاطبان از ایمیل استفاده می کنند .این آمار به تنهایی برای متقاعد کردن شما برای استفاده از ایمیل مارکتینگ کافی است. ایمیل فرصتی باورنکردنی برای دسترسی به مشتریان را فراهم می کند. شما می توانید آنها را از تخفیفات ویژه، محصولات جدید و غیره آگاه کنید. مخاطبان شما می توانند این ایمیل ها را با هر کسی که دوست دارند، به اشتراک بگذارند. بکار گیری یک استراتژی خوب در ایمیل مارکتینگ باعث تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاری پیشنهادات ویژه خواهد شد.

آگهی بازاريابي محتوا